#3
riktigt mysiga bilder så här på morgonen. Kul med så mycket fräscha delar att montera på. Sista bilden där på vakuum koppen hade jag enormt strul med på våran B230e. Fick tyvärr aldrig ordning på denna. Det är noga med att alla slangar är hela och inte har tjuvluft. Koppen orkar då inte lyfta och kan släppa fram bränslet. Oj oj vad jag höll på med denna...Rev mig i håret minns jag
. Brukar inte ge upp men då förlorade jag..
Skapat av
MrHide den 12-07-2018 11:23
#4
Sladdaren skrev:
riktigt mysiga bilder så här på morgonen. Kul med så mycket fräscha delar att montera på. Sista bilden där på vakuum koppen hade jag enormt strul med på våran B230e. Fick tyvärr aldrig ordning på denna. Det är noga med att alla slangar är hela och inte har tjuvluft. Koppen orkar då inte lyfta och kan släppa fram bränslet. Oj oj vad jag höll på med denna...Rev mig i håret minns jag
. Brukar inte ge upp men då förlorade jag..
Så sant, men får vara noggran såklart, som tur är så har jag packat om några prv,sexor tidigare.
Den stora utmaningen blir ju att fåihop ett B280 block med B28 toppar. :-)
Skapat av
MrHide den 16-07-2018 08:46
#9
Lyckades med den omöjlioga uppgiften, att hitta en donatorbil till pärlan.
Men ibland har man obeskrivlig tur, hittade en 79a 265GLE usa-modell som inte kom iväg.
Svart skinn, lite torrt men helt, så det går att fixa till. En helt ny höger framskärm, så nu har jag till båda sidor.
Manuell med B28e och bara 21000mil.
Motorn är bytt vid 14000mil, papper följde med.....
Synd att skrota bort, men behöver man delarna så.