Oktober 16 2024 02:25:52
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Hur uppfattar du din Volvo?

Har den som bruksbil för att ta mig från punkt A till B.
Har den som bruksbil för att ta mig från punkt A till B.
75% [6 Röster]

Har den som slit och släng bil!. Hundar, barn och grejer är välkomna in i bilen.
Har den som slit och släng bil!. Hundar, barn och grejer är välkomna in i bilen.
25% [2 Röster]

Hundar och barn får gärna åka med, men med skydd som filtar och plast innan.
Hundar och barn får gärna åka med, men med skydd som filtar och plast innan.
0% [0 Röster]

Har den som fin bil. Vill helst inte ha hundar eller barn med i bilen.
Har den som fin bil. Vill helst inte ha hundar eller barn med i bilen.
0% [0 Röster]

Förstår inte frågan.
Förstår inte frågan.
0% [0 Röster]

Röster: 8
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 08.08.24

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Koppla och ansluta e... 8
· Kopplingsscheman och... 6
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthÃ¥l i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide BlÃ¥ inst... 1
· Lösning pÃ¥ lysande... 1
· Besök Volvoswedens ... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 13288
· Felkoder Volvo 740 13264
· Luftmassemätare 7826
· Komplett felsökning... 7470
· Rengöring av spjäl... 7189
· Volvo 740 armatur sa... 6639
· Felsökning av gener... 6508
· Byte av mittenbälte... 6019
· Byta vattenpump Volv... 5721
· Volvo v70 instruktio... 5710
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 43512
· Alla Ã¥tdragningsmom... 19910
· NY GUIDE Omklädsel ... 16705
· Nollställa service ... 13766
· SÃ¥ här byter du va... 13639
· Byta kamrem pÃ¥ volv... 13290
· Lösning pÃ¥ Felkod ... 11416
· Besök Volvoswedens ... 10860
· Guide pÃ¥ hur man po... 10396
· Vill du starta en pr... 9981
Tråd skapare: kimb0
Tråd ID: 1104
Tråd Info
Det är 49 svar i den här tråden, och den har visats 82700 gånger.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Projekt, Foton, Filmer, Youtube » Projekt
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
kimb0s projekt bilar update på 240in
kimb0
Nu har jag dock bara den här 740in 760in och 240in kvar.
Skrotade min golf 2 i samband med flytten av 240in också för o minska på projekten
så fokus blir på dessa bilar nu o ska försöka att inte köpa nåt nytt objekt innan dessa e klara Stressad Music
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
Fick lite ledigt då man jobbat helger fram tills nu. så passade på o vara i garaget dagen före midsommar o styrt lite.
Började med o fixa en vinkelslip den vi har fick man hålla in knappen på annars stängde den av sig hela tiden o vart lite trött på det Grin
o den nya vinkelslipen funkar bra efter kabelbytet. Efter det plockade jag bort lite pedalställ o hitta lite skit ja kunde slänga.

Sen va de dags o kapa ur lite lagningar tidigare ägare gjort på golvet, Har ju nytt golv från en 940
som får bli återanvänt i denna men kmr o få lappa lite på de också för o få de o passa bra men de kan ju bli spännande Evilgrin
Mycke mer än så blev det inte nu pga att jag inte har någon svetsgas just nu. Men nästa helg ska jag se om ja kan
få i lite ny plåt Tummen upp

Har läckt in vatten från torpeden så troligtvis därför den gått åt rätt hårt på denna sida
men även lagningarna tidigare personer gjort har ju inte direkt hållt nån hög standard.
Men dålig plåt går ju som tur är o ta bort Grin
i.imgur.com/URU2jUi.jpg

Rambenet är lagat tidigare på flera ställen samt att många har nog lyft bilen på det
för de va krokigt o knöligt lite här o där såg jag när jag rensa ur allt skräp (rost/o annat skit)
Men provade o slipa lite nära växellåds tunneln o de verkar finnas lite plåt kvar där som går o svetsa i
så hoppas ja slipper o byta hela vägen dit
i.imgur.com/i5GwaM8.jpg

Nya golvet jag plockade från 945an jag skrotade har även bulan över soppa pumpen
lite ytrost men de e lättare o fixa än genomrostad plåt Smile
i.imgur.com/mlWpRFX.jpg
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Oj det var lite svets jobb på denna. Skönt att fixa en vinkelharry ändå när det är så mycket plåt som ska kapas Tummen upp. Bra jobbat.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Ja den gamla va ju lite tråkig så flytta över kabeln från den ena till den andra Grin
Finns en hel del mer o svetsa som innerskärmar bak tvärbalken under baksättet
båda baljorna o lite på rambenen bak som går ner till tvärbalken med mera GrinStressad

Så har räknat med o rost laga fram till december kanske har jag tur blir ja klar tidigare Holystupid
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
kimb0
Då va de dags o dela lite av vad som pågick i garaget i helgen som var Evilgrin
Gas köpt och installerad i svetsen lite plåt ark handlat på biltema nya svetstänger på jula (fyllde gasen där)
och en plåtsax vart det äntligen något jag saknat o ha i min verktygslåda Holy

Fick meka lite med svetsens gasslang då han som lånade den sist med sin egen tub tog den gamla samt slangklämmorna
det var hans gasklocka o slang så inget fel i det unsure
Men hade nåt som gick att få dit o de va tättare än de gamla så de vart ju bra endå Grin
Sen flytta bilen lite bakåt o börja riva fram allt man kan behöva för o fixa rost o lägga igen hål som inte mer
kmr att bli använda osv...

Det som jag hann med var:
rikta om förarsidans ramben då det satt ca 2-2.4/5 cm högre upp än det andra så kapa det på 3 sidor så det skulle gå
att få de dit jag ville ha det. Bilen har varit krockad i fronten tidigare o då har den som fixat den bytt en bit ramben som inte vart så rakt.
La igen hålet där AC-rören kmr ut igenom torpeden tyvär tog ja ingen bild när de var gjort.
La även igen diverse olika hål som jag aldrig kmr o använda igen men har mer sånna o locka igen Hilarious
Sen vart de lite 3m svetsprimer på det som jag "lackade" plåt rena ytor med, Funkar även o svetsa direkt på färgen då den är gjorde för det thinking

Har även hunnit o beställa färg till motorrummet som även kmr o täcka insida och utsida av resten av bilen också o det vart en BMW M metallic lack som jag fastnat för
Lägger en bild på det längst ner Tummen upp

Mjukstart av rostlagning fick bli motorrummet här har jag bara kapat av lycktplåten o lite av innerskärmen.
Har ju problem med att regnvatten rinner in (källargarage) därför det är lite blött på golvet Grin
Men det är ju brandskydd så bra att det var lite fuktigt thumpsup
i.imgur.com/T5iXe4K.jpeg

Hunnit med en del saker som rambenet flyttat dit de skulle vara lr nära nog iaf.
Men som vanligt e kameran framme för sällan för man e så sugen på att göra något Music
Och hjulhuset var så dåligt lagat så jag valde o ta bort en bit av de också för att göra om det. Kmr att göra likadant på andra sidan.
i.imgur.com/OBKrcC3.jpeg

Så denna färg har jag valt en av mina kusiner hade den på sin e34 M5a o jag vart såld direkt på den lacken
o sa att den här bilen också ska bli de när jag köpte den av honom EvilgrinGrin
Den är blå men ser lila ut på bilden!
i.imgur.com/BtEWh1Z.jpeg
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Kul att du startat med svetsfixet nu. Det är lite hål här och där vad jag sett Grin. Men det är klart att har man en riktigt bra svets så sparar du mycket tid och jobb. Tråkigt att det är blött och fuktigt i garaget men det kanske suger upp lite med att ställa ut fuktslukare lite här och där. Den färgen var snygg och förutom det faktiskt dem där äldre BMW modellerna är riktigt snygga. Bra jobbat Kimbo, kul att se vad du hinner med Tummen upp.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
De vart ju en sväng förra helgen men även denna till garaget för o fortsätta med bilen.
Vart en del gjort men man hinner ju inte med så myckeet som man tänkt sig tyvär. Men det närmar sig lack av motorrum iaf Evilgrin

Förra helgen började jag sätta i lite golv men idag hade jag ingen lust med det o kmr att fortsätta med motorrummet tills det är klart nu innan
jag gör något mer med golvet, det vart ju lite snett men det ska jag titta på när jag fortsätter med det senare.

Idag fixa jag lite med passagerar sidan svetsa klart allt jag inte svetsat när jag bytte tillbaka till trubbnos från 940 för ca 10 år sen Shock
insåg precis att jag haft bilen väldigt länge Stressad Men nu är det bara o slipa lite svetsar kvar där på den sidan o snygga till lite kap märken o sånt.
Sen satte jag dit lyktplåten på förarsidan igen. Och så fixa jag hålet i torpeden plåten gjorde jag förra helgen men hann inte o svetsa dit den då.
Har gjort en av bitarna som saknas för o täppa igen de sista med men får ta den nästa gång. mer än så vart de inte nu men de går ju åt rätt håll iaf Tummen upp

Börjar med förra helgen. så såg de ut när ja kom till garaget
i.imgur.com/p7siNgJ.jpg

Efter lite kapande vart de så här
i.imgur.com/HZ0EEu0.jpg

När jag åkte hem såg de ut såhär. Vart ju som sagt lite snett så balken stolen sitter fast i passa inte så bra.
Men tar de när jag fortsätter med golvet igen
i.imgur.com/E2KlPUp.jpg



Idag började jag med passagerar sidan o kapa ur en massa plåt jag inte behöver längre.
i.imgur.com/MQroozj.jpg

måttat in förarsidans lyktplåt använde plasten som en riktlinje för o få dom så lika som möjligt o mycke mäta blev det.
i.imgur.com/T2c60al.jpg

Inget hål längre men har lite plåt som jag måste lägga till var svårt o kapa där på insidan så blir lite mer klippa o klistra innan
det är klart. Man ser även att jag lagt igen ett av hålen där kabelstammen ska komma ut från torpeden. Har 4 hål kvar o svetsa igen.
i.imgur.com/XNc9c5t.jpg

Och till sist provmonterade jag lite saker som skärmar lysen osv... Huven ligger bara på och jag måste rikta lysena lite dom sitter en aning fel
har även lite ytrost kvar o slipa bort men sen e de dags för o lägga ny färg efter jag spenderat många timmar på o slipa färg o spacklat där de behövs
i.imgur.com/fICqHrm.jpg

Får se när nästa gång blir nästa helg blir nog hemma även om suget o göra något är stort för o fortsätta Grin Evilgrin
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Kolla det går ju undan Tummen upp. Ser bra ut och hålen blir lagade allteftersom. Det gäller nog att inte känna att man måste göra färdigt en sida, lätt hänt att man tröttnar då. Projektet går framåt, bra jobbat.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
kimb0
Ja de går väl skapligt fort men jag har inte bråttom.
Men eftersom man bara har helgen o leka av sig i garaget på så vill man ju få så mycke gjort som möjligt Grin

Tröttna kmr jag säkert göra men då bilar är min enda hobby utöver datorer o svetsning så kmr jag inte sluta. Men kanske ta en liten välbehövlig paus lite ibland.
Målet jag satt är att rosten ska vara lagad i december i år så det är ju ett tag kvar och i vår när snön smällt o värmen börjat komma ska den vara provkörd men inte klar.
Så vi får väl se om planen går i lås Tummen upp
244-GL 88B (projekt)
744-TIC 86 (projekt)
764-TIC 85 (lång tids projekt)
Dela den här posten:
Facebook
 

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


GÃ¥ direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Fulaste bilen 2, NYA fula bilar Omröstningar 1 14-10-2024 10:17
Klanterier skador och olyckor när vi lagar bilar Allmänt / Off topic 19 14-10-2024 10:17
Tyska bilar Omröstningar 3 25-02-2024 20:19
Självkörande bilar i trafik? Var med i omröstning Omröstningar 1 20-07-2023 09:57
Presenterar mitt projekt:gubbjävel2 Projekt 7 29-12-2022 14:25
Translate panel
Profilbilder
252 Användare (3.69%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

14-10-2024 10:29
En V50 med flakes låter lite häftigt Grin

14-10-2024 00:41
Tattig v50 införskaffad. Ska man göra den mattsvart med flakes eller låta den vara lökig??? Givetvis också röktona bakljus, gula lyktor och dechrome

07-10-2024 20:54
Nu kan VINTERN komma Grin

01-10-2024 12:14
Förkylning som hänger i Sad

17-09-2024 13:37
Börjar bli dement på äldre dar thinking. Nä, nää jag tror inte jag känner igen den. https://youtu.be/43KC_
sts94k?si=635J-...
hU&t=8
Grin

16-09-2024 21:16
Känns färgen igen på ramen SLADDERN???

07-09-2024 20:22
Lite XC90 mek idag

Inloggade användare
· Besökare: 7

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,861
· Senast registrerade användare: Boppen
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning pÃ¥ automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
72,666,392 unika besök