Varit en del skriverier om entusiaster som köpt eller byggt sin egna polisbil ska få köra dessa på allmänna vägar. Exempel är denna entusiast som köpte sin Volvo V70 polisbil. Han fick ett ok från polismyndigheten att det var ok att använda denna bil men blev ändå stoppad och fick bilen beslagtagen.
Ska försöka formulera omröstningsfrågan rätt här .Vad tycker du, ska privatpersoner få köra bilar som liknar polisbilar.
Ska komma en ny lag till nästa år alltså 2016 då det kommer att bli förbjudet att använda polisdekaler samt larm anordningen. Men än så länge är det fullt lagligt att åka runt med sin polisbil
Om man nu när en hemlig dröm om att få vara polis, kanske var man också ordningsman i klassen, då finns ju Polisskolan som man kan anmäla sig till, eller hur?
Eller är det självförtroendet som sviker, söker bekräftelse etc.
Jag har den största respekt och beundran för den Svenska poliskåren och absolut inte att människor som saknar sunt förnuft ska köra omkring i Svensk Polis fordon, vår poliskår har tillräckligt svårt i sitt yrke redan som det är nu.
Däremot är det ju helt OK att pynta sin bil så den liknar ett Polisfordon från ett annat land (men begriper fortfarande inte varför detta intresse).
Om man nu när en hemlig dröm om att få vara polis, kanske var man också ordningsman i klassen, då finns ju Polisskolan som man kan anmäla sig till, eller hur?
Eller är det självförtroendet som sviker, söker bekräftelse etc.
Jag har den största respekt och beundran för den Svenska poliskåren och absolut inte att människor som saknar sunt förnuft ska köra omkring i Svensk Polis fordon, vår poliskår har tillräckligt svårt i sitt yrke redan som det är nu.
Däremot är det ju helt OK att pynta sin bil så den liknar ett Polisfordon från ett annat land (men begriper fortfarande inte varför detta intresse).
Som sagt ett minne blott för denna "snutbil" att synas ut i trafik. Denna var riktigt fint byggd denna Volvo 240. Lite synd och tråkigt är det ändå att sånna här byggen inte får vistas ute i trafiken längre.
God Jul på er alla. Har skruvat bil idag, kan inte komma ihåg vart fästet med förgreningen till värmarkabeln satt på baksidan motorn. Känns som jag får grubbla till nyår. Det är volvos original bile