Ram: framdel Triumph 1962 förlängd 6 tum.
bakram o oljetank egen tillverkning
Tank : Egen design gjord i kartong, därefter
proffsvetsad i rostfritt stål.
Gaffel: Sarolea 1936, förlängd 23 tum och kromad.
Bakhjul : Triumph nav med HD fälg , däck 5.00x16"
Framhjul: Hallcraft USA, däck 2.50x18
Motor: Triumph twin 650 cc med 0.20 borrad 750 cylinder
samt strokervevaxel = 824cc. slöa kammar. SU förgasare.
Ger mycket vrid, max uppdrevad. 0,25 lit/mil marshfart 110km/tim
Slickshift halvautomat. Batterilöst växelströmsystem , Lucasmagnet.
Många delar i 24 karat guldplätering
Redigerat av Sladdaren den 21-04-2018 00:30
Lägger upp en bild på din hoj jag oxå ..Med lite info här nedan .
Denna bilden är väll en reklambild som föreställer en äldre herre från 1800 talet och din Purple Haze från 1900 talet . Detta är en grymt häftig bild, som du berättat så visades denna upp på olika platser runt om i Stockholm bl.a. tunnelbanorna. Klart vi på Volvosweden måste få njuta av denna bild på Purple Haze med enorm lång gaffel
Dollar här på forumet verkar ha fullt upp med att vara med i olika reportage bland motor tidningarna. I det nyaste numret av Gasoline är han med i en stor artikel där han berättar om nyrenoveringen av Purple Haze. Vi ska försöka visa dessa aktuella artiklar på forumet under kommande vecka då tidningen kommer ut i handeln
För den som vill läsa och kolla på annat än Volvo så har vi lagt upp dem aktuella artiklarna där Dollar är med i nyaste numret av tidningen Gasoline. Vi kastar upp en länk till deras sida på nätet här samtidigt http://gasolinemagazine.se/.
Denna utställning har Dollar berättat lite själv om. Själva montern är hur häftig som helst.
1 lastbilslass med sand som cykeln står parkerad på. Ett antal olika gravstenar egen gjorda i frigolit . Samt kyrkmuren i bakgrunden är eget påhitt från Dollar. Skallen som syns vid kickpedalen ska visst vara äkta och lånad från en skola. Denna dekorering slutade med ett 3:e pris på denna utställning.
Då var Dollar här på forumet uppmärksammad i tidnings hyllorna igen . Denna gång valde tidningen MCM att visa hans modellbygge av Peter Fondas klassiska motorcykel från filmen The Wild Angels. Årtalet filmen kom ut var 1966.
Vi som inte vet hur denna panhead såg ut i filmen så lägger jag upp en bild därifrån.