Hej
Har en stereo men som inte är kopplad. Kablarna från bilen är kapade så det finns ingen kontakt på dom. Ska se om jag kan få in bilder på hur det ser ut för mig. Och om någon vet hur jag ska koppla detta så skulle det vara bra [img]C:\fakepath\IMG_7850.JPG[img][/img]C:\fakepath\IMG_7851.JPG[/img]
El:
Röd: 12 volt / tändning
Blå: Elantenn
Svart: Jord
Gul: 12 volt / Batteri
Orange: Dimmer
Högtalare:
Lila: Höger bak -
Lila/svart: Höger bak +
Grå: Höger bak -
Grå/svart: Höger bak +
Vit: Vänster fram -
Vit/svart: Vänster fram +
Grön: Vänster bak -
Grön/svart: Vänster bak +
Sen ser du på bilderna hur jag har kopplat i min 745 -89
så här ser det ut för mig. det ser ut som att det redan sitter en iso kontakt till stereon men inte till bilen. färgerna på denna iso kontakten verkar inte vara samma som din
Om jag skulle koppla detta så skulle jag klippa bort dem 2 kontakter på sista bilden. Har gjort en markering var jag skulle klippa på bilden. Kan vara bra att ha lite kabel kvar på dem avklippta kontakterna. Dem kablar som finns på den högra lilla kontakten är strömförsörjningen. Dem andra kablarna är högtalar kablar.
Sen skulle jag göra som Braweis tipsar om att använda skarvisar och klämma ihop dem med dem som sitter från bilen
De kablar som inte är till högtalarna är röd, svart, grå, blå och grön. Vilka kablar från bilen ska jag koppla till dessa? Samt spelar det någon roll hur man kopplar högtalarna?
De kablar som inte är till högtalarna är röd, svart, grå, blå och grön. Vilka kablar från bilen ska jag koppla till dessa? Samt spelar det någon roll hur man kopplar högtalarna?
Vad heter märket och modellen på stereon du ska koppla in?