#1
Tjenare. Har jollrat på med min -90a ett tag och blir fan inte frisk på vad som strular, men skulle behöva ha klarhet i en sak; stämmer det att så länge inte givaren till svänghjulet inte funkar så går varken bränslepumpar eller tändning öht? bytte till en ny men ingen ändring, dock är jag tveksam på kvaliteten så har skaffat ännu än ny för att testa igen. Det lilla fästet som sitter så fruktansvärt bra till har jag även lyckats knäcka så det är ju spännande, hur exakt precis måste skiten sitta? har gjort en anordning så det sitter fast tills jag vet om det är bekymret men det kanske inte duger.
Stort tacksam för svar!
#2
doktordeg skrev:
Tjenare. Har jollrat på med min -90a ett tag och blir fan inte frisk på vad som strular, men skulle behöva ha klarhet i en sak; stämmer det att så länge inte givaren till svänghjulet inte funkar så går varken bränslepumpar eller tändning öht? bytte till en ny men ingen ändring, dock är jag tveksam på kvaliteten så har skaffat ännu än ny för att testa igen. Det lilla fästet som sitter så fruktansvärt bra till har jag även lyckats knäcka så det är ju spännande, hur exakt precis måste skiten sitta? har gjort en anordning så det sitter fast tills jag vet om det är bekymret men det kanske inte duger.
Stort tacksam för svar!
Tror inte den ska gå ihop med bränslepumpen då denna sitter ensam med både relä och säkringar. Tändning däremot är jag väldigt osäker på
. Har du några felkoder ?.
#3
Sladdaren skrev:
doktordeg skrev:
Tjenare. Har jollrat på med min -90a ett tag och blir fan inte frisk på vad som strular, men skulle behöva ha klarhet i en sak; stämmer det att så länge inte givaren till svänghjulet inte funkar så går varken bränslepumpar eller tändning öht? bytte till en ny men ingen ändring, dock är jag tveksam på kvaliteten så har skaffat ännu än ny för att testa igen. Det lilla fästet som sitter så fruktansvärt bra till har jag även lyckats knäcka så det är ju spännande, hur exakt precis måste skiten sitta? har gjort en anordning så det sitter fast tills jag vet om det är bekymret men det kanske inte duger.
Stort tacksam för svar!
Tror inte den ska gå ihop med bränslepumpen då denna sitter ensam med både relä och säkringar. Tändning däremot är jag väldigt osäker på
. Har du några felkoder ?.
Det trodde inte jag heller men hittar folk här och där på nätet som hävdar annat..
Inga felkoder alls!
#4
Hittade lite siffror på om du skulle vilja mäta upp svänghjulsgivaren och kolla så den verkar ok.
Mät i (ohm) mellan stift 1 och 2 i kontakten mot givaren.
Ska vara mellan 170 ohm och 350 ohm.
Växelspänningen ska gå upp mot 500mV. (0,5 volt) då motorn körd runt med startmotorn.
Du har redan kontrollerat så att du inte har nån gnista på tändstiften och bensin fram till spridarna ?. Hör du om Soppa pumpen låter när du vrider till läge 2 på tändningen ?.
Det där reläet som sitter på kylarvätskabehållaren kan generera knepiga fel om det är defekt. Kallas nått med avstörningsrelä. Där har jag för mig stänger spridarna om det är fel.
#5
Sladdaren skrev:
Hittade lite siffror på om du skulle vilja mäta upp svänghjulsgivaren och kolla så den verkar ok.
Mät i (ohm) mellan stift 1 och 2 i kontakten mot givaren.
Ska vara mellan 170 ohm och 350 ohm.
Växelspänningen ska gå upp mot 500mV. (0,5 volt) då motorn körd runt med startmotorn.
Du har redan kontrollerat så att du inte har nån gnista på tändstiften och bensin fram till spridarna ?. Hör du om Soppa pumpen låter när du vrider till läge 2 på tändningen ?.
Det där reläet som sitter på kylarvätskabehållaren kan generera knepiga fel om det är defekt. Kallas nått med avstörningsrelä. Där har jag för mig stänger spridarna om det är fel.
Yes, varken gnista eller nåt surr i bränslepump, har dock tatt lös och kollat den med ström så den funkar.. Känns ju som att den borde köra pumpen trots att pulsgivaren är paj! Får kolla det där reläet, tackar för tipsen!