#1
ECC;n verkar ha gett upp på projekt bilen, han har stått i ca 1,5 år och när jag då hämta hem han blåste det bara fullt kallt eller varmt men de kunde jag snabbt komma fram till att sensorn i taket saknades.
Men nu när jag börjar komma till det invändiga skulle jag se om sensorn skulle lösa mitt problem, men problemet då är att det inte funkar alls.
Blåser varken kallt eller varmt längre, testat på alla lägen och högre varvtal men helt dött. Har rivit en del el från b-stolpe och bakåt men det lär väll inte kunna påverka.
Inte rört någon annan el förutom till stereon där jag rivt bort alla kablar för att köra eftermarknad.
Kan fläkten bara gett upp av att stått, eller finns någon annan rimlig anledning?
Ingen höjdare på just bil el så uppskattar den hjälp man kan få
#2
Kan detta gälla din årsmodell tro ?. Kolla felkoder på ECC
. I videons beskrivning finns det också en lista på fel koder.
YouTube video
Lägger även instruktioner hur man läser av felkoder till ECC på Volvo 940 här nedan samt alla felkoder
1. Starta bilen.
2. Vrid fläktvredet i auto.
3. Vrid Luftvredet i läge vent.
4. Vrid Temperaturreglaget till max kyla.
5. Återcirkulationsknappen intryckt.
6. Tryck in AC-knappen.
7. Inom 5 sekunder, tryck ut AC-knappen.
8. Har du gjort rätt så ger AC-knappen blinkningar i från sig.
Här kommer felkoder:
Fault Free System - 111
Outside Temperature Sensor
Short Circuit To Ground - 121
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts - 122
In-Vehicle Temperature Sensor
Short Circuit To Ground - 131
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts - 132
Water (Coolant) Temperature Sensor
Short Circuit To Ground - 141
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts - 142
Alternator (D+ Signal Fault) - 151
Solar Sensor - 161
Servomotor/Potentiometer
Open Circuit Or Short Circuit To Ground - 211
Short Circuit To 12 Volts - 212
Servomotor
Incorrect 12-Volt Supply To Pins No. 17 & 18 - 213
Servomotor
Fails To Operate Within 10 Seconds - 214
ECC Control Panel
Faulty Temperature Control - 231
Fan Motor Excessive Starting Current - 233
Power Unit - Incorrect 12-Volt Supply
Affected Output:
Coolant Valve - 241
Bi-Level - 242
Vent - 243
Recirculated Air - 244
Defrost - 245
Floor - 246
Fan (Maximum Speed Relay) - 247
A/C Compressor - 248
Radiator Fan Relay - 249