Ämne: Volvosweden Volvoforum :: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Installad för vintern)
#1
Javisst hävstångseffekten gör mycket när det gäller att mekka på bilar
#2
Sladdaren skrev:
Javisst hävstångseffekten gör mycket när det gäller att mekka på bilar
Ja kan man underlätta så...
#3
Nytvättad pärla.
#4
Nytvättad sommar pärla
Nu ska den ut och luftas igen
#5
Jepp!
Ska putsa lite extra på fälgarna en dag nu i veckan.
#6
Dax för besiktning av denna i morgon! Håller tummarna att allt är okej.
#7
Det kommer gå så bra white. Konstigt vore annars. Det är om kontrollanten har en väldigt dålig dag då isåfall
. Lycka till white.
#8
Sladdaren skrev:
Det kommer gå så bra white. Konstigt vore annars. Det är om kontrollanten har en väldigt dålig dag då isåfall
. Lycka till white.
Man vet ju aldrig med avgasvärden och så. Men som sagt, jag håller tummarna.
#9
Snabb avtorkning i motorrummet innan besiktning.
#10
Årets dom!
Riktigt nöjd och belåten!
#11
Men de gick ju inte bra.. Du fick ju inga poäng alls
Flest poäng vinner ju
#12
Haha! Jasså det är så det fungerar!?
#13
Grattis White
. Men det är klart att den går igenom prickfritt. Annars vore besiktnings kontrollanten full på jobbet
#14
Sladdaren skrev:
Grattis White
. Men det är klart att den går igenom prickfritt. Annars vore besiktnings kontrollanten full på jobbet
Tack!
Haha! Ja man vet ju aldrig om han smygsuper!
Nej men, man vet ju aldrig om dom hittar något fel.
#15
Är ett tag sedan denna fick nya stift. Visserligen rullar den inte så mycket, men
skadar ju aldrig att byta.
Kör som vanligt på kallare NGK stift.
Blåser rent tändstiftsbrunnarna så det inte kommer in något skit i cylindrarna.
Lite värmeskydd.
Gamla stiften ser jättefina ut, så motorn förbränner fiint.
Nytt! (Jo jag vet att där ligger fem nya stift)
En liten klick fett på gängan.
Momentdrar till 20Nm.
Nu går det några år igen.
#16
Nytt och fint på den vite. Tändstift skadar aldrig att byta
#17
Ja då dom gamla suttit ett tag så tyckte jag det var dax!
#18
Har kört nu med manuell laddtrycksventil ett tag. WG-klockan är justerad till 0,8 bar
och sedan ventilen till 0,95 bar. Lättare att finjustera på ventil än att behöva lossa
klockan vid varje justering tills man får det rätt.
Ventilen funkar kanon och laddtrycket ligger stabilt, och inga peakar alls. Kör samma
ventil från ATM på brukisen, och där ligger också laddet helt stabilt.
#19
F#n vad allt ska bli dammigt då! [arg]
Aja! En spann såpvatten, en mirakeltrasa och en stund senare så var det rent och
snyggt igen. [thum]
#20
Det var några dammkorn där inne
. Men nu glittrar det som det brukar