#54
Ja bilen står ju nu sen ett tag tillbaka då den inte går som den skall.. Hon bränner stift på 4ans cyl.
Snabb beskrivning av felet är att den går på 2-3 cyl när den e kall fram tills den blir varmare, kan ta 1h..
Men står den på motovärmaren i 2-3h innan så startar den som den skall till den blir kall igen..
Hela tändsystemet är nytt sen i somras och de ser bra ut fortfarande..
Men jag bytte konding nu bara för att hade en hemma och min gamla 240 hade liknande fel och då var de den.. Men icke här..
Sen har jag kollat förgasaroljan och membranet på henna men de såg fint ut.. (detta kollade jag bara för att ha de gjort)
Inget av detta hjälpte vilket jag misstänkte innan..
Men idag har jag gjort ett komptest och de ser ut som att jag åker på att lyfta toppen och kolla packning och toppen i sig..
Komptest 2016-02-19 (kört med testare man skruvar ner i stiftgängan)
Cyl1: 11,2 efter körning.
Cyl2: 10,2 efter körning.
Cyl3 11,5 under körning, men tappar allt tryck under 20sek
Cyl4 11,5 under körning, och tappar till 9,2.