Hej alla.
Har en C30:a som jag gillar skarpt men skulle vilja köra mp3-spelare på den dvs egentligen Spotify via telefonen. FM-stickan ger uruselt ljud så tänkte pröva en digital FM-modulator men för att koppla in den behöver man komma åt antennen. Som jag förstått det så måste man ta den direkt efter antennen, inte vid stereon så frågan är: var hittar jag en antenn-kontakt/koppling? Svar emottages tacksamt,liksom alternativa idéer
Redigerat av Stanem den 26-01-2018 22:34
Alldig skruvat i en C30, men kontakten du prata om sitter på baksidan som på alla bilstereos i Volvo.
Men jag tycker de låter lite konstigt att man skall koppla FM-modulatorn uppe vid antennen.
Har du utanpå liggande antenn på bilen eller är den integrerad i någon av rutorna ?? i vilket fall så brukar de var en kabel kopplad direkt i antennfoten eller i slingans anslutning. Alltså inte med kontakt..
Detta är mest snabba funderingar o spekulationer då jag inte skruvat C30..
Kolla med Volvo så får du svar direkt skulle jag tro..
Tack för svaret. Var förbi Biltema och skulle köpa deras FM-modulator, bredvid hade någon lagt en FM-sticka så jag tänkte att vad tusan - har inte provat den så jag provade med den och till min förvåning ett alldeles acceptabelt ljud! Så projektet nedlagt då jag är fullt nöjd med stickan