Ämne: Volvosweden Volvoforum :: Volvo On Call - hur funkar det?

Skapat av volvoemil den 05-05-2014 11:50
#1

Hej,
Är ny ägare till en V70 D3 2011 och det ingår Volvo On Call. Har läst mig till att det finns en mobiltelefon i bilen (har hittat simkortsplats i handsfacket osv). Den kan ringa upp Volvo On Call eller SOS utan simkort (eller automatiskt vid krock tror jag - krockkudde utlöst). Men däremot behövs det någon form av abonnemang för att kunna använda tjänsten. Typ 1500 för ett år, 2500kr för två år.

Jag är dock endast ute efter en enda sak - att kunna starta diselvärmare remote (bor i storstad, ingen möjlighet att start via en fjärr). Måste jag verkligen ha ett abonnemange eller kan jag stoppa in ett eget simkort och "sms:a" till det?

Abonnemanget går ut om 2 veckor, det ska också vara billigare/enklare att förlänga det nu än att låta det gå ut. Vet ej extrakostnad om abonnemanget går ut.

Emil - som trode jag köpt en bil och inte en dator med abonnemange och fyra hjul...

Skapat av Sladdaren den 05-06-2014 16:09
#2

Välkommen Volvoemil till forumet

Letade runt lite om detta ämne och kom fram till detta. När du köper en ny Volvo så ska säljaren och du som ägare konfigurera ett användarkonto till VOC ( volvooncall). Detta för att säkerhetsställa att det är bara du som ägare som vet koden till dessa funktioner. Vad jag fått fram ingår det 2 års fritt användande av VOC när man tecknar detta användarkonto. I detta så ingår det oxå det du är ute efter bränslevärmare.

För att detta ska fungera laddar du ner VOC appen till din telefon. Årsmodell på Volvon som kan användas av VOC är tidigast 2012 modellerna. Vad jag oxå kan tyda ut är att priset efter dessa 2 fria år är nånstans på 60:-/mån

Lite info
Vad är Volvo on call : https://volvooncallse.zendesk.com/ent...o-On-Call-
Volvo on call appen kan man ladda ner tex här och på flera andra ställen: https://play.google.com/store/apps/de...&hl=sv

Har du köpt en beg Volvo och vill få igång VOC. Gör du så här
Kontakta din återförsäljare och uppge din bils chassinummer, (VIN – du hittar det genom att titta genom vindrutan på instrumentbrädan på förarsidan) så avslutar vi den tidigare ägarens konto och registrerar dig för tjänsten istället. Det är också mycket viktigt att vi får dina kontaktuppgifter för att Volvo On Call ska fungera.
När vi har matat in informationen i systemet måste du trycka på On Call-knappen i din bil och lämna en fyrsiffrig PIN-kod som du själv väljer till operatören som tar emot ditt samtal.


Fler frågor och svar hittas här.
https://volvooncall-help-se.volvocars...r%C3%A5dar

Hoppas du fått lite mer info än tidigare. Smile

Redigerat av Sladdaren den 01-01-1970 01:00