#18
Hon som äger denna rost hög tyckte att det började låta illa från bakhjulen på Mazdan. Så efter ett tips fick hon veta att hon behövde byta bromsskivorna. Så det var bara att värma upp Volvo verktygen och börja lossa på eländet. Blir fortfarande imponerad att denna Mazda går igenom bilprovningen varje år. Den börjar se riktigt eländig ut. Allt blir smulor bara man pillar lite på bilen. Dem stora tjocka krängningshämmarna bak behöver bytas i nära framtid då dessa är på väg att gå av pga rosten
.
Denna Mazda har gått 22 tusen bil. Tror inte det någonsin har kostats på ett olja, oljefilter byte. Kamremmen har aldrig blivit bytt. Men den går för grymt jekla bra denna bil. Startar jämt och går mjukt och fint på tomgång. Axxar villigt på alla växlar.
Ja vi sätter väll igång med ett ryck till på denna.
Mazda loggan glänseeerr ........NOT...
En rutten bromsskiva..
Detta med att ha handbromswire på bromsoken är ganska smidigt.
Den ruttna bromsskivan kom av utan några större problem.
Så här ser bromskolvarna ut på dessa bilar. Krävs verktyget nedan för att kunna trycka eller skruva in dessa.
Detta är bromskolvs verktyget man använder när kolvarna ska tryckas in. Man får skruva in kolvarna.
KOLLLA HÄR. En del på Mazdan som inte är rostig..Sprillans ny bromsskiva..
Allt på plats igen..
Här är även videon från denna dag.
YouTube video