#3
Masterbejt skrev:
Hej
finns det nån vänlig själ där ute som kan förklara för mig mellan vilka 2 skruvar sladden skall vara när man vill koppla förbi reostaten? vore tacksam för svar då jag snart rycker bort dom sista hårstråna på skallen.
Hjälpte till att få fram bilden. Vet inte varför forumsbilder.se glömmer att visa att detta är en .jpg
Som sagt behövde bara lägga till .jpg i slutet av bildkoden så funkar det
//Sadmin Sladdaren
härligt!
juli 14 2016 19:15:10:
Sladdaren skrev:
Enligt tips som jag hittade på ett annat håll ska du koppla en kabel mellan 1:an och 3:an. Sen finns det visst olika utseenden på dessa beroende på vilken årsmodell man har.
jo det har jag också sett, tycker dock inte att den var lik min bild men jag testar nog det.
Du har inte koll på vad mer som kan spöka när all instrument & vred belysning är becksvart?
juli 14 2016 20:19:17:
Masterbejt skrev:
Masterbejt skrev:
Hej
finns det nån vänlig själ där ute som kan förklara för mig mellan vilka 2 skruvar sladden skall vara när man vill koppla förbi reostaten? vore tacksam för svar då jag snart rycker bort dom sista hårstråna på skallen.
Hjälpte till att få fram bilden. Vet inte varför forumsbilder.se glömmer att visa att detta är en .jpg
Som sagt behövde bara lägga till .jpg i slutet av bildkoden så funkar det
//Sadmin Sladdaren
härligt!
juli 14 2016 19:15:10:
Sladdaren skrev:
Enligt tips som jag hittade på ett annat håll ska du koppla en kabel mellan 1:an och 3:an. Sen finns det visst olika utseenden på dessa beroende på vilken årsmodell man har.
jo det har jag också sett, tycker dock inte att den var lik min bild men jag testar nog det.
Du har inte koll på vad mer som kan spöka när all instrument & vred belysning är becksvart?
Precis varit ute och testa att koppla ihop 1 & 3, tyvärr ingen skillnad:-(
Vet inte om det hänger ihop men alla varningslampor fungerar,såsom spolarvätska,handbroms,bälte m.m
Alla tips mottages!
juli 14 2016 23:28:11:
Masterbejt skrev:
Masterbejt skrev:
Hej
finns det nån vänlig själ där ute som kan förklara för mig mellan vilka 2 skruvar sladden skall vara när man vill koppla förbi reostaten? vore tacksam för svar då jag snart rycker bort dom sista hårstråna på skallen.
Hjälpte till att få fram bilden. Vet inte varför forumsbilder.se glömmer att visa att detta är en .jpg
Som sagt behövde bara lägga till .jpg i slutet av bildkoden så funkar det
//Sadmin Sladdaren
härligt!
juli 14 2016 19:15:10:
Sladdaren skrev:
Enligt tips som jag hittade på ett annat håll ska du koppla en kabel mellan 1:an och 3:an. Sen finns det visst olika utseenden på dessa beroende på vilken årsmodell man har.
jo det har jag också sett, tycker dock inte att den var lik min bild men jag testar nog det.
Du har inte koll på vad mer som kan spöka när all instrument & vred belysning är becksvart?
juli 14 2016 20:19:17:
Masterbejt skrev:
Masterbejt skrev:
Hej
finns det nån vänlig själ där ute som kan förklara för mig mellan vilka 2 skruvar sladden skall vara när man vill koppla förbi reostaten? vore tacksam för svar då jag snart rycker bort dom sista hårstråna på skallen.
Hjälpte till att få fram bilden. Vet inte varför forumsbilder.se glömmer att visa att detta är en .jpg
Som sagt behövde bara lägga till .jpg i slutet av bildkoden så funkar det
//Sadmin Sladdaren
härligt!
juli 14 2016 19:15:10:
Sladdaren skrev:
Enligt tips som jag hittade på ett annat håll ska du koppla en kabel mellan 1:an och 3:an. Sen finns det visst olika utseenden på dessa beroende på vilken årsmodell man har.
jo det har jag också sett, tycker dock inte att den var lik min bild men jag testar nog det.
Du har inte koll på vad mer som kan spöka när all instrument & vred belysning är becksvart?
Precis varit ute och testa att koppla ihop 1 & 3, tyvärr ingen skillnad:-(
Vet inte om det hänger ihop men alla varningslampor fungerar,såsom spolarvätska,handbroms,bälte m.m
Alla tips mottages!
här kommer bilder på mina byglingsförsök,inget av dom fungerade :
[img]
[/img]
#4
Det där ser ut som en ordentlig bygling till reostaten. Jag ska kolla lite i elschemat imorgon se om jag hittar nått som kan ge klara besked om vi är på rätt eller fel ställen med byglingen, om du inte har fått nått bra tips innan dess
. Undrar om det står nått i ett schema på detta eftersom det är en hel instrumentpanel. Jag kollar upp detta imorgon..
#5
Sladdaren skrev:
Det där ser ut som en ordentlig bygling till reostaten. Jag ska kolla lite i elschemat imorgon se om jag hittar nått som kan ge klara besked om vi är på rätt eller fel ställen med byglingen, om du inte har fått nått bra tips innan dess
. Undrar om det står nått i ett schema på detta eftersom det är en hel instrumentpanel. Jag kollar upp detta imorgon..
låter suveränt,tack som fan!
#6
Masterbejt skrev:
Sladdaren skrev:
Det där ser ut som en ordentlig bygling till reostaten. Jag ska kolla lite i elschemat imorgon se om jag hittar nått som kan ge klara besked om vi är på rätt eller fel ställen med byglingen, om du inte har fått nått bra tips innan dess
. Undrar om det står nått i ett schema på detta eftersom det är en hel instrumentpanel. Jag kollar upp detta imorgon..
låter suveränt,tack som fan!
Jadu Masterbejt detta var inte det lättaste att hitta nått om reostaten på Volvo 940
. Info om detta hade verkligen varit bra att ha på forumet. Det jag kan hitta och ser på elschema väg är färg på kablar, det säger inte mycket men jag fyller på det jag hittar. 1 grön/brun kabel 1 blå kabel och 1 vit kabel är det jag ser. Nått schema över instrumentpanelen hittar jag inte.
Dock gav jag inte upp utan letade vidare på lite engelska sidor där reostaten kallas Rheostat på engelska. Är väldigt lite info om byglingar och info överhuvudtaget på detta.
I mitt sökande hittade jag en engelsk guide som ska ta upp allt som har med instrument belysning och lampor i Volvo 740 760 och 940. Har skummat igenom denna guide men tycker mig inte se nått som har det vi är ute efter. Men sen har man inte högsta betyg i engelska språket heller så det gör det hela svårare. Jag lägger upp den här guiden jag hittade kan du skumma igenom den själv och kanske hittar nått jag inte gjorde.
https://www.brickboard.com/FAQ/700-90...uments.pdf
#7
Sladdaren skrev:
Masterbejt skrev:
Sladdaren skrev:
Det där ser ut som en ordentlig bygling till reostaten. Jag ska kolla lite i elschemat imorgon se om jag hittar nått som kan ge klara besked om vi är på rätt eller fel ställen med byglingen, om du inte har fått nått bra tips innan dess
. Undrar om det står nått i ett schema på detta eftersom det är en hel instrumentpanel. Jag kollar upp detta imorgon..
låter suveränt,tack som fan!
Jadu Masterbejt detta var inte det lättaste att hitta nått om reostaten på Volvo 940
. Info om detta hade verkligen varit bra att ha på forumet. Det jag kan hitta och ser på elschema väg är färg på kablar, det säger inte mycket men jag fyller på det jag hittar. 1 grön/brun kabel 1 blå kabel och 1 vit kabel är det jag ser. Nått schema över instrumentpanelen hittar jag inte.
Dock gav jag inte upp utan letade vidare på lite engelska sidor där reostaten kallas Rheostat på engelska. Är väldigt lite info om byglingar och info överhuvudtaget på detta.
I mitt sökande hittade jag en engelsk guide som ska ta upp allt som har med instrument belysning och lampor i Volvo 740 760 och 940. Har skummat igenom denna guide men tycker mig inte se nått som har det vi är ute efter. Men sen har man inte högsta betyg i engelska språket heller så det gör det hela svårare. Jag lägger upp den här guiden jag hittade kan du skumma igenom den själv och kanske hittar nått jag inte gjorde.
https://www.brickboard.com/FAQ/700-90...uments.pdf
Tack, har precis skummat igenom lite, och jag håller med dig, stod inget där som kan hjälpa mig med detta problem vad jag kan se..
Det måste ju för sjutton gubbar gå att få reda på hur jag ska gå tillväga, törs man köra uteslutningsmetoden?
juli 16 2016 14:26:43:
Masterbejt skrev:
Sladdaren skrev:
Masterbejt skrev:
Sladdaren skrev:
Det där ser ut som en ordentlig bygling till reostaten. Jag ska kolla lite i elschemat imorgon se om jag hittar nått som kan ge klara besked om vi är på rätt eller fel ställen med byglingen, om du inte har fått nått bra tips innan dess
. Undrar om det står nått i ett schema på detta eftersom det är en hel instrumentpanel. Jag kollar upp detta imorgon..
låter suveränt,tack som fan!
Jadu Masterbejt detta var inte det lättaste att hitta nått om reostaten på Volvo 940
. Info om detta hade verkligen varit bra att ha på forumet. Det jag kan hitta och ser på elschema väg är färg på kablar, det säger inte mycket men jag fyller på det jag hittar. 1 grön/brun kabel 1 blå kabel och 1 vit kabel är det jag ser. Nått schema över instrumentpanelen hittar jag inte.
Dock gav jag inte upp utan letade vidare på lite engelska sidor där reostaten kallas Rheostat på engelska. Är väldigt lite info om byglingar och info överhuvudtaget på detta.
I mitt sökande hittade jag en engelsk guide som ska ta upp allt som har med instrument belysning och lampor i Volvo 740 760 och 940. Har skummat igenom denna guide men tycker mig inte se nått som har det vi är ute efter. Men sen har man inte högsta betyg i engelska språket heller så det gör det hela svårare. Jag lägger upp den här guiden jag hittade kan du skumma igenom den själv och kanske hittar nått jag inte gjorde.
https://www.brickboard.com/FAQ/700-90...uments.pdf
Tack, har precis skummat igenom lite, och jag håller med dig, stod inget där som kan hjälpa mig med detta problem vad jag kan se..
Det måste ju för sjutton gubbar gå att få reda på hur jag ska gå tillväga, törs man köra uteslutningsmetoden?
Problemet löst!
Såhär skall man bygla förbi reostaten på en volvo 945 -93 för att det ska börja lysa igen.
Vi även passa på och tacka sladdaren och andra som lagt ner tid på detta problem.
Jag kommer garanterat komma med fler problem som jag söker lösningar på =)