Får fixa lite ny plåt till baksidan av tröskeln. Det är på tröskelns baksida / under bilen som hålet är. Det är vid luft hålen vid tröskelns kant som blivit dålig. Brukar vara där med mejsel och gnugga runt lite för att det inte ska igentäppt med smuts. Lika bra att svetsa och fixa detta ordentligt innan BP.
Så frågan är vilken tjocklek man ska ha 0,7 mm eller 0.9. Det ska ändå på rostskyddsmassa på plåten efteråt och lite tunnare plåt är väll lättare att forma lite om det skulle behövas. Men tjockare plåt kanske håller bättre och längre . Skiljer 0,2 mm så det är kanske inte spelar nån större roll utan man tar det som står närmast i butikshyllan Redigerat av Sladdaren den 29-03-2016 23:02
Vet faktiskt inte vad originalplåten är i trösklarna? Standard är ju annars 0,7mm.
Jaha 0,7 är standard alltså. Jo får bli det då.
Lite obehagligt är det då soppapumpen samt soppafiltret och bränsleslangar ligger i närheten. Så vet inte om det är så smart för en nuub att sätta igång svetsen på det stället.
Funderar på att sätta en glasfiberväv där istället. Nån som provat detta sätt att fixa rosthål?.
Redigerat av Sladdaren den 29-03-2016 23:01
Skaffade aluminiumnät och kemiskt metall att laga hålet bakom tröskeln. Får se om detta fungerar så bra som jag fått rekommenderat. Redigerat av Sladdaren den 20-04-2018 22:07
Den som måste laga ett mindre rosthål och är nyfiken hur det fungerar med kemisk metall och aluminiumnät kan kolla denna länk http://volvosweden.se/forum/viewthrea...#post_2929. Det är till min projekttråd. Detta fungerade kanonfint och känns hållbart.