April 27 2024 18:09:33
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
16% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
32% [6 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
26% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
16% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 19
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Koppla och ansluta e... 7
· Kopplingsscheman och... 6
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthÃ¥l i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide BlÃ¥ inst... 1
· Lösning pÃ¥ lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12926
· koppling och elschem... 12201
· Luftmassemätare 7501
· Komplett felsökning... 6937
· Rengöring av spjäl... 6718
· Volvo 740 armatur sa... 6165
· Felsökning av gener... 6149
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5378
· Volvo v70 instruktio... 5326
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 42947
· Alla Ã¥tdragningsmom... 18855
· NY GUIDE Omklädsel ... 15909
· SÃ¥ här byter du va... 12715
· Byta kamrem pÃ¥ volv... 12630
· Besök Volvoswedens ... 10079
· Lösning pÃ¥ Felkod ... 10000
· Guide pÃ¥ hur man po... 9909
· Vill du starta en pr... 9500
· Spola rent kylsystem... 9452
Tråd skapare: InTheWhite
Tråd ID: 278
Tråd Info
Det är 1536 svar i den här trÃ¥den, och den har visats 1994346 gÃ¥nger.  Det finns även bifogade filer.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Projekt, Foton, Filmer, Youtube » Projekt
Inloggad just nu: 5 gäst(er)
 Skriv ut ämne
"Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Installad för vintern)
InTheWhite
Tusen tack!Holy Är faktiskt själv nöjd med den som den är nu. Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Var inne på Volvo i dag för att beställa vatten/oljekyl till motor och låda, fanns inte en enda i Sverige. Kommer dock tio stycken i slutet av maj, en av dom har
jag lagt beställning på. Känner på mig att just kylare till bilar med automatlåda kan bli lite svårare att få tag på i framtiden, så denna kommer läggas på hyllan.
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
InTheWhite skrev:

Var inne på Volvo i dag för att beställa vatten/oljekyl till motor och låda, fanns inte en enda i Sverige. Kommer dock tio stycken i slutet av maj, en av dom har
jag lagt beställning på. Känner på mig att just kylare till bilar med automatlåda kan bli lite svårare att få tag på i framtiden, så denna kommer läggas på hyllan.

Du laddar på lite bra att ha saker på hyllan nu. Det är bra, slipper du ringa runt halva sverige och söka grejerna japp
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Jo försöker köpa på mig saker som jag vet har en tendens att vilja gå sönder med tiden. Exempelvis kylaren brukar spricka i kylarhalsen Sad
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Då var bilen besiktigad och han knackade inte i underredet. [thum] Som vanligt sedan jag böt till sportkatt ligger CO nära gränsen, men den går igenom vart år. Smile




s31.postimg.org/g1kk87hvf/Besiktning_Den_Vite_2016_04_22.jpg
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Grattis, lika nice varje gång man åker därifrån utan obehagliga överraskningarEvilgrin.
Neh man kan hoppas att dem inte vill kladda ner och få underredsmassa på sina hammare stupid
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Alltid en skön känsla!Cool

Haha! Kan vara så...Wink
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Var in till Volvo i dag och beställde packningssats till automatlådan. Tyvärr hade silen utgått, men den som sitter går fint att tvätta så... Även detta ska läggas
på hyllan för framtida bruk. Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Skulle beställa en solenoid till överväxeln på automatlådan hos Volvo i dag. Givetvis var den också utgången ur sortimentet och hade kostat en bra bit över 2000kr. :?
Kom dock över en fabriksny för 900 spänn på Bildelsbasen. Ännu en bra sak att ha i lager hemma. Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
InTheWhite skrev:

Skulle beställa en solenoid till överväxeln på automatlådan hos Volvo i dag. Givetvis var den också utgången ur sortimentet och hade kostat en bra bit över 2000kr. :?
Kom dock över en fabriksny för 900 spänn på Bildelsbasen. Ännu en bra sak att ha i lager hemma. Smile

Då har du också gjort en fynd. Är inte alltid man tjänar 1100.-thumpsup
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Avbeställde faktiskt den på Bildelsbasen igen då det inte fanns bild på den så man kan se att både tätningar och sladd följer med. Beställde en på Soft Bildelar i stället för 1500 spänn, där ingår allt. Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Vet inte om jag skrivit det innan? Men nu har jag ju kört ett bra tag med 0,7 i laddtryck och automatlådan protesterar inte ett dugg!Smile Var rädd för det när jag höjde laddet.Shock
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Fick besked från Soft bildelar nu i dag att dom troligen skickar min solenoid till autumatlådans OD i morgon redan.Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
InTheWhite skrev:

Fick besked från Soft bildelar nu i dag att dom troligen skickar min solenoid till autumatlådans OD i morgon redan.Smile

Grejer på hyllan är bra att ha. Hur blev det med dem nya bromsskivorna du skulle ha ?. Skippade du detta eller är det fortfarande nått du tänker skaffa ?thinking
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Jo vissa grejer känns tryggt att ha på hyllan för framtida bruk.

Planer på bromsskivor finns fortfarande, men det ligger längre fram i tiden. Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Har köpt lite packningar till en kommande service på automatlådan. Dom två små är till filtret och den stora är till sumpen, fick även med en tätningsring till pluggen. Nu
saknas bara ett nytt filter/sil, men det var slut hos Soft bildelar, så det får beställas senare.

Har även investerat i en ny solenoid till lådans överväxel. denna skall läggas på hyllan för eventuellt framtida bruk om den som sitter ger upp. Smile




s32.postimg.org/lphd4tfbp/Servicegrejor_till_automatl_dan_Den_Vite_2016_04.jpg
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Nya fina grejer thumpsup
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Jepp! Ska bara skaffa filtret med, sedan har jag till en komplett service av lådan. Har haft ner tråget och rengjort riktigt för några år sedan, men vill ha grejer till att kunna göra det igen fall det behövs. Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Såg nu att filtret till lådan som Soft bildelar hade inte var till AW71, men jag hittade hos CVI Automotive, så det är beställt nu. [thum]

Står att den är till Volvo 240, men den passar även AW71 i Volvo 940:http://www.cvi-automotive.se/sv/artic...-1979-1993
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Vilket jäkla detektivarbete reservdelskillen på Volvo och jag har haft i dag för att utröna vilket filter och vilka packningar det ska vara på min automatlåda! :?
Först fick jag kravla ig in undet bilen och lokalisera typskylten på lådan, den var givetvis inte läslig utan fick rengöras med WD40 innan den gick att tyda. Sedan fanns
givetvis inte min låda i dataregistret utan reservdelskillen fick börja slå i gamla papperskataloger. När vi väl kom fram till vilket filter och vilka packningar det var så
hade dom givetvis utgått! Sad Kollade med Soft Bildelar då dom också säljer lite grejer till AW lådorna, men även där hade grejerna utgått.

Efter mycket letande på nätet hittade jag till slut delarna i USA, 650kr för ett filter och två små packningar! Shock Men vad fan gör man... :roll:
Dela den här posten:
Facebook
 

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


GÃ¥ direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Delar till Volvo 745 årsmodell 1991 sökes - Löst Efterlysning 7 23-04-2024 06:10
Volvo V70 årmodell 2000 åtdragningsmoment termostathus - Löst Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 V50 m.m 5 20-04-2024 19:22
Byte servopump Volvo V70 2,4 - 2003 Projekt 25 19-04-2024 11:16
Volvo V70 2,4 -2004, Ingen gnista Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 V50 m.m 4 17-04-2024 14:29
Felkod P0420 är tillbaka, DTC4201 Volvo V70-2006 Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 V50 m.m 8 14-04-2024 21:52
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.75%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

12-04-2024 10:06
Del 2 i felkoden P0420 filmen kommer ut ikväll klockan 18.00 Cool.Detta var den jobbigaste videon attt göra på länge. Många tummar upp nu i videon. thumpsup https://youtu.be/2
CAqealrDJM

03-04-2024 12:15
NY YOUTUBE VIDEO IKVÄLL KL: 20.00 Felkod P0420 eller ECM-4201. Felsökning och lösning. Hoppas du tittar ! Smile https://youtu.be/N
bAOfBUMdg4?si=r0YD
M...kUncUKUGPY

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

Inloggade användare
· Besökare: 11

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,636
· Senast registrerade användare: Elviscomeback68
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning pÃ¥ automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
67,011,423 unika besök