Hello!
Does your car make a clunck when you start driving or jumps between gear changes? If so you might have a bad transmission mount. Since the replacement is easy you should be able to do it yourself at home using a jack, 14mm wrench, 12mm wrench and a 17mm wrench.
I apologize for the low quality of the pictures, I had to use my phone to take the pictures.
Before you buy the new mount, go under the car and examine at the end of the transmission, which mount you have. There are different mounts, so here are the diagrams for different gearboxes, it should be a round mount OR a square one.
M46:
M47:
AW70, AW71 AW70, AW71, AW72:
Automatic transmission ZF22:
I have the M46 square mount (number 9, part number 1328900)
The principle is the same for changing mounts:
1) Put a jack with a wooden board under the gearbox so it would support it when you remove the crossmember, you don´t have to jack the gearbox in to the sky, it may cause damage.
2) Break loose the two 12mm bolts holding the rubber mount as it is easyer doing this when the crossmember is attached to the car
3) Remove the 17mm nut holding the transmission to the rubber mount
4) Remove all of the four 14mm bolts holding the crossmember to the car and remove the crossmember with the mount
5) Remove the old mount, clean the place where the new mount will sit, insert new mount(I believe it doesn´t matter which way you put the new mount in) and tighten the 12mm bolts
6) Place the crossmember on the car (the crossmember is asymmetrical, so you can´t put it in the wrong way), tighten the four 14 mm bolts and tighten the 17mm nut holding the transmission to the mount
7) Lower the jack and retighten the 17mm nut if necessary
Now you should be done, If you want extra security, you can use thread locker glue on the bolts.
Redigerat av Sladdaren den 03-02-2018 13:14
Nu har jag även fixat en svensk översättning på denna guide
Volvo 740 och 940 byte av växellådsfäste på M46 M47 AW70 AW71 AW72 och automatlådan ZF22
Hej
Ger din bil ifrån sig ett klonk eller missljud när du börjar köra eller hoppas mellan växlarna?. Om så är fallet kan du ha ett dåligt växellåds fäste.
Eftersom det är ganska enkelt att åtgärda detta bör du kunna fixa detta själv med hjälp av en domkraft, samt en 12, 14 och 17mm nyckel.
Innan du köper det nya fästet kan du undersöka det gamla under bilen vilken typ av fäste du ska ha.
Här nedan visar jag diagram för dem olika utföranden av fästen på växellådor.
I den här guiden byter jag fästet på min M46 (Nummer 9, artikelnummer 1328900)
Principen är detsamma för dem olika modellerna av växellådor.
1.) Sätt domkraften och en träbräda under växellådan så att den stödjer denna medans du monterar bort
tvärbalken. Du behöver inte pumpa upp växellådan så mycket, det kan orsaka skador.
2.)Lossa de två 12mm bultarna som håller gummifästet, eftersom det är lättare att göra detta när tvärbalken forfarande är fastskruvad i bilen.
3.) Ta bort 17 mm muttern som håller växellådan till gummifästet
4.) Ta bort alla de fyra 14 mm bultarna som håller tvärbalken i bilen och ta bort tvärbalken tillsammans med växellåds fästet.
5.) Ta bort det gamla fästet, rengör platsen där det nya fästet ska sitta, sätt in det nya fästet (jag tror att det spelar ingen roll vilken väg du sätter in det nya fästet i) och dra åt de 12mm bultarna
6.) Nu kan du åter montera tvärbalken på bilen (Tvärbalken passar endast på 1 sätt så du kan inte lägga den på fel sätt), dra åt de fyra 14 mm bultarna och dra åt 17 mm muttern som håller växellådan till fästet.
7) Sänk domkraften och dra åt 17 mm muttern om det behövs
Om du vill ha extra säkerhet, kan du använda gänglåslim på bultarna.
Redigerat av Sladdaren den 03-02-2018 13:53