#2
Tänkte att denna Volvo nu skulle komma till sista vilan under våren eller sommaren. Har fått ut en hel del reservdelar till Volvo S80 tack vare denna

. Hittade en rolig och lite dyster skylt i bilen häromdagen. En gång i tiden hade denna Volvo stått inne i bilhall med denna prislapp på sig

. Nu är prislappen på denna några tusen som högst.
Förarrutan kommer väll till användning till lyxkryssaren.
B-stolpens klädsel eller B-stolpens panel som gömmer säkerhetsbältet på Volvo V70, S80 och S60 är lite knepigt att lossa och montera bort. Men en guide hur du byter och lossar på detta finns på denna länk.
http://www.volvosweden.se/readarticle...cle_id=523
Innan man skruvar bort bultarna till förarens säkerhetsbälte på S60, S80 och V70 så behöver du koppla ut kontakten till bältessträckaren. Innan du drar ur kontakten så ska batteriets minuskabel vara urkopplad minst 5 minuter. Mer om hur du byter säkerhetsbälte på Volvo S80, V70 och S60 hittar du i guiden ovan.
Tänkte att en kupé fläkt eller fläktmotor till S80 V70 och S60 kan vara bra att ha i reserv. Men vilket elände att montera bort denna

. Fläktmotorn sitter med 5 x torx skruvar. Och åtkomligt är det inte alls. Nästan man behöver stå på huvudet och lossa dessa 5 skruvar för att fläktmotorn ska ramla ut. Men det gick till sist. Men lyckas ta bilder på var dessa 5 skruvar sitter är omöjligt.
Vet inte om denna Airbag sensor som sitter på Volvo S80, S60 och V70 är något att spara på

. Är osäker på om denna enhet måste kalibreras hos någon Volvo verkstad. Men jag monterade bort denna ändå, får se om den kommer till användning i framtiden. Koppla ur batteriets minuskabel i 5 till 10 minuter innan du lossar strömkabeln till denna sensor.
