Februari 28 2020 04:32:01
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Är det för många eller för få fartkameror på vägarna idag?

Ja det är alltför många fartkameror på vägarna!
Ja det är alltför många fartkameror på vägarna!
57% [20 Röster]

Nej, det borde ställas upp fler fartkameror!
Nej, det borde ställas upp fler fartkameror!
9% [3 Röster]

Det är precis lagom med fartkameror på vägarna!
Det är precis lagom med fartkameror på vägarna!
29% [10 Röster]

Förstår inte frågan ?
Förstår inte frågan ?
6% [2 Röster]

Röster: 35
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 02.07.19

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 7
· Byte av hallgivare i... 5
· Kopplingsscheman och... 5
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Laga rosthål i tröskel 4
· Kamremsbyte Volvo 740 3
· Koppla och ansluta e... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
Nyheter
· Trådar, poster, Volv... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo 7... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide Blå instr... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 11026
· Luftmassemätare 5664
· Rengöring av spjällhus 4702
· Komplett felsöknings... 4620
· koppling och elschem... 4294
· Felsökning av generator 4194
· Byte av mittenbälte ... 4025
· Volvo 740 armatur sa... 3798
· Byta vattenpump Volv... 3596
· Volvo v70 instruktio... 3441
Nyheter
· Trådar, poster, Volv... 37185
· Alla åtdragningsmome... 7786
· NY GUIDE Omklädsel o... 7106
· Byta kamrem på volvo... 6024
· Vill du starta en pr... 4892
· Hur man byter varvrä... 4738
· Guide på hur man gör... 4437
· Spola rent kylsystem... 4207
· Besök Volvoswedens g... 4101
· Vinyltaks utseende p... 3655
Tråd skapare: Torbik
Tråd ID: 1127
Tråd Info
Det är 3 svar i den här tråden, och den har visats 4095 gånger.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Felsökningar, Medlemmarnas reparations guider » Medlemmarnas Reparationer Och Underhålls Manualer
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
Volvo 7/940 front springs and shock absorbers
Torbik
Hello!
This is a small guide on how to change your Volvo 7/940 front springs and shock absorbers. I will use older and newer pictures, but the quality isn't good, sorry about that.
EDIT: I reassembled the rubber bushing on the strut plate the wrong way around. It should be orientated like in the first picture but I assembled it the wrong way(look at the last picture). What do the members think, how serious is it?
You will need:
A socket/wrench set (mainly sizes 15,17,18,19)
A 24mm wrench or a adjustable wrench
A Torx T45 wrench
A pair of spring clamps
And other hand tools.
First, jack up the car and block the rear wheels, take off the front tire.
Before you start the work, I would mark the locations of the strut bearing 15mm nuts with a marker to make sure you get the alignment as close to before as possible, but you still might have to get a tire alignment.

farm5.staticflickr.com/4846/45372738005_c78fdb1afa_c.jpg

Next, remove the two 18mm bolts holding the brake caliper assembly in place and put it away, on the wishbone or put a bucket under it.

farm5.staticflickr.com/4905/45373030055_6959cf32c7_c.jpg

farm5.staticflickr.com/4827/46285798221_5827c5c6f1_c.jpg

Remove the 19mm nut holding the steering rod to the knuckle and tap it loose with a hammer (hit the part where the steering rod goes through, blue arrow)

farm5.staticflickr.com/4818/31348034357_817e4c7408_c.jpg

Then remove the two 18mm or 17mm bolts holding the ball joint to the strut.

farm5.staticflickr.com/4897/46285329511_f3559f298c_c.jpg

farm5.staticflickr.com/4820/46285331451_9e006cf14c_c.jpg

Then loosen the 15mm bolt on top of the stabilizer bar, so you could move the wishbone down. If you want to, you can remove the lower 17mm bolt, that connects it to the wishbone.

farm5.staticflickr.com/4880/45374221985_bd8536238c_c.jpg

Now, pry the wishbone down and lift the strut off it.

You can choose to remove the brake disc if you want to, but it didn't bother me.

Loosen the 15mm bolts under the bonnet (first picture). Do not loosen the big 24mm bolt!!!

This should be your reward:


farm5.staticflickr.com/4888/45561733744_7d33a4c66e_c.jpg

Now, put the spring clamps on the springs, lubricate the threads with oil and start to put tension on the spring. Make sure the spring is as straight as possible. If you have compressed the spring enough and you can move it in the strut, take your 24mm wrench and a T45 torx and loosen the upper big bolt. Don't lose the big rubber bushing that goes between the nut and the plate.

When removed, lift the spring out. and release the pressure on the spring evenly (if you only want to change your shock absorbers, leave it like that in a safe space), remove the top rubber part with the bearing from the spring, you should have these removed.

The rubber part with the dust cover:
farm5.staticflickr.com/4886/46285441851_73b4181038_c.jpg

The bearing plate:
As you can see, mine were in pretty bad shape, I could remove the bushing by prying with a screwdriver
farm5.staticflickr.com/4845/32413771418_f71c46b11e_c.jpg

The bearing (this should be "stuck" in the plate):
On the left is the old bearing, remember the orientation of the bearing
farm5.staticflickr.com/4904/46285430051_fb39bf788c_c.jpg

Check if your new bearing has grease in it, never put in bearings dry.

If you want to remove the shock absorber, you have to loosen this big nut, mine were VERY rusted and stuck to place, use heat to warm the metal where the inside threads are, tap it with a hammer where the inside threads are and use a big adjustable wrench or pipe wrench to undo the bolt. Now this can be difficult, as you can not hold it in place. Maybe you can get it to move while it is still in the car by peeling up the dust cover, and going through the spring, but I used this:
Attach a wheel to the bolts and have a heavier friend stand on the wheel while you try to loosen the nut.

farm5.staticflickr.com/4865/31348409657_228d78a98a_c.jpg
Remove the nut, insert a new shock absorber, tighthen the new nut.

Put the new spring in place (it needs to be compressed) then put the dust cover in, attach the rubber to the spring's upper part, and the new bearing with the plate.
tighten the 24mm nut and decomress the spring slowly.

Reward:

farm5.staticflickr.com/4833/45561811894_0819ee8a15_c.jpg

This is also a good time to clean all the surface rust under the strut tower.

farm5.staticflickr.com/4853/32413789808_b2e4c2c2b2_c.jpg

Put the strut back into the car, tighten the two 15mm bolts under the bonnet and reassemble everything.

I hope this guide helps you, but remember to think with your own head! I am not an auto repair technician so there might be some mistakes.
Redigerat av Torbik den 12-12-2018 16:11
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
A great guide guide as usual Torbik. And very clear and good pictures Holy. I recently did a replacement with that part in this guide with the the ball joint to the strut.. It was so rusted stuck that i had to replace the whole strut. It was so bad sad2 but got it on a video on Youtube.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ead_id=448 - Min projekt tråd Volvo 745 GL
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Torbik
With the car on the ground I loosened the 24mm nut again and turned the bushing the right way.
If I had not made this guide I might have not noticed the problem for some time Grin
Sladdaren - yes it can be rusty, when I changed my shock absorbers, one of the large nuts was so rusted that it broke off. I even tried to weld something to it so I could turn if, but it didnt work and I had to buy a new strut aswell.
Dela den här posten:
Facebook
 

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


Gå direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Volvo 745 GL/T+T-90 lite lackvård o felsökning Projekt 33 27-02-2020 18:14
"Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Avställningsservice) Projekt 1278 22-02-2020 15:24
Vilken klassisk Volvo är snyggast Omröstningar 8 22-02-2020 14:41
Motorrumskännedom Volvo 740 Allmänt / Off topic 29 07-02-2020 21:57
Montering navigation på Volvo V70 2012 Motor med tillhörande system 3 30-01-2020 12:28
Translate panel
Profilbilder
175 Användare (3.93%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

27-02-2020 13:49
felkod P0445 volvo v70 00 2

26-02-2020 20:38
Varför kan jag inte se kopplingsscheman

17-02-2020 13:09
Ni som använder OBD2 !! tipsa gärna i denna tråd på nån bra OBD2 avläsare Holy. http://volvosweden
.se/forum/viewthre
a...ad_id=1226

15-02-2020 12:40
"Sladdaren" skrev en Mkt tydlig och bra beskrivning 2016-05-14 i "OBD2 felkodsavläsning"..
. Men VAR finner man en OBD-läsare till en 940-Classic -98? Har förgäves sökt. //sig

31-01-2020 21:32
@Sladdaren är ett bra bryt ifrån volvos, väljer du den med 1,3 stötstångsmotorn har jag en del info om du är inresserad, ska inte vara orädd att mecka med dom, är nästan lättare än 7/900 Evilgrin

10-01-2020 15:19
Nu ska vi åka och hämta en Volvo Felicia från -98 till grannen..Nu stavade jag fel...En Skoda Felicia Smile

09-11-2019 11:44
Nu ska vi byta fjädrar på 240 in..Bilder kommer i projekttråden Tummen upp

Inloggade användare
· Besökare: 8

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 4,456
· Senast registrerade användare: kippa
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo 855 Awd 1997
Senaste downloads
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr samt tidning om...
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr Volvo XC90 årsm...
· Broschyr Volvo XC90 V8 å...
Senaste videoklipp
26,088,693 unika besök