April 02 2025 10:19:56
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Hur uppfattar du din Volvo?

Har den som bruksbil för att ta mig från punkt A till B.
Har den som bruksbil för att ta mig från punkt A till B.
58% [11 Röster]

Har den som slit och släng bil!. Hundar, barn och grejer är välkomna in i bilen.
Har den som slit och släng bil!. Hundar, barn och grejer är välkomna in i bilen.
32% [6 Röster]

Hundar och barn får gärna åka med, men med skydd som filtar och plast innan.
Hundar och barn får gärna åka med, men med skydd som filtar och plast innan.
0% [0 Röster]

Har den som fin bil. Vill helst inte ha hundar eller barn med i bilen.
Har den som fin bil. Vill helst inte ha hundar eller barn med i bilen.
5% [1 Rösta]

Förstår inte frågan.
Förstår inte frågan.
5% [1 Rösta]

Röster: 19
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 08.08.24

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Koppla och ansluta e... 9
· Kopplingsscheman och... 6
· Byte av hallgivare i... 5
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Laga rosthål i trö... 4
· Kamremsbyte Volvo 740 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
Nyheter
· Trådar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide Blå inst... 1
· Lösning på lysande... 1
· Besök Volvoswedens ... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 13384
· Felkoder Volvo 740 13269
· Luftmassemätare 7831
· Komplett felsökning... 7493
· Rengöring av spjäl... 7200
· Volvo 740 armatur sa... 6646
· Felsökning av gener... 6512
· Byte av mittenbälte... 6020
· Volvo v70 instruktio... 5727
· Byta vattenpump Volv... 5725
Nyheter
· Trådar, poster, Vol... 50433
· Alla åtdragningsmom... 22793
· Nollställa service ... 19925
· NY GUIDE Omklädsel ... 19159
· Så här byter du va... 16103
· Byta kamrem på volv... 15361
· Besök Volvoswedens ... 14411
· Lösning på Felkod ... 14244
· Volvo 740 och 940 by... 12635
· Besök Bettan Volvo ... 12500
Tråd skapare: InTheWhite
Tråd ID: 278
Tråd Info
Det är 1673 svar i den här tråden, och den har visats 2491800 gånger.  Det finns även bifogade filer.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Projekt, Foton, Filmer, Youtube » Projekt
Inloggad just nu: 5 gäst(er)
 Skriv ut ämne
"Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Installad för vintern)
InTheWhite
Sladdaren skrev:

Ja vilken jädrans fin 940 det är. Så fint att du tar hand om den så bra, det finns inte många i denna kaliber idag Santa. God Jul White.

Tackar ödmjukast!Holy

Det börjar tunna ut på dom, tyvärr också på bilskrotarna, vilket märks när man vill ha tag på delar...
Dela den här posten:
Facebook

InTheWhite
I år firar vi 18 års jubileum tillsammans!

i.postimg.cc/8CJryXPT/18-rs-jubileum-2.jpg

i.postimg.cc/8zn6mgGy/18-rs-jubileum-3.jpg

i.postimg.cc/wjBNNTCy/18-rs-jubileum-4.jpg

i.postimg.cc/Wb8rtJHc/18-rs-jubileum-5.jpg

i.postimg.cc/PrTYtMKM/18-rs-jubileum1.jpg
Dela den här posten:
Facebook

Sladdaren
Oj oj oj risk för att Volvosweden blir kallad po#r sajt med dem bilderna du lade upp Wow. 18 år alltså, det är imponerande White. Den är ett exemplar som står för sig själv din Volvo. Vi på forumet får tacka för alla fina bilder du lagt upp här genom åren.
För att ha en sådan här otroligt läcker bil så krävs det ett enormt arbete bakom. Jag gissar att dem flesta som får se denna vet att ägaren måste ha den som ögonsten.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook

www.volvosweden.se
InTheWhite
Sladdaren skrev:

Oj oj oj risk för att Volvosweden blir kallad po#r sajt med dem bilderna du lade upp Wow. 18 år alltså, det är imponerande White. Den är ett exemplar som står för sig själv din Volvo. Vi på forumet får tacka för alla fina bilder du lagt upp här genom åren.
För att ha en sådan här otroligt läcker bil så krävs det ett enormt arbete bakom. Jag gissar att dem flesta som får se denna vet att ägaren måste ha den som ögonsten.

Haha! Tack å bock!Holy

Man har väl lagt ner någon krona och en del arbete i den om man säger så, även om
den var jättefin redan då jag köpte den.Wink
Dela den här posten:
Facebook

InTheWhite
Jaha!

Generatorn jag köpte från Folkraceshop höll 9 månader och 500 mil! Nu överladdar den upp mot 15,5V och all el i bilen får flippen av det! Dom vägrar dock skicka mig en ny generator, utan vill ha in, felsöka och reparera den gamla hos leverantören. Detta gör att jag blir utan bil i x-antal veckor! Detta TROTS att jag påtalade att det var missljud i generatorn redan första gång jag startade motorn efter montering av den. Dom bara rådde mig att spruta WD40 i den så skulle den tystna! Den enda lösningen dom har nu för att jag ska slippa stå utan bil är att JAG ska köpa en NY generator av dom, och eventuellt få till baka pengar när den gamla varit på felsökning hos leverantören. Folkraceshop tycker att en generator som är 9 månader gammal och suttit 500 mil är för gammal för att dom ska skicka mig en ny omgående. Enligt dom hade den bara fått vara någon vecka gammal om dom skulle göra så!

Så här dåligt kundbemötande har JAG aldrig varit med om någonstans tidigare...
Dela den här posten:
Facebook

Braweheart
InTheWhite skrev:

Jaha!

Generatorn jag köpte från Folkraceshop höll 9 månader och 500 mil! Nu överladdar den upp mot 15,5V och all el i bilen får flippen av det! Dom vägrar dock skicka mig en ny generator, utan vill ha in, felsöka och reparera den gamla hos leverantören. Detta gör att jag blir utan bil i x-antal veckor! Detta TROTS att jag påtalade att det var missljud i generatorn redan första gång jag startade motorn efter montering av den. Dom bara rådde mig att spruta WD40 i den så skulle den tystna! Den enda lösningen dom har nu för att jag ska slippa stå utan bil är att JAG ska köpa en NY generator av dom, och eventuellt få till baka pengar när den gamla varit på felsökning hos leverantören. Folkraceshop tycker att en generator som är 9 månader gammal och suttit 500 mil är för gammal för att dom ska skicka mig en ny omgående. Enligt dom hade den bara fått vara någon vecka gammal om dom skulle göra så!

Men hoppsan sa.. De var riktigt dålig de.. Ingen bra kundhantering de inte.. Dem har ju ändå varit med ett bra tag..
Roger Modigh WWW.MODIGH.NU
dl.dropboxusercontent.com/s/9eolhrejdi5bt3c/faster.gif
”They may take our lives, but they’ll never take our freedom!” På garaget.org
Dela den här posten:
Facebook

modigh.nu
Braweheart
InTheWhite skrev:

Jaha!

Men hoppsan sa.. De var riktigt dålig de.. Ingen bra kundhantering de inte.. Dem har ju ändå varit med ett bra tag..
Roger Modigh WWW.MODIGH.NU
dl.dropboxusercontent.com/s/9eolhrejdi5bt3c/faster.gif
”They may take our lives, but they’ll never take our freedom!” På garaget.org
Dela den här posten:
Facebook

modigh.nu
InTheWhite
Braweheart skrev:

InTheWhite skrev:

Jaha!

Ja riktigt uselt av dom, speciellt då jag redan efter att jag monterat den påtalade att det
var missljud i den. Jag tycker ju INTE att jag ska behöva vara utan bil undertiden den ska
skickas till leverantören, felsökas, eventuelt repareras och sedan skickas tillbaka.

Jag föreslog att dom skulle skicka mig en ny och att jag skickade min i retur. På så sätt
hade det löst sig för kunden (Mig), och dom hade haft all tid i världen att kolla på den
gamla. Dom vägrade dock och sade att dom kunde accepterat det om generatorn bara
var någon vecka gammal. Dom tycker att en 9 månader gammal generator med 500 mil
på sig är aldeles för gammal för att dom ska ersätta mig med en ny omgående!

Har dock läst om flera som haft problem med dom, där dom vägrat ta ansvar för
reklamationer, så det är väl deras kundpolicy kan jag tro...Thumpsdown
Dela den här posten:
Facebook

InTheWhite
Beställde ny generator (Bosch kopia) på Volvo/Bil Månsson nu istället. Om än lite
dyrare, men dom klöddar ALDRIG med garantier. Så jävla trött på, enligt mig oseriösa
företag nu... Thumpsdown
Dela den här posten:
Facebook

InTheWhite
Ny generator från Volvo på plats! Håller tummarna att denna ska hålla ett tag. [thum]

i.postimg.cc/x1zQ8rNw/IMG-4131.jpg

Gamla (9 månader) skitet borta.

i.postimg.cc/0NGqGpfZ/IMG-4129.jpg

Ny på plats.

i.postimg.cc/sD1sFGjD/IMG-4127.jpg

i.postimg.cc/VNP8b7jd/IMG-4128.jpg
Dela den här posten:
Facebook

InTheWhite
Fick samtal från Folkraceshop idag angående reklamationen av generatorn. Dom har
ändrat sig nu och skickar en ny omgående.
Dela den här posten:
Facebook

Sladdaren
InTheWhite skrev:

Braweheart skrev:

InTheWhite skrev:

Jaha!

Ja riktigt uselt av dom, speciellt då jag redan efter att jag monterat den påtalade att det
var missljud i den. Jag tycker ju INTE att jag ska behöva vara utan bil undertiden den ska
skickas till leverantören, felsökas, eventuelt repareras och sedan skickas tillbaka.

Jag föreslog att dom skulle skicka mig en ny och att jag skickade min i retur. På så sätt
hade det löst sig för kunden (Mig), och dom hade haft all tid i världen att kolla på den
gamla. Dom vägrade dock och sade att dom kunde accepterat det om generatorn bara
var någon vecka gammal. Dom tycker att en 9 månader gammal generator med 500 mil
på sig är aldeles för gammal för att dom ska ersätta mig med en ny omgående!

Har dock läst om flera som haft problem med dom, där dom vägrat ta ansvar för
reklamationer, så det är väl deras kundpolicy kan jag tro...Thumpsdown

Men vad tråkigt och struligt för dig Thumpsdown. Vilket krångel med generatorer du haft. Det där med att saker går sönder och man ska krångla med att få ut garantier och byten är väldigt ofta en soppa. Läste nu det senaste att det hade löst sig och att du skulle få en ny ändå. Så nu har du köpt en ny och samtidigt får en ny på garantiutbyte? Du kan snart börja sälja generatorer själv Grin.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook

www.volvosweden.se
InTheWhite
Sladdaren skrev:

Men vad tråkigt och struligt för dig Thumpsdown. Vilket krångel med generatorer du haft. Det där med att saker går sönder och man ska krångla med att få ut garantier och byten är väldigt ofta en soppa. Läste nu det senaste att det hade löst sig och att du skulle få en ny ändå. Så nu har du köpt en ny och samtidigt får en ny på garantiutbyte? Du kan snart börja sälja generatorer själv Grin.

Ja det kan man lugnt säga!Grin

Jo Folkraceshop vägra ju först att skicka en ny, men sedan ringde platschefen upp mig
och det löste sig till det bästa trots allt.thumpsup

Nu ska den ena generatorn läggas på hyllan som reserv! Litar inte riktigt på de här
generatorerna...unsure
Dela den här posten:
Facebook

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:

Gå direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Volvo V70n - 2006 "Alien grey" åtgärdar 2or Projekt 51 26-03-2025 16:16
Leaking sunroof on Volvo XC60 Volvosweden in English 1 26-03-2025 16:16
Extraljus Volvo V70 Billjud Belysning Multimedia Elektronik 2 17-03-2025 07:47
Hur man byter kupefilter Volvo S80 S60 V70 S70 C70 XC90 Medlemmarnas Reparationer Och Underhålls Manualer 3 04-03-2025 10:47
Fix av tankluckans lås Volvo V70 S60 S80 XC70 XC90 Medlemmarnas Reparationer Och Underhålls Manualer 2 26-02-2025 23:59
Translate panel
Profilbilder
256 Användare (3.56%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

13-03-2025 12:15
Den 30 mars kommer många självplocks skrotar att lägga ner. Åter igen en nedgång för bilhobbyn sad2

28-01-2025 22:21
En ny video är på gång. Så in på Youtube och prenumerera !! Den här filmen får ni inte missa thumpsup. https://youtu.be/h
oqXNWzgtRc

22-01-2025 12:46
Jag har varit ute och skruvat på min V70. Bilder dyker upp rätt snart på vad som fixats click

03-01-2025 12:03
Forumet Volvosweden.se fyller snart 30 år. Om vi finns kvar i 5 år till så Holy. Gott nytt år på er alla.

23-12-2024 12:05
God Jul på er alla här inne. KÖR FÖRSIKTIGT Santa

17-12-2024 12:26
Vill önska forumets kända Volvo folk God Jul. Passar på att rikta ett extra GOD JUL till InTheWite och kimb0 för era intressanta projekt här Santa.

03-12-2024 19:36
Så kul att så många besöker forumet Santa Tummen upp

Inloggade användare
· Besökare: 6

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 7,224
· Senast registrerade användare: Haglund
Besök oss även här

Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo 740
Senaste downloads