Precis som på Röda faran så stoppar vi i blå belysning i instrumentpanelen på denna Volvo S80 . Väljer även att ändra till blått sken i ljusomkopplaren och klimatanläggningen. Det blev ruskigt snyggt och jag blev hur nöjd som helst
Har videon på detta här. YouTube video
Men kolla vad som dök upp idag . Ett paket. Undrar vad det är i ?.
Då var det inte borttappat längre. Den hittade hem framskärmen . Den var finare än jag trodde. Tyckte jag såg nån bula på bilden men den hittar jag inte på. Är totalt fläckfri denna . Lite smutsig bara. Nu kommer problemet om jag ska montera den innan vintern eller om jag ska spara den till våren .
Härligt då får man se hur skärmarna fram sitter fast på dessa underbara bilar..
Synd att vädret hindra dig.. Men har inte du garage ??
Såg nu att skärmen hade fått sig en smäll . Troligtvis på skroten eller på vägen hit. Jaja det är som det är. Fick böja ut plåten litegrann. Visst syns kanske inte så mycket men det syns .
Garage har jag, men att mekka där inne vill man helst inte. Är allt för smalt för att kunna röra sig. Sen får man komma ihåg att man inte är 20 bast längre så ninja flexibiliteten är inte som den var .
Jo kommer en Youtube video på detta när jag visar var varje bult sitter .
Jo det är ganska lätt men är några bultar som är totalt gömda. Känns lite knepigt att det är rätt mycket låsclips av plast. Dem där plastclipsen går sönder rätt ofta, så man drar sig för att lossa på vissa grejer som sitter med dessa.
Då är den rostiga framskärmen utbytt. Den var lite finare än den rostiga . Denna kunde ha varit helt felfri om inte den hade fått sig en smäll i fronten . Ja kanske att den fått denna skada på vägen hit. Men den nya skärmen ser ut att vara lite mer putsad än övriga delar på lyxkryssaren
Men skadan i fronten är inte så rolig. Det såg inte jag tidigare, utan när monteringen var i full gång så var det nått som inte passade riktigt . Ett försök att böja till den gjorde den något lite snyggare. Men lite surt är det för en annars felfri skärm.