Mars 28 2024 13:45:35
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
17% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
28% [5 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
28% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
17% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 18
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Kopplingsscheman och... 6
· Koppla och ansluta e... 5
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthål i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· Trådar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide Blå inst... 1
· Lösning på lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12925
· koppling och elschem... 12182
· Luftmassemätare 7494
· Komplett felsökning... 6929
· Rengöring av spjäl... 6713
· Volvo 740 armatur sa... 6157
· Felsökning av gener... 6146
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5377
· Volvo v70 instruktio... 5325
Nyheter
· Trådar, poster, Vol... 42838
· Alla åtdragningsmom... 18676
· NY GUIDE Omklädsel ... 15763
· Så här byter du va... 12557
· Byta kamrem på volv... 12500
· Besök Volvoswedens ... 9907
· Guide på hur man po... 9802
· Vill du starta en pr... 9391
· Spola rent kylsystem... 9350
· Nollställa service ... 8894
Tråd skapare: Yazdak
Tråd ID: 545
Tråd Info
Det är 85 svar i den här tråden, och den har visats 138070 gånger.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Projekt, Foton, Filmer, Youtube » Projekt
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
volvo 740 Turbo -90
InTheWhite
Håller också tummarna för dig!Tummen upp
Dela den här posten:
Facebook
 
Yazdak
Sladdaren skrev:

Den ser väldigt sparsam ut på rost denna. Håller tummarna för startförsöket thumpsup

inte så mycket rost i alla fall, Finns en liten fläck under bilen sen lite vid batterihyllan Sen under baklysena bakom kofångaren så har det rostat hål in till skuffen så man kan trycka in hela handen där sen ett hål i reservhjulsbaljan så det blir och svetsa det innan besiktning.
Dela den här posten:
Facebook
 
Yazdak
Vart misslyckat start försök i söndags motorn går runt men finns ej någon gnista.. Troligtvis så är det bara Svänghjulsgivare/Impulsgivare/Vevaxelgivare nu vad man vill kalla den finns många namn på den, Den sitter i alla fall framför växellådan och ovanför svänghjulet Misstänker att det är det som är felet då vi bytt tändspole och samma problem rotorn är ny så tvivlar på att det är den, Kan vara fördelar locket men tror mer på Impulsgivaren då den inte öppnar spridarna häller. Så blir att skaffa en ny Impulsgivare och se vad som händer
Dela den här posten:
Facebook
 
InTheWhite
Jo, verkar vara tändlägesgivaren.
Dela den här posten:
Facebook
 
Yazdak
Har inte hänt så mycket alls nu sen senaste uppdateringen, Står fortfarande utan gnista har prövat bytt tändlägesgivare tändmodul tändspole utan resultat Angry

Börja tro att det är något stort el fel i hela bilden då inget lyse funkar inne i bilen samt att blinkersen bara funkar åt höger,

Ända som gjort är att huven är dit satt och rosten är bortslipad från huven och sprayad med Rostskyddsprimer gör inte så att den är röd på huven då jag ändå ska lägga carbon vinyl på den, Och sen har jag har även dragit in en plus kabel från batteriet till alla dioder, sen så ska jag även montera nya vattenpumpen men måste först åka och köpa Packningssilikon Smile

i.imgur.com/irZolKi.jpg
i.imgur.com/g73yAbU.jpg
i.imgur.com/aBeTFm3.jpg
i.imgur.com/5a68VGR.jpg
i.imgur.com/UH9c66Y.jpg
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Allt ser ut att komma på plats ialla fall. Ny vattenpump och packning tillsammans med ny färsk glykol blandning är fint. Det är lite bökigt att montera vattenpumpen då man måste trycka upp den i sista läget innan man kan få på bultarna. Kul att du lägger upp bilder ändå. Det går sakta men i säker montering. Har man bråttom brukar man ändå få göra om.thumpsup

Posta gärna en felsöknings tråd om startproblemet. Så kan du få lite tips av oss andra om du skulle behöva..
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Braweheart
Hoppas att du hittar felet med gnistan snart.. Inget roligt alls att så med sånt problem..

Sen ang huven och rostlagningen så skulle jag dra iaf 1 lager med lack däröver innan draperingen, då rostskyddsprimer inte står emot fukt alls.. (dem hade lagat mina dörrar på lillablå med detta och inte lackat och de rostade sönder rätt fort.. )
Roger Modigh WWW.MODIGH.NU
dl.dropboxusercontent.com/s/9eolhrejdi5bt3c/faster.gif
”They may take our lives, but they’ll never take our freedom!” På garaget.org
Dela den här posten:
Facebook
 
modigh.nu
Volvo740GLT16v
Lycka till med projektet!
dl.dropbox.com/u/757198/VOLVOSWEDEN/faster.gif
Dela den här posten:
Facebook
 
Yazdak
Nu äntligen finns det gnista på alla cylindrar visade sig vara 3 kablar vi missat att koppla in så var inte så stort fel spm jag trodde Smile men den vägrar starta men får väl köra lite startgas å hoppas den hoppar igång
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
phenak skrev:

Nu äntligen finns det gnista på alla cylindrar visade sig vara 3 kablar vi missat att koppla in så var inte så stort fel spm jag trodde Smile men den vägrar starta men får väl köra lite startgas å hoppas den hoppar igång

Håller tummarna för lite WRROOOOMM WRROOOOOMTummen upp
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Yazdak
Nu är det precis som att tändningen står fel eller kamaxeln för ger du bilen gas så blir det typ bakslag Sad men tändning står rätt och kamaxeln också så kan bara hoppas att det är en liten justering av något bara. men finns täcken på liv så snart är den nog igång Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
Yazdak
Då vart det en till 740 denna gången en 91a, Är tänk som en reservdelsbil men vi får se kanske gör i ordning denna istället då den är mycket fräschare och inte lika rostig som min är i baken, Ända tråkiga med denna är att dom har brutit sönder tändningslåset och försökt att stjäla bilen men dom fick aldrig ur rattlåsen utan pajade bara nyckelhålet totalt, Sen är det Regina/Rex styrsystem så går ju inte att hinka i en turbomotor i den Sad Men blir att fundera lite om vi ska plocka ner den nya och ta alla delar till min nuvarande bil eller skrota den jag har nu och göra i ordning på den nya istället

i.imgur.com/tehLXJJ.jpg
i.imgur.com/CUfPTih.jpg
i.imgur.com/UuejeYE.jpg
i.imgur.com/8fALSMG.jpg
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Så är det med bilar ibland att man får tänka om och planera omWink. Vore skojigt att få följa en ny projekttråd om denna istället..Det är en bra början när det redan sitter vita blinkers på den thumpsup
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Yazdak
Så hänt lite saker i helgen den röda volvon är nästan helt tom, bara rutor stolar instrumentbräda motor och allt under bilen kvar att plocka ur, satt även på vita blinkers fram nu så blev ett litet lyft.

Sen så är felet hittat varför bilen inte startar då det var rotorn som har gått i tre bitar för att tändplattan är spräckt så axeln glappar jätte mycket så blir att skaffa en ny sån och rotor,

Sen är även alla elfel fixade så nu funkar all belysning i bilen igen, Visade sig vara pluskabeln från batteriet in till bilen som nästan var av, Har helt och hållet missat det Angry Men blir att fixa en ny tändplatta och rotor så går nog bilen sen. Smile

image.prntscr.com/image/390d86209a1f4acb8211fd22ea5aae87.png
image.prntscr.com/image/b25d4de46ec140d0b595424686707ade.png
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Nu blir det spännande att se om du äntligen får igång den. Tummen upp. Vita blinkers gör så mycket på utseendet japp.
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Yazdak
Så beställt en ny rotor från tyskland nu så borde vara hemma på fredag så blir att montera den och nya tändplattan så går nog bilen,
Dela den här posten:
Facebook
 
Yazdak
Så då var volvon äntligen startad gick igång på första varvet Smile Blir att fixa lite små saker innan man kan ta en provtur, Men går som sagt sakta framåt Smile


YouTube video
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Grattis...Eller vad säger man Tummen upp. Bra jobbat. Måste kännas fint som tusan att den startar. Den låter fint japp
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Grattis till uppstarten!thumpsup
Dela den här posten:
Facebook
 
Yazdak
Jo känns riktigt skönt nu när den går, Mullrar på riktigt bra Smile
kompression testade bilen igår för den blåser ganska mycket ur vevhus ventilationen och rycker när den blir varm (oljerök) så trodde att turbon var slut men glappar inte det minsta så trodde det var någon kolvring men hade 9 bar på alla cylindrar utom 4:an där hade jag 8 bar men det är väl okej som jag förstått det 1 bar ska väl vara ok, men ska ta ut bilen ur garaget i veckan och låta den stå och gå så får vi se om röken försvinner.
Dela den här posten:
Facebook
 

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


Gå direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Volvo XC90 2,5t AWD 7-sits.. -04 Projekt 35 27-03-2024 19:37
Felkod P0420 eller DTC4201 Volvo V70-2006 Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 m.m 6 25-03-2024 23:43
Volvo V70n - 2006 "Alien grey" Dekalerna förstörda Projekt 16 20-03-2024 11:18
Vilka har Volvosweden på sin Volvo? Foton och Filmer 21 17-03-2024 10:16
Volvo S70 felkod Felkod P1671 Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 m.m 13 15-03-2024 10:20
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.79%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

27-02-2024 22:45
Code 44, är nog "dax för service" om jag fattade det rätt.

20-02-2024 12:22
Felkod 44 på en Volvo S80 årsmodell -00. Intressant vad detta kan betyda. Verkar inte finnas nån info globalt heller om detta. thinking

Inloggade användare
· Besökare: 15

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,570
· Senast registrerade användare: Sweetlarsson
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning på automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
66,091,932 unika besök