Mars 28 2024 23:55:22
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
17% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
28% [5 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
28% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
17% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 18
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Kopplingsscheman och... 6
· Koppla och ansluta e... 5
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthÃ¥l i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide BlÃ¥ inst... 1
· Lösning pÃ¥ lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12925
· koppling och elschem... 12182
· Luftmassemätare 7494
· Komplett felsökning... 6929
· Rengöring av spjäl... 6713
· Volvo 740 armatur sa... 6157
· Felsökning av gener... 6146
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5377
· Volvo v70 instruktio... 5325
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 42846
· Alla Ã¥tdragningsmom... 18682
· NY GUIDE Omklädsel ... 15769
· SÃ¥ här byter du va... 12565
· Byta kamrem pÃ¥ volv... 12506
· Besök Volvoswedens ... 9913
· Guide pÃ¥ hur man po... 9808
· Vill du starta en pr... 9397
· Spola rent kylsystem... 9355
· Nollställa service ... 8903
Tråd skapare: Fantomvolvo
Tråd ID: 660
Tråd Info
Det är 7 svar i den här tråden, och den har visats 25702 gånger.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » BilvÃ¥rd, Styling, Motor, Vätskor, Elektronik. » Styling
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
Enkel lösning av innertaksproblem 740
Fantomvolvo
Jodå, innertaket hängde å slängde, provisoriskt fäst här och var med säkerhetsnålar av förre ägaren, i min bil också. Läste om hur man kan ta ner det, lyfta ut det (taket alltså) och göra det bättre än när bilen köptes ny, men bedömde det som svårlösligt för egen del p.g.a. utrymmesskäl utomhus. Grunnade på en enkel lösning och i princip allt skulle ju bli bättre än det såg ut, så jag MÅLADE det på plats.
Först rev jag bort allt tyg och därefter skrapade och dammsugade bort all gammal intorkad skumgummi (stoppning). Maskerade vissa kanter, men onödigt förarbete, bäst resultat är måla allt lugnt och försiktigt med fri hand. Färgen är vattenlöslig och lätt att ta bort vid ev. missar. Lät t.o.m. innerbelysning och backspegel sitta kvar under arbetet. Fällde framstolarna och målade halvliggandes på rygg, trots ålder och osmidig kroppskonstitution, det gick bra och här är två bilder som visar skeendet.
volvosweden.se/infusions/image_hosting/thumbs/ba4ccb8e4896129d8de56d0c7e84fa5c.jpg

volvosweden.se/infusions/image_hosting/thumbs/2d0fb87b50fd4034876b09d6a2d32c08.jpg

Snabb enkel lösning, istället för att vänta tills taktyget hänger över ögonen och du blir trött på skumgummit som snöar i hela bilen, lycka till.
Håll Hårt om Dina Drömmar
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Kul att se lite annorlunda åtgärder. Jo det ser bra mycket bättre ut än ett slitet innertak.. Bra jobbatthumpsup.
Nu är det nog på tiden du startar en projekt trådHoly
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Fantomvolvo
Allright, känns bara lite förmätet att kalla mina små förbättringar och "utsmyckningar" för projekt i jämförelse med de "riktiga" projekt som förekommer på forumet, men alla volvoentusiaster är ju välkomna hit, även de som med små medel försöker visa sin kärlek till sin bil. För många, inte bara mig, är ju bilen så mycket mer än ett transportmedel, så OK, det kommer en projekttråd på min Kareta inom kort.
Kareta är ju ett slanguttryck som jag fångade upp på 60-talet (lite raggarslang), det betyder egentligen droska eller finare galavagn, dragen av en eller flera hästar och här är en bild på min Kareta med en minikareta på instrumentbrädan som jag fyndade häromdagen och naturligtvis var jag tvungen att smycka min med den Grin
volvosweden.se/infusions/image_hosting/thumbs/0eb283f09554a3ea6d2d231a2113d1e1.jpg
Håll Hårt om Dina Drömmar
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Det var ju en udda lösning på innertaket, men en smart sådan om man inte vill spendera dyra pengar på ett nytt. (Om det nu ens går att få tag på nytt?)
Dela den här posten:
Facebook
 
Fantomvolvo
InTheWhite skrev:

Det var ju en udda lösning på innertaket, men en smart sådan om man inte vill spendera dyra pengar på ett nytt. (Om det nu ens går att få tag på nytt?)


Tanken var ju att ta ut hela takskålen och göra vid den uppe i lägenheten. Min äldsta dotter jobbar med mattavd. på ett större byggvaruhus och tog hem provbitar på mattor som är lätta att hantera och klistra så det hade ju blivit ett snyggt resultat, men det kanske kommer och målningen blev ju över förväntan så det fungerar ju tills vidare.
Håll Hårt om Dina Drömmar
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Jo här är vi alla mer eller mindre Volvo galningar Grin. Jag tycker Karetan ska få en egen projekttråd så vi kan få följa både större och mindre saker som händer med den thumpsup. Inget är ointressant här på forumet när det gäller att underhålla eller renovera sin Volvothumpsup Vi uppskattar gärna en bild eller 2 även om du bara byter hjulmuttrar Cool

Tänkte på solskydden när du målade taket ?lät du dessa sitta kvar oxå ? Använde du roller eller vanlig pensel ?.
Denna tråd passar perfekt under rubriken styling, så fler kan få ideen att måla och fixa sitt slitna innertak.Smile.

Flyttar till styling
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Fantomvolvo
Solskydden tog jag bort, men backspegeln jäklades så den fick sitta kvar (maskerade runt den, som jag gjorde med taklampan, den fick också sitta kvar), målade med pensel på fri hand, prövade att rolla med lilla rollern men gick inget bra, färgen som används är ganska täckande och underlaget suger bra s.a.s. Målade två gånger, som sagt, maskerade inte kanterna, för mycket onödigt jobb, skulle du missa är färgen vattenlöslig och luktfri, räcker med att du har närmsta dörr öppen under målningen. Min färg,matt och tapetexpertdotter valde färgen efter konsistens och jag valde färgen blå efter inredningen, den heter Sadolin Väggfärg Halvmatt, visar bild på burken här nedan ifall någon vill pröva, du kan bryta (blanda) den i vilken kulör du önskar.

volvosweden.se/infusions/image_hosting/thumbs/5da973600a8d4a20a755c150a42b833a.jpg
Håll Hårt om Dina Drömmar
Dela den här posten:
Facebook
 

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


GÃ¥ direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Lösning till kärvande bakbromsar Allmänt bil och motor 1 12-11-2015 09:47
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.79%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

27-02-2024 22:45
Code 44, är nog "dax för service" om jag fattade det rätt.

20-02-2024 12:22
Felkod 44 på en Volvo S80 årsmodell -00. Intressant vad detta kan betyda. Verkar inte finnas nån info globalt heller om detta. thinking

Inloggade användare
· Besökare: 15

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,570
· Senast registrerade användare: Sweetlarsson
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning pÃ¥ automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
66,106,946 unika besök