Ämne: Volvosweden Volvoforum :: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (Installad för vintern)
#1
Tusen tack!
Sedan man gjort riktigt rent en gång är det faktiskt inte så mycket jobb att hålla efter.
#2
Var hos Volvo i dag och hämtade ett litet paket!
En V90 baktorkare, lilla täckkåpan och en mutter till armen. Detta är att ha i
reserv då jag redan har V90 torkare på bilen, så detta lägges på hyllan.
#3
Ja det där kan vara riktigt bra att ha i reserv
. Vi alla med kombi modeller vet hur mycket smuts som samlas i bakdelen av dessa bilar.
#4
Sladdaren skrev:
Ja det där kan vara riktigt bra att ha i reserv
. Vi alla med kombi modeller vet hur mycket smuts som samlas i bakdelen av dessa bilar.
Ja OM något skulle hända med den som sitter så...
Dessa ligger hos GCP nu, så man vet inte hur länge dom finns kvar.
#5
Köpte mig nya polybussningar, 90 shore då jag tycker att dom jag har nu på
80 shore är lite mjuka. Dessa var HÅRDA vill jag lova, blir nog bra!
#6
Var sitter dessa bussningar ??
#7
Dom sitter i konsollerna som håller främre krängningshämmare i rambenen.
#8
InTheWhite skrev:
Dom sitter i konsollerna som håller främre krängningshämmare i rambenen.
Låter lite bökigt att byta de.. Men gött när de är bytt å stumt
#9
Dom är en baggis att byta, tar inte mer än ca en halvtimma.
#10
Dom gamla hederliga rostfria hjulmuttrarna och ventilhattarna åkte på igen i dag! Vet inte, men de svarta passade inte in riktigt i övriga stuket på bilen.
#11
Var på Volvo och hämtade lite grejer jag hade beställt...
Ny oljekylare med O-ring, nippel till den, silikonslangar från do88 till kylarvattnet,
rostfria slangklämmor och några torkarblad till V90 baktorkaren.
#12
Det var inte dåliga grejer det
#13
Nej det blev ett dyrt kalas detta!
Det "fuktar" lite olja mellan oljekylaren och oljefilterförflyttaren, så jag tänkte att jag kan
montera en sprillans ny kylare när jag ändå byter tätningen. Då är det ju lika bra att sätta
dit nya slangar med!
#14
InTheWhite skrev:
Nej det blev ett dyrt kalas detta!
Det "fuktar" lite olja mellan oljekylaren och oljefilterförflyttaren, så jag tänkte att jag kan
montera en sprillans ny kylare när jag ändå byter tätningen. Då är det ju lika bra att sätta
dit nya slangar med!
Ja de koster åh ligge på topp
Blir finfint de där..
#15
Jo, oljekylaren var dock svinigt dyr tycker jag!
#16
Ja dem har ju en tendens att vara de tyvärr..
#17
Jo, speciellt när dom hamnat hos GCP som INTE är billiga. Men en jäkla tur att dom finns, så den
smällen får man ta!
#18
Blev en riktig ordentlig tvätt av kärran i dag, fälgarna fick extra omvårdnad.
#19
Köpte två 3,0mm spacers från LMR. Måste ha dom fram då jag ska lägga på
225
r, annars tar det i på insidan vid fullt rattutslag.
#20
Nu blev den fin efter tvätten. Bara att ta ut den på vägarna nu igen då
Såg ut som rediga spacers