Brawehearts S80 -00 "LIKET"
|
Braweheart |
Publicerat 27-08-2021 21:09
|
Super Admin
Registrerad: 08.01.14
|
Sladdaren skrev:
Braweheart skrev:
InTheWhite skrev:
Kanon med reservdelsbil! Mycket delar som kan vara svårt att hitta annars idag.
Ja synd man inte har plats att ha den stående bara utan måste slakta ner den rätt fort så jag kan använda mitt garage igen
Ska du spara motorn på reservdelsbilen ? Topplocket kan vara rätt bra att spara ändå .
det jag bestämt att jag skall ha kvar är iaf Huv, bagage, bägge framskärmar samt hela inredningen. Sen får jag se vad som blir mer..
|
Dela den här posten: |
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 29-08-2021 10:45
|
Super Admin
Registrerad: 15.05.13
|
Hur mycket fick du köpa reservdels bilen för ?. Är nyfiken för att jag har lite samma idé som du har
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 02-09-2021 12:58
|
Super Admin
|
Sladdaren skrev:
Hur mycket fick du köpa reservdels bilen för ?. Är nyfiken för att jag har lite samma idé som du har
Denna fick jag lös för 1500:- men då var kopplingen rasad på den..
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 03-09-2021 08:49
|
Super Admin
|
Braweheart skrev:
Sladdaren skrev:
Denna fick jag lös för 1500:- men då var kopplingen rasad på den..
Oj bra pris för en reservdelsbil. Ja du hittar dina fynd
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 15-09-2021 09:56
|
Super Admin
|
Har inte hunnit med så mycket som jag velat på sjukdom och sjuka barn.. Men tagit mig ut lite då och då..
Tyvärr ser de ut som att jag har köpt GRISEN i SÄCKEN.. Bilen är med stor säkerhet smällad vänsterfram och där av deras lagningar är allt annat än fackmannamässiga.
Men efter många om å men är front, strålkastare, huv och innerskärmar demonterat..
Här fronten utan stora delar av frigolitdelen och backelithållaren bort (ligger underbilen)
Strålkastarna..
Huven hamna på taket då.. (denna skulle varit lackad o klar nu men icke)
Inner skärm nere på bägge sidor.. var sjukt mycket självborrande skruv och popnit här..
Sen skulle jag börja med skärmarna med tappa suget när jag såg detta. Hoppas ni ser vad jag ser..
Och så står de just nu.. Fortsättning följer när man e fri körkylningen igen
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 17-09-2021 10:51
|
Super Admin
|
Vad sjutton hade jag missat att du uppdaterat tråden . Hmmm jag har undrat hela veckan hur din reservdels bil är . Jag köpte en reservdelsbil själv nämligen pga din ideé.
Ja det är många nitar som sitter på stänkskydden men är ganska lätta att få bort med borrmaskin. Skärmarna däremot ser jag några nitar som inte borde sitta där om det är dem du menar ? .
Redigerat av Sladdaren den 17-09-2021 10:57
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 17-09-2021 21:31
|
Super Admin
|
Sladdaren skrev:
Vad sjutton hade jag missat att du uppdaterat tråden . Hmmm jag har undrat hela veckan hur din reservdels bil är . Jag köpte en reservdelsbil själv nämligen pga din ideé.
Ja det är många nitar som sitter på stänkskydden men är ganska lätta att få bort med borrmaskin. Skärmarna däremot ser jag några nitar som inte borde sitta där om det är dem du menar ? .
Ja precis.. De som håller ihop den nerde delen av skärmen med den övre är just dessa 3 nitar..
Skall se om jag kan få svetsat de där..
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 29-09-2021 06:26
|
Super Admin
|
Ja de går inte fort nu.. 5:e vackan av sjukdom och VAB pågår..
Här bagageluckan
Baklyktorna
Bättre bild på lagningen av framskärmen då..
Nu e de tomt bak bara en sak kvar, draget skall ner med
Sen så plockade jag skivor, belägg och ok fram då de var som nytt.
Och igår nu så fick jag ÄNTLIGEN ur baksätet helt å hållet. De satt fast rejält vill jag lova..
Redigerat av Braweheart den 29-09-2021 12:58
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 29-09-2021 10:42
|
Super Admin
|
Jasså fortfarande slitna däruppe i Norr . Ja, man är inte på hugget direkt här heller. Har tänkt att riva lite på min reservare också men fått lagt det åt sidan.
Shysst ändå att bromsoken är okey på din. Det kommer alltid till användning förr eller senare . Soffan därbak ska visst vara ett elände att lossa på har jag hört. Nice med lite uppdatering
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 30-09-2021 21:20
|
Super Admin
|
* varning många bilder *
Ja då har man varit ut igen och rivigt i bilen..
Anledningen till varför jag river ur inredningen är att denna är sjukt mycket snuggare än den jag har i liket..
Mörkgrå med melerade inslag i sätena samt att instrumentpanelen har en snuggre midjelist och även den mycket snuggare i mörk grå än de jag har idag som är ljusgrå..
Sen gillar jag verkligen att det går att fälla sätena framåt fram på S80.. (perfekta att ha i en 242a ju )
Sen var det dags att ta ner draget.. Så ner med bilen fram och höja bak..
Av med bakstöten och sen ner med draget..
Infästningen i karossen då.. Likadant på vänster sidan..
Nere i verkstan för en renovering och uppfräschning
Här är kablaget i bilen, måste kolla så de finns på LIKET eller om jag måste ta de med..
Börjar bli ont om plats i verkstan nu..
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 01-10-2021 09:58
|
Super Admin
|
Har du dragkrok på din Liket ? Eller måste du regga om den om du ska montera dragkrok ?. Liket kommer bli hur fin som helst . Härligt jobbat Braweis, och nice med så många bilder
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 01-10-2021 10:37
|
Super Admin
|
Sladdaren skrev:
Har du dragkrok på din Liket ? Eller måste du regga om den om du ska montera dragkrok ?. Liket kommer bli hur fin som helst . Härligt jobbat Braweis, och nice med så många bilder
Nope jag har inget drag på LIKET, så det blir en regning av den isf..
Fin ``? Fan då har jag misslyckats helt ju
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 04-10-2021 20:29
|
Super Admin
|
Japp då är de dags för vinterpuckarna då..
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 06-10-2021 11:52
|
Super Admin
|
Alu fälgar på vinterdäcken
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 06-10-2021 21:24
|
Super Admin
|
Ja de är väl klart.. Skulle krävas MYCKET innan jag kör på plåtfälgar.. Kör alu sommar o vinter på bussen med..
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 30-10-2021 17:11
|
Super Admin
|
Nu har de varit lång tid sen man gjorde något men bilarna..
Men jag är nu klar med Matematik 1a kurs så jag fick godkänt i.. Så nu finns de lite mer tid.
Mer saker som ändras här hemma är jag jag kommit in på en ny utb igen. Denna gången heltidsstudier och jag skall läsa om utbildningen jag läste i Övertårneå och de var Personbilsmekaniker. Men denna gången i Sundsvall så man slipper flytta på sig.
Fick med mig lillchefen ut igen och vi har rivit vidare..
Sen började jag riva mer ifrån motorn, generatorn sålde jag av till grannen. Sen plocka jag ner startmotor, tändspolar servopump mm..
Nu står bilen på 4 hjul igen, så ut med den så man kan fortsätta inne i bilen, framstolar samt alla bälten plockades ur idag.
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 31-10-2021 11:32
|
Super Admin
|
Jaha så nu ska du sikta på att jobba på Volvos bilverkstad . Ja du har låååååååång erfarenhet nu av bil problem och lösningar på dessa. Hoppas det går bra för dig. När det gäller att gå till skolan igen så får man bita ihop rejält. Men du kommer klara detta finemang
Oj en hel del tömt på bilen nu. Nu har du samlat på dig en hög med grejer . Bra att få tillbaka lite slantar på delar du ändå inte i panik behöver själv, som generatorn. . Kul med uppdateringar och bilder
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 31-10-2021 16:43
|
Super Admin
|
Sladdaren skrev:
Jaha så nu ska du sikta på att jobba på Volvos bilverkstad . Ja du har låååååååång erfarenhet nu av bil problem och lösningar på dessa. Hoppas det går bra för dig. När det gäller att gå till skolan igen så får man bita ihop rejält. Men du kommer klara detta finemang
Oj en hel del tömt på bilen nu. Nu har du samlat på dig en hög med grejer . Bra att få tillbaka lite slantar på delar du ändå inte i panik behöver själv, som generatorn. . Kul med uppdateringar och bilder
Njaa inte tänkt att jobba som mekaniker utan mer stå å sälja bildelar typ, eller gå vidare till beiktningsman.
Sen finns de tankar om att ev starta eget..
Ja du jag har saker överallt nu.. Sjukt ju..
|
|
|
|
|
Braweheart |
Publicerat 08-11-2021 21:30
|
Super Admin
|
Var ut idag en sväng igen.. Mitt mission idag var att få ur vxlspaksknoppen och mittkonsolen..
Vxlspaksknoppen hitta jag på tuben hur jag skulle få lös..
YouTube video
Så de gick fint förutom att jag lyckades sabba ena fästet.. Men det funkar iaf..
Så ur med mittkonsolen då..
Och sen vart det bakre golvmattan som först fick en dammsugning och sedan plockades den ur helt.
Här vart jag förvånad och inte helt obemärkt då S80n är en extremt tyst bil inne i kupen. Hela mattan var täckt av skumgummi undertill..
Nästa steg är nu att plocka ur hela instrumentpanelen
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 09-11-2021 10:21
|
Super Admin
|
jaha så där ser S80 mattor ut . Har blivit imponerad jag också hur tyst det verkligen är i en S80. Växelspaks knoppen om man ska byta/skifta den är lite lurig att få dit sen http://www.volvosweden.se/readarticle...cle_id=516. Nice uppdatering, då ser reservdelsbilen ut att inte har så mycket kvar att plocka ur.
|
|
|
|