Behöver byta torkararm bak på min 740 kombi 1991 och de enda jag hittar online kostar runt 1000lappen. Finns ju till andra bilmärken för bara ett par hundralappar. Undrar om någon kan tipsa om nån annan bils torkararm som passar på 740 kombi!
Tacksam för svar!
Du borde också kolla på Volvo 945 om deras torkararm kan passa. Hittade en länk här som står att den ska passa 7/900 + andra bilmärken. Men skicka först ett meddelande till butiken innan du beställer. https://www.bildelarexpert.se/amio-16...o-16156356
Tack så mycket för svar. Tyvärr är den där Amio torkararmen slutsåld på varenda sida jag kikar på!
Jag surfade runt på marketplace och hittade ett par 945or som någon sålde delar ifrån. På någon av bilderna så syntes det även armen till baktorkaren . Det blev att jag tänkte lite på denna tråd du startade. Finns nog en hel del inlägg på Marketplace i Sverige på delar till 7/900 serien . Lyssna om ägarna har lust att skicka.
Ja 1000 kr köper man inte någon torkararm för ändå, är bilskojar priser tycker jag .
Tack för tipset med marketplace. Har kikat lite där innan men inte hittat nått. Får kika igen! Hade ju helst velst ha en ny arm så att inte spåren på en begagnad är lika slitna som min nuvarande. Har köpt en ny torkarmekanism och vore najs med ny arm också men som du säger, 1000 kr är vansinnigt dyrt. Folkraceshop tar t o m 1495 kr!!!
Och armar till många andra bilmärken kan man köpa för ett par hundralappar! Störigt dyrt!