kimb0s projekt bilar
|
kimb0 |
Publicerat 04-09-2020 18:25
|

Medlem

Registrerad: 14.04.18
|
Sladdaren skrev:
Dem där såg riktigt fina ut. Det går att skifta lite grejer på delarna så blir det som nytt igen 
Ja dom vart riktigt fina.. Kunde tvättat glasen lite bättre va lite fläckar på insidan såg jag när dom väl va ihop 
men de tar ja nån annan gång för prio 1 nu när ja har lyktor till den e att den ska starta o gå för eget maskineri
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
|
Dela den här posten: |
|
|
|
|
kimb0 |
Publicerat 14-01-2021 18:46
|

Medlem

|
Har varit o skruvat lite med mitt eget nu igen skönt o skruva volvo igen efter man pillat med vw bilar en stund nu...
Fick en beställning gjord från KG på lite delar till motorn som ska ner i min 740 tic när den börjar bli klar.
Så vart en sot-sats vattenpump topp bultar o lite små plock 
Så gjorde vad jag kunde just nu för oljepumpen glömde jag ju så klart i kompisens garage när jag va där sist 
Men den ligger här hemma nu till nästa gång.
Men de jag fick gjort var toppen på o moment dragit den och provmonterat spridarställaget. Och som jag tänkte så får de bli lite kapa
i de och så ska jag nog göra en egen adapter istället för o köpa KL:s till bränsletrycksregulatorn alternativt göra ett spridarställage o sen
köpa spridare så e den biten klar sen.
När motorn är ihop ska den i min garage kompis 740 o se om konceptet funkar bra o så kan han köra in den åt mig 
det som posten kom med 

payen packning från KG

ej dom spridarna som ska användas utan sitter bara där i test syfte.
har gjort egna "brickor" som jag knackat ner i hålen till k-jet spridarna för att
"vanliga" spridare ska kunna sitta där... och ett svanhals insug ska användas (b230E)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 16-01-2021 16:09
|

Super Admin

Registrerad: 15.05.13
|
Men kimb0 vilka grymt inspirerande bilder du lägger upp. Den där motorn blir sjukt läcker. Självklart är det smart av dig att kasta på en sprillans topp-packning och bultar . Riktigt fint att mekka dit nya vattenpump när motorn står på stativ . Detta blir riktigt snyggt och häftigt, tack för inspirations kicken man fick nu 
|
|
|
|
|
kimb0 |
Publicerat 20-01-2021 16:05
|

Medlem

|
Sladdaren skrev:
Men kimb0  vilka grymt inspirerande bilder du lägger upp. Den där motorn blir sjukt läcker. Självklart är det smart av dig att kasta på en sprillans topp-packning och bultar  . Riktigt fint att mekka dit nya vattenpump när motorn står på stativ  . Detta blir riktigt snyggt och häftigt, tack för inspirations kicken man fick nu  
Man gör så gott man kan o ger de inspiration åt andra är de ju roligt för den delen också 
Nu har jag bara spridare turbo och intercooler kvar innan den kan stoppas ner i en bil igen,, Ska bygga klart grenröret också
men de har jag allt till redan hoppas jag De märks när jag ska svetsa vidare på det om inte annat. en distans till spjällhuset
måste göras för spjäll läges givaren tar i insuget så de måste flyttas ner en bit eller om jag ska göra 2 flänsar o svetsa på en 2.5" böj o flytta det framåt. Men i stora drag har jag allt.. Ventilkåpan ska bytas till en i bättre skick också så får denna ligga till sig till jag behöver en nån annan gång
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 20-01-2021 16:26
|

Super Admin

|
kimb0 skrev:
Sladdaren skrev:
Men kimb0  vilka grymt inspirerande bilder du lägger upp. Den där motorn blir sjukt läcker. Självklart är det smart av dig att kasta på en sprillans topp-packning och bultar  . Riktigt fint att mekka dit nya vattenpump när motorn står på stativ  . Detta blir riktigt snyggt och häftigt, tack för inspirations kicken man fick nu  
Man gör så gott man kan  o ger de inspiration åt andra är de ju roligt för den delen också
Nu har jag bara spridare turbo och intercooler kvar innan den kan stoppas ner i en bil igen,, Ska bygga klart grenröret också
men de har jag allt till redan hoppas jag  De märks när jag ska svetsa vidare på det om inte annat. en distans till spjällhuset
måste göras för spjäll läges givaren tar i insuget så de måste flyttas ner en bit eller om jag ska göra 2 flänsar o svetsa på en 2.5" böj o flytta det framåt. Men i stora drag har jag allt.. Ventilkåpan ska bytas till en i bättre skick också så får denna ligga till sig till jag behöver en nån annan gång 
Det var inga större fel på den ventilkåpan som sitter på men det är klart att när allt övriga är så snyggt så vill man nog ha en ventilkåpa som är lite *bling *bling
|
|
|
|
|
kimb0 |
Publicerat 23-07-2021 17:19
|

Medlem

|
Har ju inte varit så forums aktiv på ett tag pga av att jag inte gjort så jätte mycket med mina egna bilar nu igen men tänkte dela med mig av lite som hänt
under året men någon enstaka grej har ju hänt då och då iaf...Har ju gjort mer än vad jag lagt upp nu men de vart lite sammanfattat denna gång 
en kompis skrota sin m90 för vi va lata o inte kolla oljan i den när vi bytte den. Va ingen olja i den. Så en kväll när vi skulle ut o sladda i "vintern" som va
så vart de lager ras på 2 växel stockar.. Men ner med lådan o plocka isär den o byta dom trasiga lagrena efter en ordetntlig tvätt av insidan så blev det 1 fungerande låda igen 

kan säga att inte ha handskar på sig va en dum ide för drev o de mesta i lådan var vasst men efter lite blod o svett va den hel än en gång 

och till mitt eget en sväng så har jag inte gjort nåt alls knappt men nu slipper jag lyfta av huven på 240in mer iaf vart less på det efter att gjort de
ett tag nu.. så skruva dit gångjärnen o på med en näbbhuv tillsvidare tkr org huven till nyare 240 e så ful så den får stå ett tag framöver 

Inte det bästa skicket på huven men ska i framtiden fixa till den om jag inte hittar en i bättre skick tlls dess.
Och näbb grillen finns va bara inte på när jag tog kortet.. har även skruvat dit generator o lite annat som inte varit värt o klicka ett kort på.
De går inte fort men framåt iaf så blir de bil av den igen..... skulle fixat LMM kablarna då jag klippte förlängningen som va när de va turbo i den
men de vart inte så långvarigt för ja hitta inte kontakten så ledsna på de igen 

här står den röde o väntar på lite kärlek just nu men snart så är även den rullandes igen hoppas jag.. en liten inflik men kmr o uppdatera den andra tråden när jag
gör mer kul med denna igen

och sist ett projekt som inte kostar mig några pengar en passat v5 4motion från början. Nåt ja fipplat lite med så som bytt motor då org 5an kastat in kedjan och suget
efter vr6 från ägaren e större vart de en sådan i denna istället. För o byta till en annan tråkig 5a.. Och ett maxxecu är monterat då org systemet inte va lätt
o få till. Så går den nu av egen maskin bara lite broms mek så kan man mappa denna så den går igenom bes o då ska ska den bli 2 hjulsdriven efter det
https://youtu.be/a9iGJNoAhJ4
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 23-07-2021 21:43
|

Super Admin

|
Trevligt att se lite uppdatering och bilder igen Kimb0 . Det var ett dumt misstag att köra utan olja i lådan . Men nice att ni fick ordning på lådan igen .
Ja huven på 240in kanske inte var så där jätte snygg men är säker på att det kommer att ändras och fixas till i framtiden . Till den röde, så ser det ut som den står och väntar tålmodigt på att få lite kärlek .
|
|
|
|
|
InTheWhite |
Publicerat 23-07-2021 22:28
|

Volvoswedens VolvoGuru

Registrerad: 01.03.14
|
Ja det är ju mindre hälsosamt utan olja!
Gott att den inte tagit mer stryk i alla fall. |
|
|
|
|
kimb0 |
Publicerat 26-07-2021 15:43
|

Medlem

|
Sladdaren skrev:
Trevligt att se lite uppdatering och bilder igen Kimb0  . Det var ett dumt misstag att köra utan olja i lådan  . Men nice att ni fick ordning på lådan igen  .
Ja huven på 240in kanske inte var så där jätte snygg men är säker på att det kommer att ändras och fixas till i framtiden  . Till den röde, så ser det ut som den står och väntar tålmodigt på att få lite kärlek  .
InTheWhite skrev:
Ja det är ju mindre hälsosamt utan olja!
Gott att den inte tagit mer stryk i alla fall. 
ja de va ju lite oplanerat o köra utan olja men har aldrig varit med om att nån tömt oljan när dom ska sälja en låda till någon.
Så därför va vi lite lata o skruva dit den istället för o kolla om de va nån olja i, så vi får skylla oss själva till mer jobb 
Ja den röde kmr o få de som behövs o så ska jag se om de kan bli en bes på den nu snart så man får veta om de blir mer jobb lr om den går igenom på första
väldigt osannolikt men man kan ju hoppas
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
|
|
|
|