|
Brawehearts BLÅSKÅP - 245GL -86
|
| Sladdaren |
Publicerat 09-04-2026 23:00
|

Super Admin

Registrerad: 15.05.13
|
Det var en mycket shiny carburetor ser mycket fin ut. Vad är det för märke / tillverkare på denna ?
Var nära kompis med förgasar gurun Dollar Sullivan https://volvosweden.se/forum/viewthre...ad_id=1596, men efter han gått bort nu så har snacket om förgasare varit lite tunnare.
Det är iaf ingen SU det där du har.
Redigerat av Sladdaren den 09-04-2026 23:27
|
| Dela den här posten: |
|
| |
|
|
| Braweheart |
Publicerat 10-04-2026 17:46
|

Super Admin

Registrerad: 08.01.14
|
Sladdaren skrev:
Det var en mycket shiny carburetor  ser mycket fin ut. Vad är det för märke / tillverkare på denna ?
Var nära kompis med förgasar gurun Dollar Sullivan https://volvosweden.se/forum/viewthre...ad_id=1596, men efter han gått bort nu så har snacket om förgasare varit lite tunnare.
Det är iaf ingen SU det där  du har.
Jag har idag en Peirburg 175cd på bilen.. Men denna e riktigt dåligt skick. Så fick tag på denna Zenith/Stromberg 175CD
Den är glasblästrad och ultraljudstvättad med nya saker installerat. Fick den för 1900 inkl frakt.
|
|
| |
|
|
| Sladdaren |
Publicerat 12-04-2026 09:20
|

Super Admin

|
Braweheart skrev:
Sladdaren skrev:
Det var en mycket shiny carburetor  ser mycket fin ut. Vad är det för märke / tillverkare på denna ?
Jag har idag en Peirburg 175cd på bilen.. Men denna e riktigt dåligt skick. Så fick tag på denna Zenith/Stromberg 175CD
Den är glasblästrad och ultraljudstvättad med nya saker installerat. Fick den för 1900 inkl frakt.
Det var ett riktigt bra pris . Hoppas den inte slukar lika mycket soppa nu då.
|
|
| |
|
|
| Braweheart |
Publicerat 12-04-2026 21:45
|

Super Admin

|
Sladdaren skrev:
Braweheart skrev:
Sladdaren skrev:
Det var ett riktigt bra pris  . Hoppas den inte slukar lika mycket soppa nu då.
Ja de hoppas jag med.. Måste bara skaffa kugghjulet till kamremmen så jag kan ställa tändningen riktigt med.
|
|
| |
|
|
| Sladdaren |
Publicerat 20-04-2026 10:21
|

Super Admin

|
Braweheart skrev:
Sladdaren skrev:
Braweheart skrev:
Sladdaren skrev:
Det var ett riktigt bra pris  . Hoppas den inte slukar lika mycket soppa nu då.
Ja de hoppas jag med.. Måste bara skaffa kugghjulet till kamremmen så jag kan ställa tändningen riktigt med.
Har du bytt förgasaren ännu ? Kanske är jag som är lite väl nyfiken men hur går den efter bytet ?
|
|
| |
|
|
| Braweheart |
Publicerat 21-04-2026 23:13
|

Super Admin

|
Nä jag har inte hunnit med att byta än då jag är mitt i en däcksäsong nu.. Sen saknar jag lite delar med..
Skall ju sitta en bakelit distans mella förgasaren och insuget.. Den saknar jag och den går inte att uppbringa. Så jag har precis fått tag på aluminium nu 5mm tjock.
|
|
| |
|
|
| Braweheart |
Publicerat 23-04-2026 22:48
|

Super Admin

|
Då var även stötdämpare bak inhandlat till skåpet samt biltemas 4" koaxialer som skall sitta i C stolparna
|
|
| |
|
|
| Sladdaren |
Publicerat 24-04-2026 10:13
|

Super Admin

|
Nu har du kommit en bit på listan . Förgasaren kanske var den dyraste av delarna i denna lista ?
|
|
| |
|
|
| Braweheart |
Publicerat 29-04-2026 22:08
|

Super Admin

|
Sladdaren skrev:
Nu har du kommit en bit på listan  . Förgasaren kanske var den dyraste av delarna i denna lista ? 
Har bokat av en sak nu.. Bytte stötdämparna byt nu i veckan. Men samtidigt som jag bytte dem bestämde jag att de skall bytas även fram.
Så de skall fyllas på i listan.
Beställde även nya varselljus igår.
Braweheart bifogade följande bild:fil:
You are not allowed to see attachments in this thread.
|
|
| |
|