Inte min denna utan grabben som snart har sitt körkort klart. Denna Volvo har nog stått ett tag i något garage och väntat på att bli hittat och i förrgår blev det affär på denna. Lite info *Endast 20k mil
*Taklucka
*Usa front
*sänkt
*sidokjolar
*Volvo 760 baklysen
*Fabriks tonade rutor
*Sportratt
*B230F
*M47 låda
Verkar som sagt som den har stått ett tag för det är skitigt. Men har nyligen gått igenom BP utan anmärkning. Den går ruskigt bra i motorn och på vägen. Stadigare än Röda faran att köra måste jag säga. Kanske beror på att det är en sedan .
Får se om grabben kommer lägga upp lite bilder själv på denna. För tillfället är jag lite upptagen med annat för att hinna med och plåta och filma Youtube videos. MEN det kommer så fort det har lugnat sig lite igen.
Självklart bjussar jag på bilder jag tog när vi hämtade denna.
Vi kallar denna för Vita Paddan just nu men kommer säkert att ändras
Vi börjar att koppla in baslåda och dra kablar till denna.
Jo den är rätt ok denna. Lite fler bilder på hur undersidan ser ut. Vet inte hur detta kunde gå igenom bilprovningen . Kanske inte är tillräckligt för en 2:a. Men borde ändå varit en bra att veta.
Snygg upphängning av soppa slangarna
30 år gammal bil så självklart finns en del sånthär.
Dollar ville komma förbi och kolla lite och det slutade med att han fick med sig grillen hem. När grabben fick tillbaka grillen såg den ut så här . K i mitten står för Kevin antar jag..
Jo men visst är det så. Finns mycket skojiga delar att montera på dessa bilar.
Han hade visst en kompis som hade kjolar fram och bak. Så här monteras det dem bakre, men dem behöver nog snyggas till innan dem sätts på permanent
Test för bild tagning
Han har fått tag i ny blästrade 17" fälgar. Kommer nog att bli lackerade i svart.
juli 28 2017 12:04:59:
Det blev inte så bra med blå baklucka. Så fick hjälpa grabben att lacka den tillbaka till vit.
Börjar med att slipa ner bakluckan. Sen vattenslipa ett tag..Vips så vart den vit igen
Grabben fått tag i en vinge. Så slipa ner och lacka den i rätt färg.
Dessa skruvar var rätt häftiga. Han hade fått tag i dessa på nån billig butik från China
Huvlås ska visst också vara snyggt enligt vissa. Dock inte från min sida.
Hittade ett sett R - Fälgar 18"
augusti 08 2017 11:32:38:
Tyvärr var han tvungen att göra sig av med dessa 17" R fälgar. Skulle bli en kostsam historia att behöva skaffa bolt on spacers till dessa .
Mer info om detta kan hittas i denna tråd http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ead_id=957Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 01:17
Fan jag ser inte bilderna! Vet inte varför jag har problem med att ladda Postimige bilder?
Det var underligt . Har du testat bara en annan webbläsare ? Firefox, Chrome eller nått?. Fungerar fint att se dem här på min dator och i telefon.
Sökte på nätet också men inga rapporter om att postimage ska strula.
Fan jag ser inte bilderna! Vet inte varför jag har problem med att ladda Postimige bilder?
Det var underligt . Har du testat bara en annan webbläsare ? Firefox, Chrome eller nått?. Fungerar fint att se dem här på min dator och i telefon.
Sökte på nätet också men inga rapporter om att postimage ska strula.
Nej det är min gamla dator som inte orkar ladda bilderna! Måste ta mig i kragen och byta...
Nu är pärlan vit igen...
Fick ju ett ryck om att göra bilen blå så slipade ner all lack bak.
Insåg senare att det inte skulle bli något snyggt arbete så bestämmde mig för att spraya den vit igen..
Här har ni resultatet:
Kommentera gärna vad ni tycker!
Kasta upp lite bilder på den nu när stötfångaren bak är lackad. Blev faktiskt riktigt jekla läckert . Nu behövs bara kjolen fixas till därbak om det går att fixa vill säga .