Ämne: Volvosweden Volvoforum :: Cheva Trans Sport AWD V6 -04
#1
Var och kolla på en Chevrolet Transsport AWD V6 2004 igår..
Utrustning:
4WD
ABS bromsar
AC
Airbag förare
Antisladdsystem
Antispinn
C-lås
CD-stereo
Dragkrok
Elhissar fram och bak
Farthållare
Fjärrstyrt c-lås
LM-fälgar
Motorvärmare m. kupéuttag
Stolvärme fram
Vinterhjul - dubb
7 sits .
Modellår: 2004
Växellåda: Automat
Miltal: 21 000
Bränsle: Bensin
Mer info och bilder kommer som vanligt senare..
#2
Ja det är nog dax för en buss
. Allvarligt så såg denna fin ut. Bara 21.000 mil
. Har själv hyrt en sjusitsig bil en gång när vi drog iväg till Åland. Väldigt fina att köra och stor plats där inne för alla. Tror dock att det var en Opel Vivaro vi fick låna. Ja vore spännade att se hur denna ser ut lite inuti.
#3
Sladdaren skrev:
Ja det är nog dax för en buss
. Allvarligt så såg denna fin ut. Bara 21.000 mil
. Har själv hyrt en sjusitsig bil en gång när vi drog iväg till Åland. Väldigt fina att köra och stor plats där inne för alla. Tror dock att det var en Opel Vivaro vi fick låna. Ja vore spännade att se hur denna ser ut lite inuti.
Ja men åker som en jävla kung i denna..
Bilder kommer vill jag lova..
#4
Börjar med en bild på min lille co-driver och jag.. Och sen med Trollen längst bak i bilen..
Sen tar inredningen framifrån o bak..
Kontoret där man sitter som en kung..
Mittpanel
Framsätena
Mittenraden med fält säte så man kommer in till baksätena
Bagaget
Baksäten uppifrån
Overveiw från bagaget..
#5
Sen till dem fel jag hittat då..
1 Rost-hål i vänster tröskel.
2 Elhiss höger fram
3 Oljetrycksslang
4 Olja o filterbyte i vxl-lådan
5 Stötdämpare fram
Sen skall jag även byta stereo till en 1-din med fack som länken visar
https://www.ebay.com/itm/Car-Radio-St...0011.m1850
(lilla länken )
#6
Trevliga bilder som vanligt Braweis, tummen upp
. Det ser trevligt ut att vara pilot i denna lyx kryssare
. Bara att gasa och köra ser jag, behöver inte ens växla nått.
. Man kanske kan tro att dessa bilder får stå ut med leriga stövlar och glass spill från ungar m.m men denna ser väldigt fin ut. Ja är alltid saker att fixa med beg bilar men detta fixar du juh lätt Braweis. Du har ju tränat med svetsen så det hålet i tröskeln tejpar du snabbt ihop
#7
Har ju inte gjort så mycket med denna mer än att bruka.. Har funkat riktigt bra hela tiden..
Men i våras så fick vi takras av is på huven så den fick en ny huv.
Detta fixades och nya huven var grym.. (saknar bild).
#8
Sen vart de en lite ihop backning på Willys, vart väl ingen av oss som hade full koll.. Så backade ihop med en låg passat..
Detta tar försäkringen med såklart.. Ny lucka och stötfångarskal.
Sen kom de värsta som hänt mig sen SVARTEN dog..
Spindelleden separera och hjulen åkte ut helt.. Och detta mitt i vägen.
ALDRIG varit med om något liknande innan, detta måste ju blivit i samband med med ihop backningen som var.
Kan inte tänka mig annat.
#10
Fytusan vad läskigt med bakhjulet. Tur du inte var på motorväg med ungarna och familjen
. Jo det måste ha blivit när du blev inbackad, för sånt där kollar dem varje år på bilprovningen.
Det var en mycket speciell bogsering
.
#11
Har tagit lång tid detta..
För 2v sen fick jag besked av försäkringsbolaget (4v efter olyckan) att dem inte tar på sig denna skadan med länkarmen/kulleden pga att det är slitage och inte pga påbackningen.
Så vi fick snällt hämta hem bilen med bärgare igen..
Sen palla upp bilen så man kan börja kolla vad som måste bytas.. ( fick en offert ifrån Mekonomen på 20656:- )
Ser direkt att kulleden separerat hel vilket vi visste.
Kulan ser inte JÄTTE sliten ut heller. (skall göra rent och granska kulleden när jag e klar sen)
Sen denna övre bussning i spindeln skall bytas ut.. Har köpt till bägge sidor.
Detta beställdes på Rockauto i USA.
1 länkarm
2 bussningar
1 justerbult till länkarmen.
Beställde på måndag lunch fick hemma allt på onsdag 1615 hemkört.
#12
Synd att inte försäkringen tog det.
Misstänker att det är mycket jobb att byta då Mekonomen ville ha så mycket betalt?
#13
fyf#¤#"%"#%......20.000 :-, vad iiiiiiiiii
. Ja att lämna in bilarna på verkstad drar iväg ordentligt oftast, men denna summa luktar som om dem inte ville ha in bilen alls i lokalen.
Som tur är så har du skruvat en hel del själv på bilar och kan greja detta själv. Men tänk dem som inte alls ha nån erfarenhet av att laga bilar. Bara att åka till skroten då
Hur mycket fick du betala för bärgningsbilen hjälp då?
Blir spännande att se fortsättningen av denna tråd
#14
Ja över 20 papp verkar vara rent ockerpris faktiskt.
Så mycket betalade inte jag ens på auktoriserad Volvoverkstad och ett styrväxelbyte med fyrhjulsinställning.
#15
InTheWhite skrev:
Synd att inte försäkringen tog det.
Misstänker att det är mycket jobb att byta då Mekonomen ville ha så mycket betalt?
Problemet var att dem la in saker som inte behöver bytas.. Drivaxeln och dämparna funkar fint..
1 Manuell Felsökning Länkarm hö bak har gått sönder. 375,00
-
1 Länkarm hö bak 1 STK 3 092,00 3 092,00
1 Drivaxel ( Beg) 1 STK 1 500,00 1 500,00
1 Demont och mont drivaxel hö bak 1 500,00
samt länkarm hö bak
HJ Hjulinställning 750,00
1 Stötdämpare bak 2 STK 4 200,00 8 400,00
1 Demont och mont stötdämpare bak båda 825,00
#16
Sladdaren skrev:
fyf#¤#"%"#%......20.000 :-, vad iiiiiiiiii
. Ja att lämna in bilarna på verkstad drar iväg ordentligt oftast, men denna summa luktar som om dem inte ville ha in bilen alls i lokalen.
Som tur är så har du skruvat en hel del själv på bilar och kan greja detta själv. Men tänk dem som inte alls ha nån erfarenhet av att laga bilar. Bara att åka till skroten då
Hur mycket fick du betala för bärgningsbilen hjälp då?
Blir spännande att se fortsättningen av denna tråd
Nä de är SKIT rent ut sagt.. Men de är inget svårt att byta detta.
Ja hade man inte kunnat fixa själv hade de varit kört..
Bärgningen gick på 800.-
#17
InTheWhite skrev:
Ja över 20 papp verkar vara rent ockerpris faktiskt.
Så mycket betalade inte jag ens på auktoriserad Volvoverkstad och ett styrväxelbyte med fyrhjulsinställning.
Och då är ditt ändå bra mycket större ingrepp..
#18
Då har jag börjat riva lite.. Tänkte bara se så att allt lossa som de skall, det har ju ändå suttit i 15år.. Men allt lossa enkelt som tur var..
Så här kommer lite enkla bilder ifrån detta..
länkarmsbussning då..
stabstaget
Stötdämparen ( metalringen där är ifrån när luftbälgen sprängdes )
Justerskruven till länkarmen.
Och eftersom allt släppte fint så plockade jag ner länkarmen på en gång, sen vart de kallt å mörkt..
Här bild på koppen till kulbulten.. Ser inte så slitet ut tycker jag..
#19
Gott att det gick smärtfritt! I bland ska man ha lyckan med sig.
#20
Nu är även kulbulten loss.. Så de har varit mycket smärtfritt.. Bara kallt ute.. -4 grader ute med snålblåst. Brrr
Så ihop monteringen börjar imorn..