#44
Vilket strul det blev med denna
. Ni som följer tråden lite bakåt i tiden vet att det senaste var att den skulle lämnas in på verkstad för att fixa det rostskadade bromsröret. Sagt och gjort så åktes den in till verkstad och det arbete jag hade gjort med skarvnipplarna togs bort och gjordes om. Detta arbete med skarvnipplarna gjorde jag för att jag inte fick loss bromsnippeln/röret från reduceringsventilen.
Iaf nu lyckades verkstan att dra sönder både reducerings ventil och bromsnippeln till denna. Visst så är detta inte så konstigt, vill man ha det ordentligt så skulle jag oxå gjort så. Jag tordes inte försöka lossa nippeln från r.ventilen just för att den satt stenhårt. Nu fick verkstan problem att hitta en ventil men lyckades till sist hitta en för 700:-. Volvo skulle ha 1300:- för samma reduceringsventil.
Verkstan lyckades bli klara med detta på torsdag och farsan åkte in på efterkontroll på BP.
NEH inte heller denna gång gick den igenom
. Verkstan hade dem också tagit fel bromsrör
. Jaha tillbaka till verkstan och dem tog in bilen omgående igen för att byta ut den 3:e biten bromsrör. Även verkstan kliade sig i huvudet och förklarade att det står fel på BP protokollet.
700.- ännu en gång och på fredagen efterkontroll. Men mycket tveksamhet och hissningar av bilen upp och ner på liften så gick den till sist igenom...
Men vad struligt det kan bli ibland. Detta bromsrörs problem var inte det lättaste
. Skönt att det gick igenom till sist iaf..Nu ska jag ta bilder på dem nya rören och ventilen nästa gång jag är under bilen
, kan vara intressant med dessa bilder i tråden