#6
Hej igen Alwe
För att inspektera kylarkanalerna så behöver du lossa på topplocket. Det är ett jobb som tar flera timmar. Tyvärr att lämna in ett sånt jobb till verkstad är inget att ens lägga en tanke på.
Det skulle kosta för mycket och dra iväg över bilens värde. Jag tycker eftersom du har kontrollerat så många kylarkomponenter och bytt en hel del delar så börjar man misstänka mer och mer dessa kylarkanaler.
Jag lånar en bild av google för att visa ett topplock där kylarkanalerna sitter igensatta. Detta är resultatet efter flera års cirkulerande av kylarcement i kylsystemet. Det bruna du ser vi varje hål är igensatt kylarkanal.
Ett topplock är inget man river "bara". Montering och renovering är ett noggrant arbete och är det så att kylarkanalerna ÄR igensatt så behöver du få tag i ett annat topplock.
Jag hoppas du löser detta problem. Tycker du har provat så mycket och bytt en hel del delar. Vore en intressant tråd att få lösningen på