#26
Sladdaren skrev:
Men du....det blev riktigt läckert med gult
. Yeakkk bromsrör som är så jobbigt att fixa med, bra jobbat
Ja de gjorde sig riktigt bra men gula ok.. Nä bromsar är helt OK att fixa med.. Kan bli lite kladdigt men annars e de lugnt..
januari 06 2018 22:41:28:
Strax efter besiktningen så kom nästa problem då..
Motorn tappa oljetryck, vilket tydligen var ett ganska vanligt fel på 140hk motorerna..
Läste mig till att de oftast är silen i tråget om sätter igen.. Så upp med bilen och börja riva ner då..
Tråget nere efter lite pillande med silen som jag fick skruva ner innan tråget släppte (lite trångt med björnlabbarna)
Motorfäste med soppsluta gummi..
Rengöring med en lutblandning kallad 358 och easyspray.
Detta grävde vi ur silen plus mycket mer..
Denna gegga är oljecox ifrån trågets kammare.. Med all cox som vi fick ur så räckte de till att fylla trågets botten med 1½cm lager..
Vevhusventilationskanalen var helt igensatt, med lutblandningen tog de ca 15 min innan de rann igenom..
Kollade även upp i blocket och där var de mycket avlagringar överallt..
Här precis innan ihop monteringen.. Fick köpa nya oringar till oljekanalerna då dem var som backelit..
Körde right stuff att limma med vid monteringen men den hade torkat ihop så stack hål i den..
Sen fick röret till oljestickan en behandling eftersom den var rostig som f-n..