#3
Köpte denna för att den var så grymt fin i lacken. Men tittar jag nu på dem bilderna som är tagna under huven så ser jag att det var ganska mycket att fixa där
. Ser juh att det var lite rostigt där under
.
Den gick kanonfint det året jag hade denna. Riktigt fint traktor ljud i denna när man startade den
. Jobbade rätt mycket då och hade inte tid att småfixa nått på denna. Inte föräns det började strula med överhettning och påfyllning av kylarvätska hela tiden kollade jag upp lite mer saker om B230K.
Var rätt många som gillade denna, men lika många som aldrig skulle skaffa en B20K mer. När förgasarproblem uppstod så var det liksom kört. Nu är man juh rätt okunnig på förgasare så var juh tvungen att få nån annan som kunde kolla på detta problem jag hade. Felet jag fick var ett ganska kraftigt hugg när man skulle accelerera. Grymt obehagligt och dem som satt som passagerare blev rätt rädda när detta hände
Ringde Volvo och frågade om dem kunde kolla på felet jag hade. Men så fort dem fick veta att detta var en b230k så backade dem oxå och förklarade att denna motor hade problem oftast förgasaren som strulade.
. Så jag anade att dem inte ville jag skulle lämna in denna till dem
.
Istället sökte jag på skrotar får se om dem hade nån förgasare liggandes men det var svårt att hitta. Hade funderingar på att sätta på nån annan förgasare.
Men det var dåligt med tid för att jag skulle kunna få detta fixat, så slutade med att jag sålde denna till en kille som var 740 samlare. Hade juh planer på att få ha denna länge men när man får problem som är tidskrävande att fixa och när man inte ha tid så fick nån annan bli glad istället för denna