FantomVolvo Projekt S80 eller Hur man värdesänker Volvos lyxmodell genom att sätta sin personliga touch på bilen.
Kommer snart i en tråd nära den här
Men så man har väntat . En Skåne stylad Volvo S80, ska bli intressant att se .
Sorry, tur ni tål skämt. Jag var dödstrött inatt efter att ha avslutat min tråd om V70:ian, kunde inte låta bli "litta" skoj innan jag drog täcket över huvudet, men nu är vi framme vid The Car of Cars.
FantomVolvo Projekt S80 eller Hur man värdesänker Volvos lyxmodell genom att sätta sin personliga touch på bilen.
Kommer snart i en tråd nära den här
Men så man har väntat . En Skåne stylad Volvo S80, ska bli intressant att se .
Sorry, tur ni tål skämt. Jag var dödstrött inatt efter att ha avslutat min tråd om V70:ian, kunde inte låta bli "litta" skoj innan jag drog täcket över huvudet, men nu är vi framme vid The Car of Cars.
Så länge får man leta inspiration och njuta av andras skruvande och projekt. Som jag sagt så har det varit grymt trevligt att se dina bilar och vad du har pysslat med .
Hösten 2020 ägde jag en V70 och en 740, bägge bilarna finns som projekt trådar. Min V70 såldes denna höst, efter bara 1 år, mycket därför att pandemin la sordin på körningar d.v.s. de flesta i min ålder 65+ var i karantän så det blev inga roadtrips med besök.
Under tiden jag jobbade med elektroniken på min V70, höll jag utkik efter en lämplig S80 att förvärva. Jag hade förstått att det fanns en möjlighet att bli ägare till en bilmodell som hade legat långt utanför min budget i många år.
Efter att ha gått igenom massor med annonser, både privat och hos bilhandlare, slog jag till på en S80 1999, i jättefint skick, både utanpå och inuti. Skulle snart fylla 70 så jag hade blivit bekväm och hade ingen lust att skruva maskinellt längre, däremot lite styling, blir man aldrig för gammal för.
Köpte den hos en seriös bilhandlare, vars far sålde den. Det var pappans ögonsten, men frun ville ha en Mercedes . Han var dessutom mekaniker på firman, så det var justa papper sedan 6 år tillbaka, med regelbunden service, inget slitage inuti på inredningen och väl underhållen lack, så lyxbilskänslan låg som en aura runt bilen
alltså, Volvo S80 1999 Automat 170 hk, 24 k mil.
Så åter igen två bilar på parkeringen, mitt köksfönster vetter mot denna, så det var ett väldigt dreglande på rutan, flera ggr om dagen
Den såg riktigt fin ut på bilderna från firman. Bilfirmor har förmågorna att göra bilar som är rishögar till skönhetsobjekt. Har aldrig själv köpt en bil från en bilfirma. Men åkt till flertalet och tittat på objekt när grabbarna skulle köpa bil . Dem gånger dem tittat ut ett bil fynd genom bilden på nätet så har det visat sig vara just allt annat än ett fynd. Dessa erfarenheter har jag av bilfirmor som säljer begagnat.
Men 24k mil, alufälgar och motorn på 170 HK. Rost på främre vänster skärmkanten är ett vanligt ställe på dessa modeller. Men ser inte så ut på bilderna. Dessutom har denna varit i bilfirmans familj så tror jag säkert det är väl vårdad .
Har själv en sådan här modell med manuell lådan och motorn på 170 hk. Den har gått en bil över 30k och varit underhållen med oljebyten åtminstone. Resten av bilen som jag har är allt annat än snyggt . http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1346. Denna ( ska bli reservdels bil ) åt min lyxkryssare http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258.
Det jag försöker säga bara är att byter man olja och filter i dessa modeller så kan dem rulla hur långt som helst. Är nog bara rosten som egentligen kan ta dessa till skroten. Min har gått tror jag 32k och skulle kunnat rulla ett tag till om jag hade valt den vägen.
Oh yes, det är ju stylingen som är prio nu när det blivit litta trögare och krypa omkring runt och under bilen. Jo, när den besiktigades för någon tid sedan, passade jag på att titta under när de hissade upp den. Ahhhh, den var fin som helst där också. Var på en annan bilfirma samma dag och tittade på just ett sådant exemplar som du nämner, dessutom kunde de inte svara på, varför den varit avställd en längre tid, så nej, där var inget att hämta. Den bilfirma som jag köpte denna av ligger i de bättre kvarteren av Malmö och i bilhallen hade en massa klassiker som kunder hyrde som garageplats av honom. Mustang 60-talare, en Volvo Amazon, en Saab 99 Cabriolet etc. så man anade det seriösa omedelbart när man kom in. Bland dessa tjusiga bilar stod så min S80 och den är lika tjusig som på bilden, även om det lyxigt exklusiva, har tonats ner något av mina små justeringar mot det sportigare hållet s.a.s.
När man köper bil så är säljaren A och O. Får man inget förtroende av säljaren så vänder man direkt . Ja man hoppas få lite styling inspiration av din tråd här . Man kan kanske få lust att göra en Fantomare på sin egen .
Well, så skulle jag då styla i min anda utan att begå helgerån, d.v.s. förändra med god smak och inte slarva till med smaklösa prylar. Smaken är ju som bekant delad, liksom baken så det skulle väl komma negativa synpunkter i vilket fall som helst. Nu är jag ingen KostymNisse eller pedant, så jag tänkte tona ner lyxbilskänslan mot en något sportigare känsla med touch av FantomVolvo Edition.
Jag började som jag gjort med tidigare volovisar, satte på ett rattskydd. Sökte över hela Internet efter ett grönt, eftersom jag redan bestämt att det var den färg som skulle gå igen i inredningen. I min V70 var inredningen svart, vilket är en enkel och neutral färg att kombinera, men här i S80:in var den beige, vilket är en ganska intetsägande färg, så den behövde verkligen lättas upp. Rattskydd fanns i de mest udda färger, men inte i grönt, så det blev till att kompromissa och jag valde ett rattskydd som passade till fuskträet i innerpanelerna. Det blev helt OK, men tonade inte ner lyxkänslan, den förhöjde istället.
Nu sitter det en s.k. kombinationsratt i dessa bilar, vilket är häftigt för mig som är uppvuxen med en stor smal bakelitratt och rund tuta i mitten, så det var ett rent helsicke att få på rattskyddet. Kollade ett par ggr att jag verkligen hade beställt rätt mått.
Löste det till sist genom att ta upp det i v-dagsrummet, lägga det om ena benet på den tyngsta fåtöljen, spjärna emot med fötterna och dra med bägge händerna. Inte fasen blev det någon skillnad, nej, fram med varmluftpistolen och försiktigt värma upp det, innan jag drog och töjde och se det fungerade.
Visst blev det stiligt
Passar på och visar en bild över den väl bevarade inredningen, här syns också de gröna stripes jag klätt i ventilationsgallren, samt utprovning av grön/svart klädsel.
Detta var på karantän-våren 2021 i väntan på vaccin ett och två och fram i april hade jag fått sprutorna och kunde umgås med anhöriga igen. Under tiden sålde jag min 740, men behöll parkeringen intill min S80 för plats och utrymme till ev. pyssel som t.ex. när min särbo och jag har bilträff, hon är också glad för att pyssla med sin bil, dessutom fanns det plats för en liten picknick med kaffe, mellan bilarna. Man har ju inte roligare än man gör sig, eller hur
En kväll i maj månad när jag varit i tvätthallen och blåst bort lite damm och tre flugskitar, så bestämde jag mig för att stripa den rejält på utsidan, inte något småttigt mm-striping, utan rejäla stripes över hela bilen. Först blev jag chockad över tanken att göra detta på en sådan "fin" bil , men det varade bara en kort sekund. För katten jag har stylat mina bilar ända sedan 1969, när jag köpte min första bil, en VW 1300, vilket syns på fotot här nedan. Kolla in den svartmålade huven, mitt första stylingarbete
(Lägg även märke till custom-backspegeln på vänster sida )
Helt otroligt att du ser ut att ha hel mittkonsol. Inget slitet på armbågskudden i mitten heller . Ja rattöverdrag kan vara eländiga att få på , men du lyckades till sist. Men dem gröna stripsen du använde på ventilationsgallren var har du hittat dem ? . Stolsöverdrag brukar jag använda på mina bilar också men lät bli detta på min S80 eftersom skinnet blir så grymt kallt på vintern. Och knäpper man på stolsvärmen så tar det inte riktigt bra när man överdrag på stolarna.
Så du har ägt en Bubbla en gång i tiden ?. Det är coola bilar det . Det mycket speciella motorljudet, formen och att montera motorn därbak, ja en bubbla har man suktat efter länge. Speciellt den modellen med delad bakruta är så grymt läcker.
Din bubbla har en Herbie känsla med den svartmålade huven.
Ja det var en trevlig uppsmygning av tråden, jag ser fram mot nästa uppdatering .
Helt otroligt att du ser ut att ha hel mittkonsol. Inget slitet på armbågskudden i mitten heller . Ja rattöverdrag kan vara eländiga att få på , men du lyckades till sist. Men dem gröna stripsen du använde på ventilationsgallren var har du hittat dem ? . Stolsöverdrag brukar jag använda på mina bilar också men lät bli detta på min S80 eftersom skinnet blir så grymt kallt på vintern. Och knäpper man på stolsvärmen så tar det inte riktigt bra när man överdrag på stolarna.
Så du har ägt en Bubbla en gång i tiden ?. Det är coola bilar det . Det mycket speciella motorljudet, formen och att montera motorn därbak, ja en bubbla har man suktat efter länge. Speciellt den modellen med delad bakruta är så grymt läcker.
Din bubbla har en Herbie känsla med den svartmålade huven.
Ja det var en trevlig uppsmygning av tråden, jag ser fram mot nästa uppdatering .
Jag värvade mig och gjorde lumpen som 17-åring och när jag muckade 69 hade jag mist min far året innan så Morsan var ensam med ett litet "sladdsyskon" på 3 år. Jag lovade träda in och bo hemma tills syrran började skolan, dessutom ville hon gärna att jag tog körkort och köpte bil, så det blev en Folkabubbla, det var vad ekonomin tillät och du har rätt, den var en bra förstabil, den bara gick och gick, bekvämligheten var sisådär men det var en pålitlig rackare.
Ventil-smyckningen har jag köpt på Wish, naturligtvis de säljs i paket om 10 st, olika färger, sedan klipper du själv vilken längd som passar och trycker in dem i gallren fotot gör inte rättvisa åt mina, de lyser i neongrönt, väldigt fräckt.
Okey, jag hade bestämt mig, stripes från bagageluckan, över taket och över motorhuven. Färgen skulle helt klart vara svart, men visste inte mer än att jag ville ha en bred rand. Började kolla upp på Youtube och Internet. Två breda med mellanrum i mitten är förbehållet Ford Mustang 60-tal, snyggt, men ville inte stjäla den designen. Efter ordentlig research kom jag fram till en bred och en smal remsa med lite mellanrum emellan och till vänster om mitten, det kallas för Rally-stripes och kändes ok, eftersom vi i norden har mycket rally historik, med legendariska förare.
Materialet skulle vara av vinyl, vilket är det moderna sättet att styla sin bil i, dessutom fanns stripen färdigskuren i detta material. Beställde på Amazon, som hade överkomliga priser, eftersom det skulle bli första jobbet i detta material, ville jag inte betala för dyra lärpengar.
Först mätte jag ut mitten på bilen.
Naturligtvis hade jag min assistent med mig under arbetets gång
Minutiöst, förberedde jag mig, för att vinyla. Enligt alla instruktioner så kan man använda varmluftspistol och värma vinylen under arbetet så den kan dras över t.ex. bakluckan, samt släta ut ev. rynkor. Jag parkerade därför bilen vid trottoaren och hivade ner en förlängningssladd från köksfönstret till elen.
I helsicke det fungerade, möjligen på tjock kvalitets-vinyl i andra prislägen, men på min tunna ekonomivariant, blev det bara trassel.
Nu gällde det att tänka om. Tillbaka till parkeringen med bilen. Läste igenom instruktionerna igen.....på tyska
Jag hade slösat bort gott och väl 50 cm av den breda vinylen, så nästa försök måste lyckas. På det igen.
Denna gång gick det som smort......
Så här gjorde jag,
Först tvätta av underlaget ordentligt, minsta lilla korn syns annars under vinylen. Mät ut och klipp den bit som skall fästas, gärna en 10 cm extra att ha som backup. Fäst biten med skyddspappret mot underlaget, fäst med maskeringstejp i varje hörn och en hel remsa över mitten av vinylbiten.
Börja i ena ändan med att lossa vinylen från tejpen, därefter försiktigt lossa vinylen från underlaget, hela vägen till mitten, håll vinylen bakåt, inte sträcka den, riv av skyddspappret, spraya med vatten på vinylen och underlaget som den skall fästas mot, eftersom du blottlagt klistret på vinylen, när du rev skyddspappret, måste du under hela denna procedur, vara noga med att inte stöta mot något med vinylen, den fäster direkt.
När du sprayat vatten, håller du vinylen snett uppåt, inte sträckt[u] då blir det rynkor direkt. Sedan tar du vinylskrapan, [u]ett måste verktyg och pressar i mitten av vinylbiten och framåt, du pressar med den tygklädda sidan av verktyget, hela vägen till slutet av vinylbiten och samtidigt släpper du efter med andra handen som håller biten. Här är det viktigt att du hittar rätt rytm, ta det lugnt, inte för sträckt och inte för löst.
När vinylen är fäst i mitten, drar du skrapan från mitten ut i sidorna, samtidigt som vinylen fäster, pressar du ut vattnet. Skulle det bildas någon bubbla, kan du, tack vare vattnet lossa vinylen försiktigt och pressa om den.
Efter det lyckade andra försöket och enligt instruktionerna här ovan gick det som en dans med både den breda och den smala vinylen. Dessutom hade jag kommit på att i mitten fästa en neongrön remsa "Wish", istället för att lacken skulle synas där. Svart och neongrönt är, enligt min mening snyggt till max.
När jag ändå var på hugget blev det ett par gröna stripes i kylargallret, lik ett känt tyskt bilmärke som har blått,vitt och rött på detta vis
Under arbetets gång, fick jag nu användning för den tomma p-rutan efter 740:in som jag behållit. Här hade jag och Chico picknick i pauserna
Well, eftersom jag satt "rallystripes" på min Royal så måste jag naturligtvis ha mitt "rallynamn" på dörren, lite diskret
....och en dag när jag beundrade mitt verk från köksfönstret, tyckte jag det var väldigt tomt till höger på bakluckan om jag jämförde med 740:in som fick en snygg logga på mina Westernhjältar BILL o BEN
Inget att fundera på, det blev åter till ritbordet s.a.s. Brainstormade med mig själv, förkastade mängder med förslag. Ville ha en logga med stil, Fantomen t.ex. passar mer på en S80 Limited Edition och några loggor på katter, nääää, visserligen är jag trygg i min könstillhörighet, men det hade varit att bejaka den kvinnliga sidan lite väl bra, men det fanns en "idål" till, förutom Fantomen, som följt mig genom 50 år, nämligen Mireille Mathieu (ni får googla henne) jag döpte t.o.m. min första dotter 1977 till Mireille.
Sagt och bestämt, till ritbordet eller i detta fall, till ett fotoprogram. Hittade en sv/vit bild som jag ramade i svart/grönt/svart, som stripsen. Skrev en text på franska med hennes namn och sedan MIN EVIGA KÄRLEK
Likaså först svart, sedan försköt texten några mm och därefter i grönt åter en förskjutning och sist svart igen.
Jag blev väldigt nöjd med resultatet, över förväntan. Skickade filen till samma företag på nätet som gjorde dekalen av Bill o Ben loggan. Rekommenderas www.dekaltrim.nu.
Efter någon vecka var det så dags att s.a.s. vinyla igen.
Nu är det sannerligen en S80, one of a kind, Design FantomVolvo, eller hur, men, säger vän av ordning, FantomVolvo då???
Asså, den uppmärksamme betraktaren av fordonet, kan se, strax över dragkroken, en Fantom dekal på ca. 3 cm som jag satte dit, samma dag jag hämtade bilen, naturligtvis.
forts. följer.....
Gillar att du inte monterade stripesen i mitten utan istället valde att klistra dessa lite på sidan . Helt klart en inspirations källa till dem som ser denna tråd. Den kom genast upp till bilarna i 300 hp klassen . Det som skulle sitta som handen i handsken nu är en bakvinge . Men har inte sett någon till S80 tyvärr. Finns dem lite tråkiga "ankstjärtarna", och dem tycker jag inte är snygga alls.
Du och Chico ser ut att ha trevligt som sjutton därute när ni grejar . Jäkla mysigt sällskap han verkar vara. Hoppas nu bara att stripsen håller så inte vinylen blir som på din 740.
Dekalen där bak med bilden på Mireille Mathieu tror jag många du möter på vägarna komma att googla på i telefonen. Fick jag göra för henne hade jag aldrig hört talas om. Sanslös stämma hon hade, den rösten kan spräcka några glas i baren kan jag lova .
Jag måste få lägga in ett Youtube klipp med denna dam i din tråd så det finns om någon vill snabbt veta vem det är
Självklart så passas rallydekalen vid handtagen . Är pricken över i:et Klockrent. Riktigt kul att äntligen få se vad du fixat med på din Volvo S80. Alla tummar upp Fantom.
Hittade ett klipp på denna dam Mireille Mathieu. En låt från 1981 Une femme amoureuse. Tycker hon förtjänar att ligga i din tråd här inne. YouTube video Redigerat av Sladdaren den 31-01-2022 11:11
Gillar att du inte monterade stripesen i mitten utan istället valde att klistra dessa lite på sidan . Helt klart en inspirations källa till dem som ser denna tråd. Den kom genast upp till bilarna i 300 hp klassen . Det som skulle sitta som handen i handsken nu är en bakvinge . Men har inte sett någon till S80 tyvärr. Finns dem lite tråkiga "ankstjärtarna", och dem tycker jag inte är snygga alls.
Du och Chico ser ut att ha trevligt som sjutton därute när ni grejar . Jäkla mysigt sällskap han verkar vara. Hoppas nu bara att stripsen håller så inte vinylen blir som på din 740.
Dekalen där bak med bilden på Mireille Mathieu tror jag många du möter på vägarna komma att googla på i telefonen. Fick jag göra för henne hade jag aldrig hört talas om. Sanslös stämma hon hade, den rösten kan spräcka några glas i baren kan jag lova .
Jag måste få lägga in ett Youtube klipp med denna dam i din tråd så det finns om någon vill snabbt veta vem det är
Självklart så passas rallydekalen vid handtagen . Är pricken över i:et Klockrent. Riktigt kul att äntligen få se vad du fixat med på din Volvo S80. Alla tummar upp Fantom.
Hittade ett klipp på denna dam Mireille Mathieu. En låt från 1981 Une femme amoureuse. Tycker hon förtjänar att ligga i din tråd här inne. YouTube video
Väldigt nöjd själv med stylingen, framförallt färgkombinationen. Tack för hjälp att sprida information om Mireille Mathieu, hon är en äldre dam idag, men turnerar fortfarande världen över. Hon har sålt mer än 150 miljoner album, sjungit in 1200 låtar på 11 olika språk
Chico the Bulle är outstanding som vapendragare och sällskap
Nej, något missöde med stripsen, som taket på 740:in, kommer inte att ske. Taket klädde jag med DC-fix som egentligen är för inomhusbruk. Du vet, folk klär sina möbler och dyl. med detta, finns i ett otal mönster och färger. Vinyl är något helt annat, den är framtagen för utomhusbruk, på bl.a. bilar, reklamslogans, stripes och nu kan man även klä hela bilen i vinyl, istället för hellackering.
Visar här nedan bilder på ett projekt jag sysslat med i höst och vinter, då det är för kallt att hålla på med S80.in. Jag s.a.s. renoverade min hyreslgh. med tanke på förhöjd mysfaktor. Passar på nu medan jag kan, man blir äldre för vart år, har jag förståttfyller 71 i april, inte klokt, egentligen.
Blev en fena på det här med vinyl, men först en bild på mitt köksbord som blev inspirerat av stripsen. Använder köket mest till arbetsplats, inte måltider. Den svarta färgen är hammarlack och det gröna olika prover av vinyl.
Här en bild på min fönsterbräda (se pilen) som jag klädde med just DC-fix, monterade även detta material som jag lärt mig klä vinyl. Blir förbaskat bra om man gör det rätt.
Dessutom klädde jag de tråkiga vita köksskåpen med olika vinyldekorer, ett riktigt pillerijobb, men nu är det som att gå ut på en sommaräng, året om, i mitt kök
Råkar du nu visa detta för tanten och hon tittar uppfordrande på dig, så säg att jag kan komma upp och fixa ert kök, under en vecka, mot mat och husrum
Jag fick några meter av den svarta smala vinylen över och klädde in en list som går från bakrutan till framrutan. Hann bara med att klä runt bakrutan innan kylan kom, så det ska färdigställas när värmen kommer åter.
Hittade denna bild på en Shelby Cobra för några veckor sedan, två själar samma tanke eller har jag blivit influencer
Som ägare till Volvo,s lyxmodell duger det inte med en vanlig verktygslåda från Jula, så jag ordnade en stilren väska att förvara t.ex. verktyg och lampor inför bytet till gröna i panelen till våren. Jodå, det är P.G. Gyllenhammars namnteckning på väskan
Vem är P.G. Gyllenhammar???? Wtf, vet ni inte att om inte P.G. varit chef för Volvo på 80-talet hade inte 740/760 funnits idag, tack P.G. och hade inte Wallenberg och gnidna aktieägare utmanövrerat P.G. på 90-taletså hade VOLVO fortfarande tillverkats i Sverige
Köket, ja det var precis som att dyka in i djungeln . Känns nästan som det är bara att kasta ut fiskespöt i köket . Tror du får göra nått dekor med nått vatten också. Riktigt mysigt kök du har.
Men var har du fått tag i den väskan ? . Har ingen aning vem Pehr G Gyllenhammar är . Var det han som jobbade på McDonalds.
Köket, ja det var precis som att dyka in i djungeln . Känns nästan som det är bara att kasta ut fiskespöt i köket . Tror du får göra nått dekor med nått vatten också. Riktigt mysigt kök du har.
Men var har du fått tag i den väskan ? . Har ingen aning vem Pehr G Gyllenhammar är . Var det han som jobbade på McDonalds.
Sladdaren!, skämtar du med mig, visserligen är du några f,låt - många år yngre, men du är admin. för ett större VolvoForum, som hade Volvo 740/760 som utgångspunkt och PG var chef och valde i början av 80-talet Volvo 700-serien att efterträda 200-serien:
Pehr Gustaf Gyllenhammar, ibland kallad P. G. Gyllenhammar eller bara P. G., född 28 april 1935 i Johannebergs församling, Göteborg, är en svensk före detta näringslivsprofil och politiker. Han var verkställande direktör i AB Volvo från 1971 till 1983 och bolagets styrelseordförande från 1983 till 1993.
Jaaa, mitt kök blev kanon Jodå, det finns golvmönster som vatten. Har planer på att lägga in nytt, så det kanske blir ett sådant och ett spö nära frysen som jag kan fånga fiskpinnar med
Väskan är ett loppisfynd, troligen en väska för kosmetika som jag gjort om till en Volvo VIP-väska
Jag var helt säker på att det var nån som jobbade på McDonalds.. Nejdå det var under den mannens era som dem absolut snyggaste och coolaste bilarna tillverkades. Kommer det någonsin tillverkas en bil som 240 och 740?. Näj tror inte det. Idag ska inte bilar vara odödliga. Enligt regeringar och myndigheter ska man helst inte tillverka bilar överhuvudtaget . Är det så att du väljer att äga en bil, då ska du se på F#n !. Den som väljer äga en bil idag ska få betala dyrt. . Nu råkar jag snurra iväg lite i din tråd, ursäkta för detta.
Det som jag vill ha sagt att det var andra tider under Pehr G Gyllenhammars tid. Inte för att jag inte gillar dem nya efter Volvo 240, 740, 940. Men det var nått speciellt med dessa modeller.
Åter till väskan så ser jag att du har några guldklimpar i den. Eller åtminstone lyser och glimmar märket med Volvosweden upp innehållet
Jag var helt säker på att det var nån som jobbade på McDonalds.. Nejdå det var under den mannens era som dem absolut snyggaste och coolaste bilarna tillverkades. Kommer det någonsin tillverkas en bil som 240 och 740?. Näj tror inte det. Idag ska inte bilar vara odödliga. Enligt regeringar och myndigheter ska man helst inte tillverka bilar överhuvudtaget . Är det så att du väljer att äga en bil, då ska du se på F#n !. Den som väljer äga en bil idag ska få betala dyrt. . Nu råkar jag snurra iväg lite i din tråd, ursäkta för detta.
Det som jag vill ha sagt att det var andra tider under Pehr G Gyllenhammars tid. Inte för att jag inte gillar dem nya efter Volvo 240, 740, 940. Men det var nått speciellt med dessa modeller.
Åter till väskan så ser jag att du har några guldklimpar i den. Eller åtminstone lyser och glimmar märket med Volvosweden upp innehållet
Visste väl att du drev med den gamle ang. PG I väskan här bredvid i detta nu ligger lilla katten Lily och snarker hon låter som en gammal B20 motor
Jag har misskött min fina S80, usch, fick hämta in batteriet, för det var urladdat. Har inte kört på ett par veckor,aj aj, men det ääääär såååå tråkigt väder och väglag just nu.
Passade på att ta med mig hel/halvljus modulen till vä om ratten, tänkte byta lampor nu när batteriet ändå är bortkopplat.
Har samman problem som du med passningen, man får trycka som farao för att den nya ska skruvas fast några mm. Begriper inte vari felet ligger, de nya är precis som de gamla, men ändå är det som om det slår på 1/4 mm och det räcker för att krångla. Det är visserligen Wish men ett kit lampor till instrumentpanel kostar på Diod varuhuset 430kr + frakt och när jag läste kundrecensionerna hade hälften samma problem med dessa lampor som jag har. Well, får försöka lösa det.
Jo, inom kort på ett postombud nära dig, dyker det ett tungt, brunt, vadderat postkuvert med "Volvogodis" jag har sedan några år rensat ut det mesta jag samlat på mig av allting, möbler, böcker, skivor, tavlor, elektronik, etc.etc. tänkte du skulle ha något av all det Volvomaterial som jag samlat ihop, tyckte det kunde glädja någon istället för att ligga nerpackat. Du kan ev. dela ut till andra Volvofrälsta eller hålla auktion för medlemmar och dra in lite omkostnadspengar till forumet. Well, det är ditt nu, du bestämmer, utom patronpennan som är till Kevin
Tattig v50 införskaffad. Ska man göra den mattsvart med flakes eller låta den vara lökig??? Givetvis också röktona bakljus, gula lyktor och dechrome