Monterade förpumpen igår ( dock inga bilder på detta ) . Va mörkt och kallt och eländigt. Den stora tjocka gummislangen som sitter på armaturen som har funktionen att förlänga vägen för bensinen när du tankar lät jag sitta kvar på armaturen. Denna slang skulle jag nog inte ha låtit settat kvar vid monteringen. . Förpumpen och tankmätaren ska in i precis rätt spår ner i tanken vid montering och den stora gummislangen var ständigt i vägen, så förlorade säkert 2 timmar på detta.
Till sist så tog jag upp pumpen igen och sågade av slangklämman till stora slangen ( Skruva gick inte då det var helt sönder rostat ). Så efter att slangklämman och slangen var avmonterad gick det mycket bättre att få in pumpen i spåret i tanken. Fick vrida lite på bensinfiltret som sitter längst ner vid pumpen så gick det fint att få dit armaturen igen.
På med alla slangar igen och vred lite på startnyckeln . Hmmm det läcker som en vattenspridare vid ett rör på armaturen . Ett försök att laga det trasiga röret lyckades inte riktigt . Skruvade av bränsleslangen under bilen för att se om det kommer någon bränsle där nu, OCH DET KOMMER FLODER MED BRÄNSLE NU . Hade även glömt att skruva åt spridarna så där sprutar det även bensin nu. Skruvade åt 1ans spridare och såg att det läckte även bränsle vid 3:a spridare . Inget just nu som verkar tätt, det läcker överallt känns det som.
Blir att försöka att täta läckaget vid armaturen först. Får prova att täta med kemisk metall runt det lagade röret får se om det kan stoppa. Annars blir det att försöka hitta en annan armatur. Efter detta blir det att se vad som händer med 3ans spridare, varför det läcker och vart det läcker. Blir mer bilder på lagningen nu.får se håller tummarna |