"Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Installad för vintern)
|
InTheWhite |
Publicerat 24-12-2024 00:09
|

Volvoswedens VolvoGuru

Registrerad: 01.03.14
|
Sladdaren skrev:
Ja vilken jädrans fin 940 det är. Så fint att du tar hand om den så bra, det finns inte många i denna kaliber idag  . God Jul White.
Tackar ödmjukast!
Det börjar tunna ut på dom, tyvärr också på bilskrotarna, vilket märks när man vill ha tag på delar... |
Dela den här posten: |
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 20-01-2025 12:53
|

Volvoswedens VolvoGuru

|
I år firar vi 18 års jubileum tillsammans!

|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 22-01-2025 12:41
|

Super Admin

Registrerad: 15.05.13
|
Oj oj oj risk för att Volvosweden blir kallad po#r sajt med dem bilderna du lade upp . 18 år alltså, det är imponerande White. Den är ett exemplar som står för sig själv din Volvo. Vi på forumet får tacka för alla fina bilder du lagt upp här genom åren.
För att ha en sådan här otroligt läcker bil så krävs det ett enormt arbete bakom. Jag gissar att dem flesta som får se denna vet att ägaren måste ha den som ögonsten.
|
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 22-01-2025 18:52
|

Volvoswedens VolvoGuru

|
Sladdaren skrev:
Oj oj oj risk för att Volvosweden blir kallad po#r sajt med dem bilderna du lade upp  . 18 år alltså, det är imponerande White. Den är ett exemplar som står för sig själv din Volvo. Vi på forumet får tacka för alla fina bilder du lagt upp här genom åren.
För att ha en sådan här otroligt läcker bil så krävs det ett enormt arbete bakom. Jag gissar att dem flesta som får se denna vet att ägaren måste ha den som ögonsten.
Haha! Tack å bock!
Man har väl lagt ner någon krona och en del arbete i den om man säger så, även om
den var jättefin redan då jag köpte den. |
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 28-03-2025 16:44
|

Volvoswedens VolvoGuru

|
Jaha!
Generatorn jag köpte från Folkraceshop höll 9 månader och 500 mil! Nu överladdar den upp mot 15,5V och all el i bilen får flippen av det! Dom vägrar dock skicka mig en ny generator, utan vill ha in, felsöka och reparera den gamla hos leverantören. Detta gör att jag blir utan bil i x-antal veckor! Detta TROTS att jag påtalade att det var missljud i generatorn redan första gång jag startade motorn efter montering av den. Dom bara rådde mig att spruta WD40 i den så skulle den tystna! Den enda lösningen dom har nu för att jag ska slippa stå utan bil är att JAG ska köpa en NY generator av dom, och eventuellt få till baka pengar när den gamla varit på felsökning hos leverantören. Folkraceshop tycker att en generator som är 9 månader gammal och suttit 500 mil är för gammal för att dom ska skicka mig en ny omgående. Enligt dom hade den bara fått vara någon vecka gammal om dom skulle göra så!
Så här dåligt kundbemötande har JAG aldrig varit med om någonstans tidigare... |
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 29-03-2025 07:45
|

Super Admin

Registrerad: 08.01.14
|
InTheWhite skrev:
Jaha!
Generatorn jag köpte från Folkraceshop höll 9 månader och 500 mil! Nu överladdar den upp mot 15,5V och all el i bilen får flippen av det! Dom vägrar dock skicka mig en ny generator, utan vill ha in, felsöka och reparera den gamla hos leverantören. Detta gör att jag blir utan bil i x-antal veckor! Detta TROTS att jag påtalade att det var missljud i generatorn redan första gång jag startade motorn efter montering av den. Dom bara rådde mig att spruta WD40 i den så skulle den tystna! Den enda lösningen dom har nu för att jag ska slippa stå utan bil är att JAG ska köpa en NY generator av dom, och eventuellt få till baka pengar när den gamla varit på felsökning hos leverantören. Folkraceshop tycker att en generator som är 9 månader gammal och suttit 500 mil är för gammal för att dom ska skicka mig en ny omgående. Enligt dom hade den bara fått vara någon vecka gammal om dom skulle göra så!
Så här dåligt kundbemötande har JAG aldrig varit med om någonstans tidigare...
Men hoppsan sa.. De var riktigt dålig de.. Ingen bra kundhantering de inte.. Dem har ju ändå varit med ett bra tag..
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 29-03-2025 07:45
|

Super Admin

Registrerad: 08.01.14
|
InTheWhite skrev:
Jaha!
Men hoppsan sa.. De var riktigt dålig de.. Ingen bra kundhantering de inte.. Dem har ju ändå varit med ett bra tag..
|
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 29-03-2025 11:17
|

Volvoswedens VolvoGuru

|
Braweheart skrev:
InTheWhite skrev:
Jaha!
Ja riktigt uselt av dom, speciellt då jag redan efter att jag monterat den påtalade att det
var missljud i den. Jag tycker ju INTE att jag ska behöva vara utan bil undertiden den ska
skickas till leverantören, felsökas, eventuelt repareras och sedan skickas tillbaka.
Jag föreslog att dom skulle skicka mig en ny och att jag skickade min i retur. På så sätt
hade det löst sig för kunden (Mig), och dom hade haft all tid i världen att kolla på den
gamla. Dom vägrade dock och sade att dom kunde accepterat det om generatorn bara
var någon vecka gammal. Dom tycker att en 9 månader gammal generator med 500 mil
på sig är aldeles för gammal för att dom ska ersätta mig med en ny omgående!
Har dock läst om flera som haft problem med dom, där dom vägrat ta ansvar för
reklamationer, så det är väl deras kundpolicy kan jag tro... |
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 30-03-2025 12:51
|

Volvoswedens VolvoGuru

|
Beställde ny generator (Bosch kopia) på Volvo/Bil Månsson nu istället. Om än lite
dyrare, men dom klöddar ALDRIG med garantier. Så jävla trött på, enligt mig oseriösa
företag nu...  |
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 31-03-2025 15:43
|

Volvoswedens VolvoGuru

|
Ny generator från Volvo på plats! Håller tummarna att denna ska hålla ett tag. [thum]

Gamla (9 månader) skitet borta.

Ny på plats.

|
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 31-03-2025 17:27
|

Volvoswedens VolvoGuru

|
Fick samtal från Folkraceshop idag angående reklamationen av generatorn. Dom har
ändrat sig nu och skickar en ny omgående. |
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 01-04-2025 22:07
|

Super Admin

Registrerad: 15.05.13
|
InTheWhite skrev:
Braweheart skrev:
InTheWhite skrev:
Jaha!
Ja riktigt uselt av dom, speciellt då jag redan efter att jag monterat den påtalade att det
var missljud i den. Jag tycker ju INTE att jag ska behöva vara utan bil undertiden den ska
skickas till leverantören, felsökas, eventuelt repareras och sedan skickas tillbaka.
Jag föreslog att dom skulle skicka mig en ny och att jag skickade min i retur. På så sätt
hade det löst sig för kunden (Mig), och dom hade haft all tid i världen att kolla på den
gamla. Dom vägrade dock och sade att dom kunde accepterat det om generatorn bara
var någon vecka gammal. Dom tycker att en 9 månader gammal generator med 500 mil
på sig är aldeles för gammal för att dom ska ersätta mig med en ny omgående!
Har dock läst om flera som haft problem med dom, där dom vägrat ta ansvar för
reklamationer, så det är väl deras kundpolicy kan jag tro... 
Men vad tråkigt och struligt för dig . Vilket krångel med generatorer du haft. Det där med att saker går sönder och man ska krångla med att få ut garantier och byten är väldigt ofta en soppa. Läste nu det senaste att det hade löst sig och att du skulle få en ny ändå. Så nu har du köpt en ny och samtidigt får en ny på garantiutbyte? Du kan snart börja sälja generatorer själv .
|
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 01-04-2025 22:59
|

Volvoswedens VolvoGuru

|
Sladdaren skrev:
Men vad tråkigt och struligt för dig  . Vilket krångel med generatorer du haft. Det där med att saker går sönder och man ska krångla med att få ut garantier och byten är väldigt ofta en soppa. Läste nu det senaste att det hade löst sig och att du skulle få en ny ändå. Så nu har du köpt en ny och samtidigt får en ny på garantiutbyte? Du kan snart börja sälja generatorer själv  .
Ja det kan man lugnt säga!
Jo Folkraceshop vägra ju först att skicka en ny, men sedan ringde platschefen upp mig
och det löste sig till det bästa trots allt.
Nu ska den ena generatorn läggas på hyllan som reserv! Litar inte riktigt på de här
generatorerna... |
|
|
|