Hur fäster man på hjulvikter?. Hämtade mina 2 omdäckade hjul idag och det första som händer är att ena vikten på hjulet lossnar . Ähh får åka tillbaka till däckverkstan på måndag och låta dem fixa detta.
Dom knackar man fast med en liten hammare runt fälgkanten bara.
Vikten måste väll vara på utsatt ställe där balanseringen behövs. Så kanske behöver åka med däcket till verkstan ändå. Kan juh annars bara knacka på detta på fälgen . Det kanske blir mer obalans om man bara chansar att knacka på den.
Ja Sladdarn dem måste och SKALL sitta på utmätt ställe.. Hamnar dem fel så kommer de att vibrera och skaka riktigt NICE.. Så åk tillbaka och låt dem fixa de..
Blev så trött sist när jag var ute med trycksprutan . Tog ett tag innan jag fattade att jag hade tappat packningen på tryckpistolen. Så när jag äntligen kom på vad felet var så hade halva innehållet i rostkyddsflaskan hamnat på garage golvet . Fick bli en gammaldags sprayburk nu åt förarsidans hålrum.
Åkte till verkstan igen med ena hjulet som hade tappat vikten. Detta fixade dem på en gång medans jag väntade. Nu blev det klistervikter på istället.
grymt tack till Dollar som såg över mina sidospeglar med lackburken. Nu ska klarlacken på och torka sen blir det montering igen.
Dollar håller på med sina SU förknasare som vanligt . Verkar ha så fullt upp så att han glömt bort att besöka oss på forumet. Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 22:40