#1
Det var dags att omsätta teori till praktik. Inhandlade lite fräscha delar på demonteringen för några veckor sedan, läste guider på forumet och skred till verket.
Takhandtaget saknas;
"Nya" handtaget demonterat enl. VS-guide;
Var något konfunderad eftersom infästningarna som fanns kvar i taket inte stämde med utbyteshandtaget. Min Kareta är ju 740 1990 och delarna 940 1992! Äsch, det är ju Svenskt och Volvo,
, tog bort infästena och då var det också TVÅ hål eftersom utbyteshandtaget hade TVÅ skruvar på vardera sidan
Snyggt, har saknat sedan Karetan blev min för 1,5 år sedan!
Naturligtvis skall jag avlägsna det vita klistret efter någon form av tejp som syns vid handtaget, det finns på fler ställen. Antagligen har någon ägare klistrat det "fallande" taket med silvertejp, vid något tillfälle
Utbyte av glappande panelbit. Ovarsam lossning av denna del (nä, nä inte jag inte) har förorsakat trasiga clips;
Försiktig montering enligt VS-guide och så var utbytesdelen på plats. Bonus, 1 st fungerande strömbrytare till värmebakrutan, 1 st magnet och inget gapande tomt hål för ev. en strömbrytare till. Även här var denna del modifierad till att passa både 740 och 940. Tack Volvo
#3
Thanks, nu blir det snart byte av inköpta dörrpaneler och vita positionsljus/blinkers, sedan är jag väl mogen för kamremsbyte på p-plats utan möjlighet till lift.
Får väl be fjällan filma det äventyret och censurera bort talet
#5
Köpte ju två dörrpaneler på skroten, samtidigt med det andra godiset. Bytte den värst skadade panelen på förarsidan i april. Inget enkelt jobb, värre att ta bort en panel på bilen än på skroten, men det blev till syvende och sist jättebra. Lugnar mig med den andra på passagerarsidan, den är inte så skadan och blev väl gjort när inspirationen infinner sig. Tyvärr inga bilder men de som jag tog på skroten som finns i en annan tråd, duger gott.