Ämne: Volvosweden Volvoforum :: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Installad för vintern)
#1
Märker nu att det är obalans i frambromsarna med. Inte mycket, men det märks.
Får bli nya slitsade Bremboskivor lite längre fram, men dom får gå ett tag till.
#2
Hade av bakhjulet och motionerade kolven som satt fast innan. Gick aningen trögt igen, men
efter lite motionerande löper den nu helt kanon.
#3
InTheWhite skrev:
Hade av bakhjulet och motionerade kolven som satt fast innan. Gick aningen trögt igen, men
efter lite motionerande löper den nu helt kanon.
Så länge inte kolven har repor eller skador på ytan och dammskyddet ser okey ut så ska det fungera att motionera kolven till att röra sig som vanligt igen..
#4
Sladdaren skrev:
InTheWhite skrev:
Hade av bakhjulet och motionerade kolven som satt fast innan. Gick aningen trögt igen, men
efter lite motionerande löper den nu helt kanon.
Så länge inte kolven har repor eller skador på ytan och dammskyddet ser okey ut så ska det fungera att motionera kolven till att röra sig som vanligt igen..
Ja kolven såg fin ut och damasken är hel och fin.
Jepp! Nu efter sista motioneringen löper den riktigt fint, så vi hoppas på det bästa!
#5
Jaha! Ett jäkla justerande, men gjorde en till liten justering på lådan till 0,5mm på kickdownwiren
då den låg och segade en liiiiten aning på för hög växel med 0,35mm. Som ni förstår är detta
jäkligt känsligt och varje tiondel gör jättemycket.
#6
Har tagit en runda med läderbalsam på sittytorna på sätena. Tog ju nyligen med läderolja, men
det blir bättre "yta" med detta då det innehåller bivax.
#7
Har efterpolerat skinnet på sätena i dag, blev bra tycker jag.
#8
Fina stolar, Glänser rejält, härligt jobbat white
#9
Ja dom är lite glansiga vid fototillfället, dock mattas det efterhand läderbalsamet dricks in i sätena.
#10
Kom över två sprillans genomslagsgummin till en Volvo 944 på en köp och säljsida för en
mycket rimlig peng!
Dessa kommer hamna på hyllan som reserv för framtiden.
Anledningen till att jag kör med gummin från 944 är att dom är kortare än till 945, vilket krävs
om man kör sänkt.
#11
Här syns skillnaden mellan 944 gummit till vänster och 945 gummit till höger:
#12
Det var rejäl skillnad faktiskt..Vad liten och kort den ena ser ut
#13
Sladdaren skrev:
Det var rejäl skillnad faktiskt..Vad liten och kort den ena ser ut
Ja man vinner ca 20mm fjädringsväg om man byter till den korta.
#14
Ja här händer inte så mycket för tillfället!
Ska göra bilen i ordning till Volvoträffen på Bellas i Bromölla på lördag, men annars står det stilla.
Var ju meningen att jag skulle fått toningen bytt denna sommaren (igen), men tyvärr gick dom
pengarna till ett kamremsbyte på V70:in och så åker jag på ett styrväxelbyte på den också då den
läcker i en tätning som tyvärr inte går att byta.
#15
InTheWhite skrev:
Ja här händer inte så mycket för tillfället!
Ska göra bilen i ordning till Volvoträffen på Bellas i Bromölla på lördag, men annars står det stilla.
Var ju meningen att jag skulle fått toningen bytt denna sommaren (igen), men tyvärr gick dom
pengarna till ett kamremsbyte på V70:in och så åker jag på ett styrväxelbyte på den också då den
läcker i en tätning som tyvärr inte går att byta.
Händer lika lite här med.. Eller mindre faktiskt, inga utställningar heller
Fan vad drygt att tätningen inte gick att byta då..
#16
InTheWhite skrev:
Ja här händer inte så mycket för tillfället!
Ska göra bilen i ordning till Volvoträffen på Bellas i Bromölla på lördag, men annars står det stilla.
Var ju meningen att jag skulle fått toningen bytt denna sommaren (igen), men tyvärr gick dom
pengarna till ett kamremsbyte på V70:in och så åker jag på ett styrväxelbyte på den också då den
läcker i en tätning som tyvärr inte går att byta.
Ja det brukar dyka upp lite andra prioriteringar på vilka fickor man ska stoppa pengarna i
. Samma sak gäller mina fina röda kylarslangar som får stå på väntelistan
.
Kul att du ska på bilträff
. Hoppas du plåtar lite bilder därifrån
#17
Braweheart skrev:
InTheWhite skrev:
Ja här händer inte så mycket för tillfället!
Ska göra bilen i ordning till Volvoträffen på Bellas i Bromölla på lördag, men annars står det stilla.
Var ju meningen att jag skulle fått toningen bytt denna sommaren (igen), men tyvärr gick dom
pengarna till ett kamremsbyte på V70:in och så åker jag på ett styrväxelbyte på den också då den
läcker i en tätning som tyvärr inte går att byta.
Händer lika lite här med.. Eller mindre faktiskt, inga utställningar heller
Fan vad drygt att tätningen inte gick att byta då..
Ja det blir till att punga ut med ca 14000kr för ny styrväxel inklusive bytet.
#18
Sladdaren skrev:
InTheWhite skrev:
Ja här händer inte så mycket för tillfället!
Ska göra bilen i ordning till Volvoträffen på Bellas i Bromölla på lördag, men annars står det stilla.
Var ju meningen att jag skulle fått toningen bytt denna sommaren (igen), men tyvärr gick dom
pengarna till ett kamremsbyte på V70:in och så åker jag på ett styrväxelbyte på den också då den
läcker i en tätning som tyvärr inte går att byta.
Ja det brukar dyka upp lite andra prioriteringar på vilka fickor man ska stoppa pengarna i
. Samma sak gäller mina fina röda kylarslangar som får stå på väntelistan
.
Kul att du ska på bilträff
. Hoppas du plåtar lite bilder därifrån
Ja varje år när jag lyckats skrapa ihop lite pengar dyker det upp något annat som måste prioriteras.
Ska försöka komma ihåg att fota!
#19
Då var det beställt nya TarOx bromsbelägg fram också från KG trimning:
http://www.kgtrimning.org/740/bromsde...f1736.html
Det ska beställas nya slitsade bremboskivor med då dom som sitter har blivit en liten aning
skeva efter ett par överhettningar.
#20
Du får inte köra så fort så du är tvungen att bromsa så hårt