Mars 28 2024 16:24:43
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
17% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
28% [5 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
28% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
17% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 18
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Kopplingsscheman och... 6
· Koppla och ansluta e... 5
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthål i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· Trådar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide Blå inst... 1
· Lösning på lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12925
· koppling och elschem... 12182
· Luftmassemätare 7494
· Komplett felsökning... 6929
· Rengöring av spjäl... 6713
· Volvo 740 armatur sa... 6157
· Felsökning av gener... 6146
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5377
· Volvo v70 instruktio... 5325
Nyheter
· Trådar, poster, Vol... 42843
· Alla åtdragningsmom... 18680
· NY GUIDE Omklädsel ... 15768
· Så här byter du va... 12563
· Byta kamrem på volv... 12504
· Besök Volvoswedens ... 9911
· Guide på hur man po... 9806
· Vill du starta en pr... 9396
· Spola rent kylsystem... 9354
· Nollställa service ... 8900
Tråd skapare: kimb0
Tråd ID: 1104
Tråd Info
Det är 33 svar i den här tråden, och den har visats 72245 gånger.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Projekt, Foton, Filmer, Youtube » Projekt
Inloggad just nu: 2 gäst(er)
 Skriv ut ämne
kimb0s projekt bilar update på 240in
kimb0
Sladdaren skrev:

Dem där såg riktigt fina ut. Det går att skifta lite grejer på delarna så blir det som nytt igen Tummen upp



Ja dom vart riktigt fina.. Kunde tvättat glasen lite bättre va lite fläckar på insidan såg jag när dom väl va ihop Thumpsdown
men de tar ja nån annan gång för prio 1 nu när ja har lyktor till den e att den ska starta o gå för eget maskineri Tummen upp
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
Har varit o skruvat lite med mitt eget nu igen skönt o skruva volvo igen efter man pillat med vw bilar en stund nu...Grin

Fick en beställning gjord från KG på lite delar till motorn som ska ner i min 740 tic när den börjar bli klar.
Så vart en sot-sats vattenpump topp bultar o lite små plock Tummen upp

Så gjorde vad jag kunde just nu för oljepumpen glömde jag ju så klart i kompisens garage när jag va där sist stupid
Men den ligger här hemma nu till nästa gång.

Men de jag fick gjort var toppen på o moment dragit den och provmonterat spridarställaget. Och som jag tänkte så får de bli lite kapa
i de och så ska jag nog göra en egen adapter istället för o köpa KL:s till bränsletrycksregulatorn alternativt göra ett spridarställage o sen
köpa spridare så e den biten klar sen.

När motorn är ihop ska den i min garage kompis 740 o se om konceptet funkar bra o så kan han köra in den åt mig Grin

det som posten kom med Smile
i.imgur.com/1tvF6hv.jpg

payen packning från KG
i.imgur.com/zNWx5oK.jpg

ej dom spridarna som ska användas utan sitter bara där i test syfte.
har gjort egna "brickor" som jag knackat ner i hålen till k-jet spridarna för att
"vanliga" spridare ska kunna sitta där... och ett svanhals insug ska användas (b230E)
i.imgur.com/WdosmGC.jpg
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Men kimb0 Wow vilka grymt inspirerande bilder du lägger upp. Den där motorn blir sjukt läcker. Självklart är det smart av dig att kasta på en sprillans topp-packning och bultar thumpsup. Riktigt fint att mekka dit nya vattenpump när motorn står på stativ japp. Detta blir riktigt snyggt och häftigt, tack för inspirations kicken man fick nu Grinthumpsup
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Sladdaren skrev:

Men kimb0 Wow vilka grymt inspirerande bilder du lägger upp. Den där motorn blir sjukt läcker. Självklart är det smart av dig att kasta på en sprillans topp-packning och bultar thumpsup. Riktigt fint att mekka dit nya vattenpump när motorn står på stativ japp. Detta blir riktigt snyggt och häftigt, tack för inspirations kicken man fick nu Grinthumpsup



Man gör så gott man kan Grin o ger de inspiration åt andra är de ju roligt för den delen också Tummen upp

Nu har jag bara spridare turbo och intercooler kvar innan den kan stoppas ner i en bil igen,, Ska bygga klart grenröret också
men de har jag allt till redan hoppas jag thinking De märks när jag ska svetsa vidare på det om inte annat. en distans till spjällhuset
måste göras för spjäll läges givaren tar i insuget så de måste flyttas ner en bit eller om jag ska göra 2 flänsar o svetsa på en 2.5" böj o flytta det framåt. Men i stora drag har jag allt.. Ventilkåpan ska bytas till en i bättre skick också så får denna ligga till sig till jag behöver en nån annan gång Grin
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
kimb0 skrev:

Sladdaren skrev:

Men kimb0 Wow vilka grymt inspirerande bilder du lägger upp. Den där motorn blir sjukt läcker. Självklart är det smart av dig att kasta på en sprillans topp-packning och bultar thumpsup. Riktigt fint att mekka dit nya vattenpump när motorn står på stativ japp. Detta blir riktigt snyggt och häftigt, tack för inspirations kicken man fick nu Grinthumpsup



Man gör så gott man kan Grin o ger de inspiration åt andra är de ju roligt för den delen också Tummen upp

Nu har jag bara spridare turbo och intercooler kvar innan den kan stoppas ner i en bil igen,, Ska bygga klart grenröret också
men de har jag allt till redan hoppas jag thinking De märks när jag ska svetsa vidare på det om inte annat. en distans till spjällhuset
måste göras för spjäll läges givaren tar i insuget så de måste flyttas ner en bit eller om jag ska göra 2 flänsar o svetsa på en 2.5" böj o flytta det framåt. Men i stora drag har jag allt.. Ventilkåpan ska bytas till en i bättre skick också så får denna ligga till sig till jag behöver en nån annan gång Grin

Det var inga större fel på den ventilkåpan som sitter på men det är klart att när allt övriga är så snyggt så vill man nog ha en ventilkåpa som är lite *bling *bling japp
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Har ju inte varit så forums aktiv på ett tag pga av att jag inte gjort så jätte mycket med mina egna bilar nu igen sad2 men tänkte dela med mig av lite som hänt
under året Smile men någon enstaka grej har ju hänt då och då iaf...Har ju gjort mer än vad jag lagt upp nu men de vart lite sammanfattat denna gång Grin

en kompis skrota sin m90 för vi va lata stupid o inte kolla oljan i den när vi bytte den. Va ingen olja i den. Så en kväll när vi skulle ut o sladda i "vintern" som va
så vart de lager ras på 2 växel stockar.. Men ner med lådan o plocka isär den o byta dom trasiga lagrena efter en ordetntlig tvätt av insidan så blev det 1 fungerande låda igen Tummen upp
i.imgur.com/oCjNym8.jpg

kan säga att inte ha handskar på sig va en dum ide för drev o de mesta i lådan var vasst men efter lite blod o svett va den hel än en gång japp
i.imgur.com/7CzAS4g.jpg

och till mitt eget en sväng så har jag inte gjort nåt alls knappt men nu slipper jag lyfta av huven på 240in mer iaf vart less på det efter att gjort de
ett tag nu.. så skruva dit gångjärnen o på med en näbbhuv tillsvidare tkr org huven till nyare 240 e så ful så den får stå ett tag framöver Cool

i.imgur.com/6gObblx.jpg

Inte det bästa skicket på huven men ska i framtiden fixa till den om jag inte hittar en i bättre skick tlls dess.
Och näbb grillen finns va bara inte på när jag tog kortet.. har även skruvat dit generator o lite annat som inte varit värt o klicka ett kort på.
De går inte fort men framåt iaf så blir de bil av den igen..... skulle fixat LMM kablarna då jag klippte förlängningen som va när de va turbo i den
men de vart inte så långvarigt för ja hitta inte kontakten så ledsna på de igen stupid
i.imgur.com/C3O5iCV.jpg

här står den röde o väntar på lite kärlek just nu men snart så är även den rullandes igen hoppas jag.. en liten inflik men kmr o uppdatera den andra tråden när jag
gör mer kul med denna igen
i.imgur.com/eAuovSq.jpg

och sist ett projekt som inte kostar mig några pengar Tummen upp en passat v5 4motion från början. Nåt ja fipplat lite med så som bytt motor då org 5an kastat in kedjan och suget
efter vr6 från ägaren e större vart de en sådan i denna istället. För o byta till en annan tråkig 5a.. Och ett maxxecu är monterat då org systemet inte va lätt
o få till. Så går den nu av egen maskin bara lite broms mek så kan man mappa denna så den går igenom bes o då ska ska den bli 2 hjulsdriven efter det

https://youtu.be/a9iGJNoAhJ4
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Trevligt att se lite uppdatering och bilder igen Kimb0 thumpsup. Det var ett dumt misstag att köra utan olja i lådan stupid Grin. Men nice att ni fick ordning på lådan igen japp.
Ja huven på 240in kanske inte var så där jätte snygg men är säker på att det kommer att ändras och fixas till i framtiden thumpsup. Till den röde, så ser det ut som den står och väntar tålmodigt på att få lite kärlek Smile.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Ja det är ju mindre hälsosamt utan olja!Wink

Gott att den inte tagit mer stryk i alla fall.thumpsup
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
Sladdaren skrev:

Trevligt att se lite uppdatering och bilder igen Kimb0 thumpsup. Det var ett dumt misstag att köra utan olja i lådan stupid Grin. Men nice att ni fick ordning på lådan igen japp.
Ja huven på 240in kanske inte var så där jätte snygg men är säker på att det kommer att ändras och fixas till i framtiden thumpsup. Till den röde, så ser det ut som den står och väntar tålmodigt på att få lite kärlek Smile.


InTheWhite skrev:

Ja det är ju mindre hälsosamt utan olja!Wink

Gott att den inte tagit mer stryk i alla fall.thumpsup



ja de va ju lite oplanerat o köra utan olja Evilgrin men har aldrig varit med om att nån tömt oljan när dom ska sälja en låda till någon.
Så därför va vi lite lata o skruva dit den istället för o kolla om de va nån olja i, så vi får skylla oss själva till mer jobb Hilarious

Ja den röde kmr o få de som behövs o så ska jag se om de kan bli en bes på den nu snart så man får veta om de blir mer jobb lr om den går igenom på första
väldigt osannolikt men man kan ju hoppas Grin
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
Har ju varit tvungen o flytta på 2 av mina bilar nu. Så 240in fick komma till garaget o min rostiga 740tic fick bo hos min farbror, tills garaget är ledigt för den Grin Men nu när den är vid garaget så kan man ju skruva lite med den igen under tiden man väntar på att köpa grejer
till 745an. det ända jag vet som behöver köpas är 2 remmar lambda svets mutter och lite olja såhär på rak arm tillkommer säkert mer saker thinking
Den får ju ärva lite saker från min röda 740 som den växt ur som styrboxar lmm osv... och en ljuddämpare o annat som
kan tänkas behövas för o få denna körbar

Flyttade bilen i helgen som va men fick lite ledig tid igår att åka o skruva med den så började med att tvätta av all mossa o dylikt. Taket var svårt att få bort alla svarta prickar men ska gno lite mer någon dag igen vartefter.
men nu vart den elfenbensvit(603) igen iaf behöver en polering för att få bort oxiden som blivit men känns inte värt o göra förrens den fått ny färg istället. Och de får vi se när det blir denna bil har inte super hög prio men vill endå få den körbar nu när den står vid garaget Tummen upp

Hann till och med höra den brumma lite igår efter lite felsökning på tändningen samt lite plock med tändkablar o nån spole.

Vet inte vad som hände med denna bild. Avkörd från släpet och lysena dit skruvade
före tvätt svårt o se. Det syns att förrar dörren är 189 vit Evilgrin
i.imgur.com/0vRLyhG.png
före tvätt
i.imgur.com/k9xA8oN.png

Efter lite skruvande fick jag höra den brumma till
men att starta den på multispray lukta inte gott (som när man testa och elda hårspray som ung)
Tvätta även ur motorrummet en aning syns tillvänster bakom framlyset o upp till fjädertornet.
i.imgur.com/v3ccb69.jpg

Hann ju bli mörkt innan kameran åkte fram igen men bakluckan var också svart prickig förut
i.imgur.com/cALK0Zt.png

Och här lämnade jag bilen innan jag åkte hem för denna gång.
i.imgur.com/TtkktEi.png


Så har ju även bromsar att fixa på denna efter den stått så länge. Oken bak funkar men fram vet jag att kolvarna sitter fast.
Måste bygga ett avgas rör kommer att bli ett komplett avgas på denna och ut på rätt sida för 240.Sen måste jag bestämma mig för vad för motor som ska ner.
Har ju min ny renoverade b23et eller om jag ska sälja båda mina b23et motorer och köpa en vitmotor istället. eller om jag ska ta nåt helt annat
en merca m103 lockar ju lite också. men får se det här kommer o bli brukisen när den är brukbar en stund iaf typ en sista vinter innan den bara körs på sommaren sen. Tummen upp
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Det börjar bli lite ovanligt att man ser 200 serien på vägarna. Riktigt kul att se ett projekt här inne på en sådan Smile. Den ser ut som du sa, behöva lite jobb på lacken men samtidigt ska dem se lite råskinnade ut Cool. Jasså det luktar inte så gott med starthjälp från multispray Grin. Kul att se att du är igång med en gammal klenod kimb0.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Sladdaren skrev:

Det börjar bli lite ovanligt att man ser 200 serien på vägarna. Riktigt kul att se ett projekt här inne på en sådan Smile. Den ser ut som du sa, behöva lite jobb på lacken men samtidigt ska dem se lite råskinnade ut Cool. Jasså det luktar inte så gott med starthjälp från multispray Grin. Kul att se att du är igång med en gammal klenod kimb0.



Här runt norrköping/söderköping rullar det väl mellan 5-7 st som e vanliga bilar.
Tror jag men det är ju inte så många de heller Smile

Nae de va ingen hit o starta bilen på multispray men allt annat va slut så tog vad som fanns Grin
ska prova o tvätta med en såndär lera man kan köpa till lacken o se om det hjälper till o få bort de sista prickarna.
745-GL/T+T 90 (mindre projekt)
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Braweheart
Man blir lite avundsjuk faktiskt.. En 240 e alltid en 240 och man vill alltid ha en..
Roger Modigh WWW.MODIGH.NU
dl.dropboxusercontent.com/s/9eolhrejdi5bt3c/faster.gif
”They may take our lives, but they’ll never take our freedom!” På garaget.org
Dela den här posten:
Facebook
 
modigh.nu

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


Gå direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Tyska bilar Omröstningar 3 25-02-2024 20:19
Klanterier skador och olyckor när vi lagar bilar Allmänt / Off topic 19 08-12-2023 12:25
Självkörande bilar i trafik? Var med i omröstning Omröstningar 1 20-07-2023 09:57
Presenterar mitt projekt:gubbjävel2 Projekt 7 29-12-2022 14:25
Projekt reservdelsbil Volvo S80 årsmodell 1999 Projekt 4 28-06-2022 16:11
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.79%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

27-02-2024 22:45
Code 44, är nog "dax för service" om jag fattade det rätt.

20-02-2024 12:22
Felkod 44 på en Volvo S80 årsmodell -00. Intressant vad detta kan betyda. Verkar inte finnas nån info globalt heller om detta. thinking

Inloggade användare
· Besökare: 19

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,570
· Senast registrerade användare: Sweetlarsson
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning på automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
66,097,161 unika besök