April 24 2024 23:37:17
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
16% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
32% [6 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
26% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
16% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 19
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Koppla och ansluta e... 7
· Kopplingsscheman och... 6
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthÃ¥l i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide BlÃ¥ inst... 1
· Lösning pÃ¥ lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12926
· koppling och elschem... 12201
· Luftmassemätare 7501
· Komplett felsökning... 6937
· Rengöring av spjäl... 6718
· Volvo 740 armatur sa... 6165
· Felsökning av gener... 6149
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5378
· Volvo v70 instruktio... 5326
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 42930
· Alla Ã¥tdragningsmom... 18825
· NY GUIDE Omklädsel ... 15887
· SÃ¥ här byter du va... 12693
· Byta kamrem pÃ¥ volv... 12607
· Besök Volvoswedens ... 10053
· Lösning pÃ¥ Felkod ... 9967
· Guide pÃ¥ hur man po... 9891
· Vill du starta en pr... 9483
· Spola rent kylsystem... 9433
Tråd skapare: Sladdaren
Tråd ID: 224
Den här tråden är låst
Du kan inte svara i denna tråd.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Projekt, Foton, Filmer, Youtube » Projekt
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
Sladdarens Volvo 745GL-86
Sladdaren
DÃ¥ Kommer mitt nya projekt upp i forumet Wink

Volvo 745 gl
Ã¥rmodell : 86
Motor B230A
Mil: 38000
Färg :Röd

*Det som skall göras först är att bygga in cd/Mp3 spelare, byta ut högtalarna, bygga in högtalare även där bak.

*Byta pedaler
*Vaxa
*Annan klädsel
*Blåa ljus i instrumentpanelen
*Front streamer + dekaler
*fixa till lite skador på lacken som stenskott
* byta ut baklyktan på vänstersida.

Lite att börja med Grin

Så här såg den ut när den kom hem!!!Smile

s25.postimg.cc/ihgyg4ebz/1.jpg

Bild inuti

s25.postimg.cc/ez4yjqdfz/image.jpg

Bild innifrån

s25.postimg.cc/7x70xj9u7/image.jpg

Bild på bagageutrymmet efter tvättning

s25.postimg.cc/d9vvbnxqn/image.jpg

Då var man igång på en gång. Pedalbyte på gång

s25.postimg.cc/fshkccjgv/image.jpg

Den var väldigt matt i lacken, och det finns lite skador som skall åtgärdas..Bilder på före polering och vaxning

s25.postimg.cc/ksf0kap3j/image.jpg

Och bilder på EFTER polering och vaxning

s25.postimg.cc/odaw3itn3/image.jpg

DÃ¥ var halva Volvon vaxad...imorgon skall det kopplas stereo

s25.postimg.cc/gylkb57rj/image.jpg

Nu är det lite styling på gång. Har beställt en hel del dekaler av johan på dekalwebben.se. Dessa lär komma under veckan här. Tänkte vi skulle ha lite dekaler som priser vid nästa tävling "Volvoswedens snyggaste Volvo"
har beställt grejer som saknas till den nya förgasaren. Det kommer bli en helt ny fräsch kromad förgasare . Skall även greja lite blå dioder i instrumentpanelen igen.

Idag blev det Oljebyte samt oljefilter samt lite byte av insugsslangar m.m. Ser mycket bra ut under bilen. Trots 40.000 mil och årsmodell -86 så är det inte mycket som man kan anmärka på ..Den förra ägaren har tydligen haft topplocksproblem eftersom topplockspackning var nyligen bytt samt kylaren.
Kastar ut lite bilder på detta. Skall åka in till biltvätten till helgen. Dax för en vaxning igen, he he he..

Känns bra att kolla av lite grejer nu innan man åker till Kolmården nästa vecka. Efter Kolmården skall jag åka direkt från djurparken ner till Vimmerby..en resa på ca. 70-80 mil. Skulle vara surt om något skitfel skulle uppstå. Hoppas att dekalerna hinner komma innan man åker, vill gärna skylta om Volvosweden.se denna långa väg

s25.postimg.cc/gacps791r/image.jpg

Lawrence kollar lite damasker och rost...Hittade lite kopplings damask som borde bytas ut, Annars ser allt OK ut

s25.postimg.cc/qltnylq4v/image.jpg

Lite motortvätt skulle behövas Smile Förgasaren ska bli helt ny, sprillans ny ( krom ) Grin mysigt..

s25.postimg.cc/u6pjhtuof/image.jpg

Skitig skitig och en hjulhus list som visst håller på att ge upp..

s25.postimg.cc/kaogi6owf/image.jpg

Ser fint ut under än så länge Wink. min vita 88Dregla hade stora rosthål här och där, men inte denna heller Grin ser väldigt bra ut...Grin

s25.postimg.cc/kbyeblqq7/image.jpg

Lite skador på en 86:a är ok, lite rost skador får man räkna med

s25.postimg.cc/8o4ch21lb/image.jpg

Tog ut sidoluckorna från bakluckan...för där skulle det nu bli högtalare istället

s25.postimg.cc/4uaw7wk9b/16.jpg

Mallar till att att såga ut rätt storlek följde med paketet med högtalarna. Bara att rita upp, och börja borra och såga

s25.postimg.cc/l6kxxmykv/17.jpg

Dem sista millimetrarna så fick man använda sandpapper

s25.postimg.cc/u2vq1kp73/18.jpg

Så här ser det de ut när man sandpapprat 1 timme..Frugan var inte alltför glad att jag gjorde detta arbete i köket he he he..

s25.postimg.cc/4ldbhz7gv/19.jpg

Högtalarna passade nu perfekt

s25.postimg.cc/mctja6c9b/20.jpg

Då fick man börja om med den andra sidoluckan..malla, rita, borra, såga och sandpappra en stund..Så var den andra högtalaren klar för montering Wink

s25.postimg.cc/50t6oqirz/21.jpg

Då var det jobbiga klart, och ner fort till bilen för att koppla kablar och provlira på stereon Grin

s25.postimg.cc/dkckmhr4f/22.jpg

Andra sidan...Smile

s25.postimg.cc/fdfhatcb3/23.jpg

Nu hade jag tänk att borra lite hål runt högtalarna och montera neon lysen under dessa..Men det blev montering under fläkt gallren där bak istället..Blev lite skumt ljus under luckan där

s25.postimg.cc/g487gleof/24.jpg

s25.postimg.cc/f37yrgxov/25.jpg

Fick lite prylar i present från frugan..Smile Hon tyckte att det saknades nått i fönstret på Volvon...Så hon skaffade en streamer och lite dices Grin vad tycker ni ???Pfft Sen fick jag mina bilmattor oxå..kommer bilder på dessa oxå...Smile

s25.postimg.cc/4ho3fgrdb/26.jpg

Fick hem nya växelknoppen och handbroms överdraget. Bägge lyser upp i blått Grin. Nu börjar det bli stor skillnad från första bilderna i den här tråden...Riktigt kul att se skillnad Wink
Dem nya bilmattorna här på bild...Har satt i Roadkillen igen Grin

s25.postimg.cc/wj24t5wnj/27.jpg

Den nya blinkande växelknoppen körde runt utan knopp ett tag Smile inte roligt

s25.postimg.cc/9ivhgtytr/28.jpg

Handbroms överdraget uppeifrån
Nu skall sportratten i, så kommer det bli grymt Pfft..måste bara forska fram ett rattnav, vart dem nu kan tänkas ha det till en 740...tipsa gärna !!!!

s25.postimg.cc/dta5cf3wv/29.jpg

Här kommer dä bilder på detta småpyzzel..slutröret

s25.postimg.cc/6rgt3ypov/30.jpg

Ciggtändaren

s25.postimg.cc/c45ni3dlb/31.jpg

Den blinkar i samma blått som växelknoppen Pfft

s25.postimg.cc/h433q1j7z/32.jpg

Kromlister till fl?ktarna..Smile

s25.postimg.cc/pnmhnsrkf/33.jpg

Grejade dessa till bältena...R.O.A.D. M.A.S.T.E.R

s25.postimg.cc/671s19wgf/34.jpg

Var ett tag sen det blev uppdateringar i denna tråd. Mitt förra slutrör måste tjuven ha tagit, för imorse var det bortaAngry..Så köpte ett nytt rör. Lite smalare än det förra..Får se hur länge jag får ha detta kvar då!Unsure
Bild på min smutsiga 745:a

s25.postimg.cc/dbjlab3pr/35.jpg

Idag blev det lite fixande på Volvon. Skulle egentligen bara byta förgasare men blev lite mer än så Elakt skratt. Började med att skruva bort extralysen eftersom förra ägaren hade visst limmat ihop lysena, dem fungerade inte ialla fall...
När vi hade skruvat bort extralysena drog vi bort grillen för att testa bara hur det såg ut med en annan, det blev så grymt så jag behåll den nya grillen på.
Isärskruvning av lysen och grill, man ser fästena där extralyset satt, detta monterades ochså av. Blir en motortvätt nån dag här.


s25.postimg.cc/y9pr8e3kf/36.jpg

Den gamla förgasaren skulle bort, då Volvon har lite svårt att starta ibland..Den går alltid igång men lite tråkigt att den inte vill starta på en gång.

s25.postimg.cc/58leyzj4f/37.jpg

Den här förgasaren skulle monteras..lite blankare än den gamla.

s25.postimg.cc/5mmqyl37z/38.jpg

Så här är lite bilder när den är färdigmonterad..Glänser fin fint där..Och jag behöver bara nudda tädningen så startar den.

s25.postimg.cc/p5rc7y1zj/39.jpg

Här är då den nya grillen, vad tycker ni ?? Jag ska måla om det slitna plast skyddet där nere, då det blir nån fin dag...Skulle bli rätt coolt med svart där tror jag I bakgrunden syns Lawrence från SU-Service (förgasar experten )

s25.postimg.cc/z4gw860sv/40.jpg

Vi tar en till bild på grillen Grin..Skulle behöva fixa ett par fälgar till Volvon, men plånboken är lite tunn för tillfället..Det skulle vara mumma det

s25.postimg.cc/r08s3fedr/41.jpg

Tog en bild när jag var hemma oxå...gillar den grillen.

s25.postimg.cc/vanfz0jgv/42.jpg

Då kommer dem här Grin..Fick köpa dessa småhögtalare för 100:-, tanken var att dem skulle sitta i lastgallret till en början. Men började tänka om då det kan bli så ungarna där bak kan slå i huvudet i dem om man blir påkörd eller liknande.

s25.postimg.cc/arsjty5jj/43.jpg

Skruvade bort hållarna för lastgallret ( när man fäller upp lastgallret ) Smile..Skruvade upp högtalarna i dem 2 hålen, slapp jag göra nya hål oxå. Eftersom jag kör alltid med gallret nere, har jag ingen nytta av hållarna som håller upp det..
Nu skall kablarna fixas och gömmas bara. Men var för kallt idag för att hålla på med piller jobb Så det får se ut så där tills det blir lite varmare..Smile

s25.postimg.cc/4fdek42hb/44.jpg

Andra sidan är oxå lite irriterande med att kablar syns, men höll på att frysa ihjäl där ute Grin Ursäkta för kvallen på bilden :?

s25.postimg.cc/3r4k163rj/45.jpg

Så har vi 2 nya lysrör i baksätet oxå. Men har gjort väldigt slarvigt så länge..Lysrören skall fästas upp med buntbant under stolen och kablarna skall gömmas under tyget.. Nu är dem ialla fall färdig kopplade och sitter med lite elteijp till det blir väder ute..
Kommer bli svårt att sova inatt, när det ser ut så där, men men vill inte frysa asset av mig Grin.. Hela kopplings dosan är gömd ialla fall där bak i mittkonsolen..

s25.postimg.cc/aiuz40sr3/46.jpg

Här syns det dåligt, men när det blir mörkt ute kommer det bli coolish ..Och dem kromade mattorna skall på strax då snön försvinner.

s25.postimg.cc/5lheiwqrz/47.jpg

Det blir inlämning för svetsning av det som hände igår..Idag blev det byte av lampa i askoppen därbak. Så här ser det nu ut i mörktret där ute. Volvon har sina rostfläckar därunder. Hela domkraften och domkraft fästena gav vika och gjorde stort hål i golvet. Thumpsdown

s25.postimg.cc/phddyg7tb/48.jpg
Redigerat av Sladdaren den 21-04-2018 00:19
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Sladdaren
Då har jag skaffat blått lyse i taket oxå..

s25.postimg.cc/9x607wxov/49.jpg

Sen under veckan här skall dem blåa instrumentpanels belysningen i...Kommer bli grymmtt..Smile
Köpte även in kromlister till dem yttre fläktgallren i bilen.

s25.postimg.cc/vkzjw3ngv/50.jpg

Då har man tryckt dit dem sista kromade listerna till dem yttre fläktarna..Lite bilder Smile

s25.postimg.cc/ss6cc2n4f/51.jpg

En till bild på den lilla fläkten

s25.postimg.cc/sgovzb6of/52.jpg

Skruvade av ratt och intrumentpanel och skulle byta lampor..MEN MEN FEL LAMPOR

Mycket fel beställningar just nu grrrr..Dem där instrumentbelysningen skall det inte vara..Jag har beställt förut och beställt rätt..Men det måste ha varit förkylningen som gjort mig lite snurrig
Jaja blir nytt beställnings försök

s25.postimg.cc/y654jmcun/53.jpg

Hittade på lite skoj på biltema. 2 st blåa dimljus som skall sitta i varsit hörn på frontspoilern. Så därför måste frontspoilern fixas upp nu med lite färg. Sen ska det bytas ut fläktremmen, det gnisslar rätt otäckt just nu på morgonen Grin. Sprayar på lite remspray först på den gamla får se om den vill ge sig...

s25.postimg.cc/b5yh7af0v/54.jpg

Så här rolig såg frontspoilern ut innan av monteringen

s25.postimg.cc/cz1dvm07j/55.jpg

Frontspoilern sitter med 6 skruvar, lite smårostiga och envisa rackare att få ur..

s25.postimg.cc/45aheid8v/56.jpg

Men efter mycket 5-56 fick jag äntligen bort skruvarna. Vilken fräch spoilers man har haft.

s25.postimg.cc/hapzkm74f/57.jpg

Då skall det sättas igång och slipas. Började med att dra bort lite gammal färg med spackelspaden innan jag började slipa.

s25.postimg.cc/i1ipqe9hr/58.jpg

Slipade och slippade och slippade ZZZZZZZzzzzzzzzzz

s25.postimg.cc/ot94t8yhb/59.jpg

Så var slipningen färdig. Monterade ur även det svarta skyddet i spoilern. Denna skulle oxå snyggas till.

s25.postimg.cc/cre960iof/60.jpg

Efter avborstning av allt slip damm. Var det dax för det roliga ..Sprayade på lite grundfärg först innan.

s25.postimg.cc/hrbpdyob3/61.jpg

Efter att grundfärgen torkad på 2 timmar, sprayade jag på den riktiga färgen..Wink Nu är det bara vänta till imorgon på att allt skall torka.

s25.postimg.cc/x1bkl5jtb/62.jpg

Under tiden som grejerna ligger och torkar, stack jag iväg till SU-Service för lite kaffe och inkoppling av dimljusen.

s25.postimg.cc/x2liekln3/63.jpg

Färdigkopplad och kablarna gömda..Resultatet utan spoiler än så länge.

s25.postimg.cc/umjp0q3kf/64.jpg

En bonusbild från sidan...

s25.postimg.cc/4s9way3kf/65.jpg

s25.postimg.cc/nlvp7y1sf/66.jpg

Resultatet av lackningen av frontspoilern..Ville gärna komma listena under ville jag gärna komma åt, men det strulade och tog för mycket tid att fixa med skruvarna till spoilern, så det får sparas till en annan gång. En spricka på höger lyse har ja oxå Angry. Blir säkert gnäll på bessningen.

s25.postimg.cc/7c5j51r4f/67.jpg

Sen idag så blev Volvon äntligen inkördElakt skratt...Nu kan man gasa lite över 90km/h

s25.postimg.cc/4w3pr791r/68.jpg

Såg på den här bilden att det finns lite att pyzzla med imorgon oxå..En storstädning med lite vinylglans och ajax Elakt skratt

s25.postimg.cc/euoodoihb/69.jpg

Har fått dille på slutrör. Fick ett annat slutrör av kompisen . Den här kommer monteras på så fort det här slasket ute försvinner...Riktigt schysst rör tummen upp

s25.postimg.cc/7svc5849b/70.jpg

Mina bakre torkare har aldrig fungerat. Så idag skruvade jag upp och kollade av kontakter till motorn. Allt såg juh ok ut kontaktväg. Så det blir att inskaffa en ny torkarmotor. Så här såg det ut, motorn hänger i lösa trådar Smile

s25.postimg.cc/6rv3g3n9r/71.jpg

s25.postimg.cc/ka1zsdzf3/72.jpg

Jaha då var man på bilprovning, var lite mer jobb än jag hade räknat med Sad. Kan bara säga att man har tur att man har kompisar som fixar svetsning . Den har dragit lite mycket soppa ett tag, beror kanske att Co halten var så hög. Kan juh vara Lambdan som spökar samtidigt som förgasaren är lite tokigt inställd Sad..vetesjutton..

CO halten var 11,9 högsta halten vid godkänt är juh (3,5) Sad..Så lite högt är det..Rost, rost, rost är det under..Men har en kompis som känner en kille som är kompis med hans kompis o.s.v Cool som fixar rost skador på äldre bilar än min..Så detta borde vara en lätt match att få det snyggt och ordentligt under Wink. Bromsarna visste jag om och har redan skaffat nya OK och klossar.

Så här roligt såg bess protokollet ut SadSadSadSad

s25.postimg.cc/4d37vo70v/73.jpg
Redigerat av Sladdaren den 21-04-2018 00:18
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
MrLego
Denna såg ju bra ut! Vad hände med denna?
Dela den här posten:
Facebook
 
www.garaget.org/mrlego
Sladdaren
Var väll denna papperslapp som blev slutet för denna volvo i min ägo ialla fall Sad(.

s25.postimg.cc/4d37vo70v/73.jpg

Såldes strax efter jag hittade Vita faran. Enligt den nya ägaren skulle denna fixas ordning.
Redigerat av Sladdaren den 21-04-2018 00:18
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


GÃ¥ direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
"Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Installad för vintern) Projekt 1530 24-04-2024 17:57
Volvo 745 årsmodell 1991 Felsökning Volvo 240, 740 och Volvo 940 7 23-04-2024 06:10
Volvo V70 årmodell 2000 åtdragningsmoment termostathus - Löst Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 V50 m.m 5 20-04-2024 19:22
Byte servopump Volvo V70 2,4 - 2003 Projekt 25 19-04-2024 11:16
Volvo V70 2,4 -2004, Ingen gnista Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 V50 m.m 4 17-04-2024 14:29
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.75%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

12-04-2024 10:06
Del 2 i felkoden P0420 filmen kommer ut ikväll klockan 18.00 Cool.Detta var den jobbigaste videon attt göra på länge. Många tummar upp nu i videon. thumpsup https://youtu.be/2
CAqealrDJM

03-04-2024 12:15
NY YOUTUBE VIDEO IKVÄLL KL: 20.00 Felkod P0420 eller ECM-4201. Felsökning och lösning. Hoppas du tittar ! Smile https://youtu.be/N
bAOfBUMdg4?si=r0YD
M...kUncUKUGPY

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

Inloggade användare
· Besökare: 9

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,632
· Senast registrerade användare: Immeln
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning pÃ¥ automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
66,852,577 unika besök