Volvo 244 DL -77
|
LinusHenriksson |
Publicerat 31-03-2015 12:34
|
Nybörjare
Registrerad: 30.03.15
|
Tjena! Tänkte göra en tråd å posta lite vad jag gör med den. Har en del planer för den.
Lite kort info om bilen:
Som sagt en 244 DL från 77.
B21a med M45 låda.
2 ägare innan mig, en kompis till mig och hans farfars bror. Riktigt välskött.
Tattartonade rutor av mig, tonade blinkers och baklysen.
Sänkt fram, kapat 2 varv.
Planad topp, övrigt original, ca 100hk.
12" bas (SPL dynamics SPL300D2) med MDS T7 slutsteg. MDS 50mm2 kablar.
Biltema 4" dörrhögtalare och nå 6x9or i hatthyllan.
Pioneer stereo.
Ca 1500wrms totalt.
Här kommer några bilder! OBS var innan jag sänkte fram, bilder efter sänkningen kommer senare.
Redigerat av Sladdaren den 17-08-2019 19:41
|
Dela den här posten: |
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 01-04-2015 08:48
|
Super Admin
Registrerad: 15.05.13
|
Varmt välkommen till forumet LinusHenriksson
Härligt med en gammal Volvo 240 projekt här på forumet . Ser riktigt snyggt ut med högtalar pyzzlet där bak. Vill gärna se fler bilder, så posta på bara
|
|
|
|
|
LinusHenriksson |
Publicerat 01-04-2015 09:41
|
Nybörjare
|
Tackar tackar! |
|
|
|
|
LinusHenriksson |
Publicerat 01-04-2015 11:21
|
Nybörjare
|
Lite uppdateringar!
Hört nåt skrammel från kamremskåpan sen jag köpte bilen så skruvade loss den å skulle kolla va som lät, var tydligen bara en bult som hade lossnat så satte dit en ny. Fungerade utmärkt
Sen så köpte jag nytt bakre avgasrör å satte på ändrör, biltema is the shit (har dock planer för simons sportsystem i framtiden nångång)
Före efterbild:
Kan även bjuda på en bild efter sänkningen fram! Tror dock jag ska kapa ett eller ett halvt varv bak också
Redigerat av Sladdaren den 17-08-2019 19:36
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 01-04-2015 13:05
|
Super Admin
|
Det blev juh lite råare på en gång med ett rakt rör därbak. Det går nog att kapa ett varv där bak oxå, ser ut som den lutar lite framåt. Så fram med kapmaskin .
tack för trevliga bilder..tummen upp
|
|
|
|
|
LinusHenriksson |
Publicerat 28-04-2015 11:14
|
Nybörjare
|
Var ett tag sen jag la upp nåt, varit nere på elmia, och försökt skrapa ihop pengar till material.. så har lite mer uppdateringar nu
Fixat blå dioder till instrumenthuset och klockan
Sen så har jag plockat ur baslådan och börjat räkna på en ny låda, även dämpat lite i bagageluckan
Hur det sett ut nu ett tag:
Såhär var planen men får ha den riktad upp genom hatthyllan istället, får inte plats annars
Ritning på nya lådan som ska vara avstämd till 35,2hz, bas å 2 portar upp genom hatthyllan å täta av bakåt, all bas ska in i kupén!
Har lite planer för mittkonsollen också, så pillar lite där, mer bilder på det får ni senare! Väntar på lite grejjer nu
Bytt till sommardäck som såg förjävliga ut! (förra ägarn satte fel profil så ser skitsmå ut)
Bjussar på en bonusbild också!
Ni får ursäkta den sämre kvalitén på bilderna, men orkar inte fram med systemkameran när jag pillar
Redigerat av Sladdaren den 17-08-2019 19:31
|
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 28-04-2015 11:24
|
Super Admin
|
Blå belysning i instrumentpanelen är så grrryyymmt läckert . Oj vad ska du hitta på för häftigt med mittkonsolen? . Man ser tydligt att den är sänkt på sista bilden . Tack för trevliga bilder Linus
|
|
|
|
|
LinusHenriksson |
Publicerat 21-05-2015 19:47
|
Nybörjare
|
Nu jävlar händer det grejjer, tar lite tid då man inte har inkomst.. Men har iallafall fått jobb nu på mekonomen! Så när första löningen kommer då jävlar
Här är iallafall det jag pysslat på med nu:
Bytt telefon så massa bilder på baslådebygget å diverse försvann, men såhär vart baslådan iallafall!
Ska fästa portarna när lådan sitter där den ska.
Såhär ska den vara:
Kapa upp hatthyllan mer för basen
Hade metallblad till sticksåg, gick av så fick använda ett blad från en vanlig jävla metallsåg, JOBBIGT!!
Skulle skrota en 855a så passade på å ta fälgar å diverse grejjer. Fälgarna åkte givetvis på 240in. (ja fälgarna satt som fan!)
Nu till mittkonsollen, bad en kompis som går industri på gymnasiet kapa ut 2 plåtbitar åt mig.
Fick plåtbitarna, kapade till dom lite och gjorde hål för vippströmbrytare och voltmätare i övre panelen, stereoram i nedre.
Nöjd med slutresultatet!
Plockat ur baksäte, hitta fett rosthål som måste lagas..
Sen en bonusbild..
Det var allt för nu! |
|
|
|
|
Sladdaren |
Publicerat 21-05-2015 22:55
|
Super Admin
|
Får varna andra som går in på din tråd här. Verkligen inspirations varning här
Den där baslådan lär bomba en hel del.
det var det längsta hävstången jag sett ha ha..Men jedrans vad fälgarna passa bra på 240in. Litet rosthål det där, det slänger du över lite spackel bara. Eller så får du be kompisen att klippa till en bit plåt även till detta.
Trevliga bilder att dreggla över, tummen upp
|
|
|
|
|
LinusHenriksson |
Publicerat 26-05-2015 22:24
|
Nybörjare
|
Nu vart det en liten update ganska fort tycker jag.. bestämt mig för att köra mer sleeper stil på bilen, tänkt mig utseende original fast 264 bakljus, simons sportsystem, coilovers spacers å nå fränare fälgar Men iallafall så drog jag bort all toning från ljusen, fick mig då en överraskning, ena blinkersen var helt sönderblekt.. Tur som var hade vi då bakljusfärg på mekonomen så köpte en burk å lacka på orange, vart förvånansvärt bra faktiskt!
Sen så har jag bytt tillbaka till original kofångare både fram å bak, fast ingen bild på de än
Här har ni lite bilder på hur ljusen blev:
|
|
|
|
|
LinusHenriksson |
Publicerat 26-05-2015 22:24
|
Nybörjare