Mars 29 2024 00:57:03
Logga in
Användarnamn

Lösenord



Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Navigation
Omröstning
Har du fått felaktig parkeringsbot någon gång ?

Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
Ja har fått många felparkeringsböter och alla har varit felaktiga.
17% [3 Röster]

Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
Ja har fått ett par stycken felparkeringsböter, och 1 eller 2 har varit felaktiga.
28% [5 Röster]

Nej har aldrig fått parkeringsböter.
Nej har aldrig fått parkeringsböter.
28% [5 Röster]

Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
Ja har fått parkeringsböter men då har jag också parkerat fel.
17% [3 Röster]

Annat alternativ än dem ovanstående
Annat alternativ än dem ovanstående
11% [2 Röster]

Röster: 18
Du måste vara inloggad för att rösta.
Påbörjad: 01.03.23

Omröstningsarkiv
Mest kommenterade
Manualer/Guider
· koppling och elschem... 10
· Kopplingsscheman och... 6
· Koppla och ansluta e... 5
· Byte av hallgivare i... 5
· Laga rosthÃ¥l i trö... 4
· Byte till CD spelare... 4
· Byta vattenpump Volv... 4
· Kopplingsscheman och... 3
· Kopplingsscheman och... 3
· Kamremsbyte Volvo 740 3
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 3
· Stort tack till 1000... 1
· Besök Bettan Volvo ... 1
· Volvo 740 och 940 by... 1
· Projektet "Vita Padd... 1
· Videoguide BlÃ¥ inst... 1
· Lösning pÃ¥ lysande... 1
Mest populära
Manualer/Guider
· Felkoder Volvo 740 12925
· koppling och elschem... 12182
· Luftmassemätare 7494
· Komplett felsökning... 6929
· Rengöring av spjäl... 6713
· Volvo 740 armatur sa... 6157
· Felsökning av gener... 6146
· Byte av mittenbälte... 5656
· Byta vattenpump Volv... 5377
· Volvo v70 instruktio... 5325
Nyheter
· TrÃ¥dar, poster, Vol... 42846
· Alla Ã¥tdragningsmom... 18682
· NY GUIDE Omklädsel ... 15769
· SÃ¥ här byter du va... 12565
· Byta kamrem pÃ¥ volv... 12506
· Besök Volvoswedens ... 9913
· Guide pÃ¥ hur man po... 9808
· Vill du starta en pr... 9397
· Spola rent kylsystem... 9355
· Nollställa service ... 8903
Tråd skapare: Sladdaren
Tråd ID: 11
Den här tråden är låst
Du kan inte svara i denna tråd men det finns bifogade filer.
Visa ämne
Volvosweden Volvoforum » Projekt, Foton, Filmer, Youtube » Projekt
Inloggad just nu: 1 gäst(er)
 Skriv ut ämne
Volvo 740-88 "Bettan" - SÃ¥ld
InTheWhite
Gott med nya bussningar!thumpsup Fick göra samma ingrepp på min för ett par år sedan. Såg för en tid sedan att dom bussningarna fanns i poly, men nu kan jag fanken inte komma ihåg var jag såg dom!thinking
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
InTheWhite skrev:

Gott med nya bussningar!thumpsup Fick göra samma ingrepp på min för ett par år sedan. Såg för en tid sedan att dom bussningarna fanns i poly, men nu kan jag fanken inte komma ihåg var jag såg dom!thinking

Hur mycket kostar såna generator bussningar då tro thinking. Tyckte Dollar sa att dessa 3 bussningar han köpte på Volvo kostade runt ca 220:-. Skulle inte vara konstigt om det vore närmare det dubbla för Polyeten bussningar. Men det är klart, dem håller väll också dubbelt så länge innan man måste byta thinking.
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Sladdaren
Fick besök av Bettan igen thumpsup. Tydligen hade hon varit på gränsen att tappa slutröret. Så idag skulle en ny ljuddämpare monteras.
Den röda faran skymtas i bakgrunden..Smile
volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/volvo%20740isar%20red%20danger%20och%20Bettan.jpg

Denna ljuddämpare skulle monteras och slutröret som hängde löststupid
volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/slutr%C3%B6ret%20p%C3%A5%20bettan.jpg

Palla upp den något.
volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/bil%20konstverk.jpg

Det var en trött ljuddämpare som satt som berget..Så man fick vara lite hårdhänt mot flikarna för att den skulle till sist lossna Cool
volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/Sam_6759.jpg

Gammal vs Ny ljuddämpare.
volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/Sam_6767.jpg
Redigerat av Sladdaren den 21-03-2017 15:54
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Sladdaren
Dax för Bettan att få nya bromsbackar japp

volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/Byte_av_handbroms_backar_Volvo_740/Byte_av_handbromsbackar_volvo_740_bild1.JPG

Finns ett speciellt verktyg för att få in fjädrarna på plats. Har man inte detta verktyg funkar det även att snurra på lite ståltråd på fjädern och på det viset få den att haka på plats.
volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/Byte_av_handbroms_backar_Volvo_740/Byte_av_handbromsbackar_volvo_740_bild2.JPG

Lite speciellt är det att ha denna handbromsspännare japp
volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/Byte_av_handbroms_backar_Volvo_740/Byte_av_handbromsbackar_volvo_740_bild3.JPG

Det tog ca 20-30 minuter att byta backarna på ena sidan. Det var lättdraget med okbultarna idag thumpsup
volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/Byte_av_handbroms_backar_Volvo_740/Byte_av_handbromsbackar_volvo_740_bild4.JPG
Redigerat av Sladdaren den 21-03-2017 15:54
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Bra jobbat!thumpsup

Jag brukar alltid ta en spårskruvmejsel och kör in den i fjäderspiralen och lyfta haken på plats.Smile
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
InTheWhite skrev:

Bra jobbat!thumpsup

Jag brukar alltid ta en spårskruvmejsel och kör in den i fjäderspiralen och lyfta haken på plats.Smile

Det kan fungera det också thumpsup
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Sladdaren
Bettan gick igenom bilprovningen i år igen. Men fortfarande lite strul med handbromsen och dessa bromsback justerare. Handbromsen tar lite ojämt och för snålt på ena sidan. Men bilprovningen hade visst varit snälla i år och lät detta passera på gränsenSmile

volvosweden.se/images/Volvo_Projekt/Bettan/Byte_av_handbroms_backar_Volvo_740/Byte_av_handbromsbackar_volvo_740_bild3.JPG

Denna justerare är kapad och spänd så mycket det går. Använder man en okapad sån här justerare går inte skivan på thinking.
Redigerat av Sladdaren den 21-03-2017 15:55
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Sladdaren
Som vanligt på en Volvo 740 så har tankmätaren sitt egna liv ibland. Dessutom har trippmätaren slutat fungera. Så ett måste är att fixa nått av dessa för att undvika soppatorsk så mycket som möjligt.

dl.dropboxusercontent.com/s/jmmc73wph29hcg7/2q3rjfa.jpg

Jag hade en extra instrumentpanel liggandes som jag fick av Dollar för ett par år sen. Denna kommer till användning nu när det ska plockas lite reservdelar från denna thumpsup. Trippmätaren från denna fungerar fint. Så vi byter bara enkelt hastighetsmätaren. japp

Det är plaststången på trippmätarens knapp som gått av. Bilderna visar var.

dl.dropboxusercontent.com/s/piqi4sy63kkw2qb/2gt58ud.jpg

dl.dropboxusercontent.com/s/8qrdlt0gs9jqqeh/w8vkg6.jpg

Vi byter bara enkelt hastighetsmätaren från instrumentpanelerna. Den som vill se lite bilder på detta finns denna guide på forumet http://volvosweden.se/articles.php?ar...cle_id=239.
Här är Bettans instrumentpanel. Ska själv försöka hitta en ytter temp som sitter i vänstra hörnet japp.

dl.dropboxusercontent.com/s/pu6niyjy84n8ds9/2j0kras.jpg
Redigerat av Sladdaren den 17-08-2019 19:06
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Sladdaren
Dollar har problem med sin trippmätare inte fungerar. Detta är ingen höjdare då heller inte tankmätaren fungerar riktigt fullt ut heller. Så nyss fick man lite bilder på vad han håller på att göra med sin instrumentpanel.

Trippmätarens kugghjul
dl.dropboxusercontent.com/s/l6c1sl4ijiw3mup/Byte_av_kugghjul_tripp_mataren_trippm%C3%A4taren_Volvo740.jpg

Ser tydligt att några kuggar saknas. Det andra kugghjulet är också trasig på samma ställe från extra panelen.Confused
dl.dropboxusercontent.com/s/eag5i2l3vtvba1v/Kugghjul_trippmataren_trippm%C3%A4taren_volvo740.jpg

Där kuggarna saknas, det är då trippmätaren stannar thinking
dl.dropboxusercontent.com/s/6opupkq5qm3bq78/Tripmeter_byte_trippmatare_Volvo740.jpg

Ett tips på vad du kan köpa kugghjulen till trippmätaren eller vägmätare https://www.skandix.de/en/search/?q=o...amp;k=2317
Redigerat av Sladdaren den 11-08-2021 18:44
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Sladdaren
Dollar har pyntat innehållet i Bettan med Lill-bettan Evilgrin
s25.postimg.cc/4vmrhw6tr/Lillbettan_Volvo_740_gl_88b.jpg
Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 01:09
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Dollar
Har haft problem ett tag att ABS lampan lyser på instrumentpanelen Sad. Så idag valde jag att titta under locket på ABS styrenheten. Där finns det 2 relän som jag provade att göra rent med oxid spray. Både relä kontakterna och själva relä plattn fick sig en dos med oxid spray.
När man ändå är där så kan man göra rent + kabeln och jord kabeln ( dessa kablar finns på sista bilden )Smile. Efter allt detta rengörande så startade jag upp Bettan och ABS lampan hade slocknat på instrumentpanelen. Kan vara ett bra tips för er här som har detta problem och det är en väldigt enkel procedur. 1 skruv håller själva locket till abs styrenheten.

Öppna locket till styrenheten.

s25.postimg.cc/gj5ltb7gv/Volvo_740_ABS_Lampa_lyser_bild_1.jpg

Sitter 2 relän som jag gjorde rent, både kontakterna och själva reläplattan.

s25.postimg.cc/ki2tc4w3z/Volvo_740_ABS_Lampa_lyser_bild_2.jpg

Ett av styrenhetens relä.

s25.postimg.cc/5494oov4f/Volvo_740_ABS_lampa_bild_3.jpg

Samt det andra relät.

s25.postimg.cc/p2ozr2ftb/Volvo_740_abs_lampa_lyser_bild_4.jpg

Nu var jordkabeln väldigt smutsig och oxid hade fått fäste, så detta gjordes rent med oxid spray och en liten stålborste.
Kontrollera även om + kabeln behöver en rengöringSmile

s25.postimg.cc/a46kwn0r3/Volvo_740_ABS_Lampa_lyser_bild_5.jpg

Nu efter rengöring så slocknade ABS lampan på instrumentpanelen.thumpsup
Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 01:08
Förgasar guru
Bilelektriker
Dela den här posten:
Facebook
 
Seyyoshi
När "Doris" gick igenom besiktning fick hon en tvåa på handbromsen, då spände jag handbromsen så mycket som möjligt och fick ändå ingen effekt. Slutade med att jag byte ut hela handbromsystemet (i princip).

Senare kom vi på att det vänstra handbromsvajern som skärvade. Men det kändes riktigt bra att iallafall ha fräscha backar och vajrar. Sedan gick Doris genom besiktningen.

Roligt att höra att Bettan gick igenom besiktning även om det nu var för ett halvår sedan Smile
Volvo 740 -88
Dela den här posten:
Facebook
 
Dollar
Seyyoshi skrev:

När "Doris" gick igenom besiktning fick hon en tvåa på handbromsen, då spände jag handbromsen så mycket som möjligt och fick ändå ingen effekt. Slutade med att jag byte ut hela handbromsystemet (i princip).

Senare kom vi på att det vänstra handbromsvajern som skärvade. Men det kändes riktigt bra att iallafall ha fräscha backar och vajrar. Sedan gick Doris genom besiktningen.

Roligt att höra att Bettan gick igenom besiktning även om det nu var för ett halvår sedan Smile

Tack thumpsup

Jo det är skönt när bilen går igenom och man vet att det är monterat nya bra delar på bilen Smile
Förgasar guru
Bilelektriker
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Hörde att du var tvungen att byta bromsvätskan i systemet också. Ser fram mot bilder på detta Tummen upp
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
Dollar
Får inte riktigt ordning på detta med ABS lampan i instrumentpanelen, den lyser fortfarande. Bromsarna tuggar ibland. Så nu ska vi prova med att byta bromsvätskan i bromssystemet.
Många tänker inte på att BROMSOLJAN med tiden blir utblandad med vatten (kondens mm). detta gör att ABS ventilerna rostar! Likadant med kolvarna i bromsoken.
INTE BRA Så hur gör man enklast för att byta?
Vi gjorde detta på vår Volvo 740 1988 GL.
Min kompis Börje har en bra och enkel metod:
Genom att TRYCKSÄTTA huvudcylindern med MAX 2 BAR, så får man ur gamla oljan via luftningsnipplarna på bromsoken ! Himla fiffigt o enkelt!
Börja med att se till att Du har fräsha luftningsnipplar ( köpte nya för 70 kr). Därefter suger Du ur den gamla bromsoljan ur behållaren, sedan torkas behållaren ur NOGGRANT!
Fyll upp med NY bromsolja, sätt på locket med luftslanganslutning ( lätt fixat med ett lock från skroten)
OBS !! VIKTIGT ! Du MÅSTE ha en tryckregulator som begränsar trycket till 2 BAR!! Mer tryck kan skada huvudcylinderns packningar!
Seda tömmer man ur gamla oljan en nippel i taget, samtidigt som en kompis håller koll på nivån i behållaren ( koppla loss luften och fyll upp vid behov) När det kommer REN GUL bromsolja vid alla 4 hjulen är allt klart! Bara toppa upp behållaren med ny bromsolja. KLART!
Gick åt ca 2 liter till jobbet, och ABS lampan slocknade med! Hurra!

Börja att se till att du ha fräscha luftningsnipplar. Här byter vi ut nipplarna på alla hjul ( köpte nya för 70 kr).
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20Luftningsnippel%20001.jpg

Byte av luftningsnippel.
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20Luftningsnippel006.jpg

Därefter suger du ur den gamla bromsoljan ur behållaren.
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsolja%20suga%20upp%20oljan%20005.jpg

Byte av bromsolja.
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsolja%20004.jpg

Sedan torkas behållaren ur NOGGRANT!
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsolja%20gor%20rent009.jpg

Fyll upp med NY bromsolja, sätt på locket med luftslanganslutning ( lätt fixat med ett lock från skroten)
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsolja%20luftanslutning%20010.jpg

OBS !! VIKTIGT ! Du MÅSTE ha en tryckregulator som begränsar trycket till 2 BAR!! Mer tryck kan skada huvudcylinderns packningar!
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsolja%202bar%20008.jpg

Sedan tömmer man ur gamla oljan en nippel i taget, samtidigt som en kompis håller koll på nivån i behållaren ( koppla loss luften och fyll upp vid behov)
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsolja%20kolla%20nivan%20015.jpg

Gamla bromsoljan rinner ut.
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsoljan%20rinner%20ut%20012.jpg

Byte av bromsolja.
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsolja%20013.jpg

När det kommer REN GUL bromsolja vid alla 4 hjulen är allt klart! Bara toppa upp behållaren med ny bromsolja. KLART!.
Så här svart och gammal var bromsoljan som fanns i systemet.

volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20svart%20bromsolja%20014.jpg

Dessa verktyg och hjälpmedel användes.
volvosweden.se/images/Volvo_guider_manualer/Guider/Byta%20bromsv%C3%A4tska%20i%20bromssystemet%20Volvo/Byte%20av%20bromsolja%20verktygen016.jpg
Redigerat av Sladdaren den 25-10-2017 14:25
Förgasar guru
Bilelektriker
Dela den här posten:
Facebook
 
Dollar
Nu blir det nya handbromsbackar japp

s25.postimg.cc/vki5pq0mn/Nya_BREMBO_handbromsbackar.jpg
Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 01:08
Förgasar guru
Bilelektriker
Dela den här posten:
Facebook
 
Dollar
Var ju inte så "bara" att byta bromsbackarna!. Vänster sida gick ej trumman på ! Gjorde en ny järnbit istället för den ställbara biten.. Fick demontera högersidan igen, eftersom justeringen i konsolen fastnade! Såg då att avståndet från änden på backarna till gjutjärnsklumpen var knappt 2 mm på höger sida men 5 mm på vänster?! OJ !Wow
Vad göra?? thinking, jag beslöt enhälligt att göra djupare hack för "isärpressarmojen" i backarna på vänster sida! Tog ur ca 3mm på båda! PRESTO ! allt funkade perfekt! Skumt va?
Handbromsen tog direkt efter 3 hack ! Drog hjulmuttrarna med bilen upphissad och handbromsen åtdragen. Gick inte att rubba hjulen det allra minsta! Heja Brembo!

s25.postimg.cc/7ww2asl3z/Byte_till_Brembo_Handbromsbackar_001.jpg

s25.postimg.cc/4q1ir6g3j/Byte_till_Brembo_Handbromsbackar_002.jpg

s25.postimg.cc/fpmq2sly7/Byte_till_Brembo_Handbromsbackar_003.jpg

s25.postimg.cc/n5lzol1xr/Byte_till_Brembo_Handbromsbackar_004.jpg

s25.postimg.cc/dxtr7vffz/Byte_till_Brembo_Handbromsbackar_005.jpg
Redigerat av Sladdaren den 19-04-2018 01:07
Förgasar guru
Bilelektriker
Dela den här posten:
Facebook
 
Dollar
Nya kablar och kontakter till Bettans strålkastare Smile. Biltema har fått in en sats med dessa så idag var det montering.

s25.postimg.cc/css2jcjvj/Nya_kablar_str_lkastare.jpg

s25.postimg.cc/igyda8vxr/Sam_0959.jpg

s25.postimg.cc/3xr88tndb/Sam_0961.jpg

s25.postimg.cc/7hd5ymanj/Sam_0977.jpg

Strålkastarnas ljusbild ska bli något bättre med fräscha kablar och kontakter japp

s25.postimg.cc/jvzxyy9vj/Sam_0996.jpg
Förgasar guru
Bilelektriker
Dela den här posten:
Facebook
 
Sladdaren
Hade varit grymt roligt bild att se strålkastarna lysa på en före bild. Och efter montering av dessa nya kablar och kontakter en efter bild thumpsup
Righty-tighty, Lefty-loosey.......Eller hur va det nu ??!!thinking
volvosweden.se/articles.php - Volvo guider och manualer
http://volvosweden.se/forum/viewthrea...ad_id=1258 - Min projekt tråd Volvo S80
https://www.youtube.com/user/Volvosla...sladdaren/ Videoguider, styling m.m
Dela den här posten:
Facebook
 
www.volvosweden.se
InTheWhite
Inte fel med nya kablar och kontaktstycke. Smile
Dela den här posten:
Facebook
 

Dela den här tråden
Social Sharing: Facebook
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook Like:


GÃ¥ direkt till forum:

Liknande trådar
Ämne Forum Svar Senaste inlägg
Volvo XC90 2,5t AWD 7-sits.. -04 Projekt 35 27-03-2024 19:37
Felkod P0420 eller DTC4201 Volvo V70-2006 Felsökning Volvo SVXC 850 V70 S80 S60 m.m 6 25-03-2024 23:43
Brawehearts S80 -00 "LIKET" Projekt 232 24-03-2024 18:20
Volvo V70n - 2006 "Alien grey" Dekalerna förstörda Projekt 16 20-03-2024 11:18
Vilka har Volvosweden på sin Volvo? Foton och Filmer 21 17-03-2024 10:16
Translate panel
Profilbilder
248 Användare (3.79%)
Har redan en avatar.
Klotterplank
Du måste logga in för att posta ett meddelande.

18-03-2024 18:08
dekal trimningen blev inte alls bra Thumpsdown. Kolla projekt tråden Alien grey

10-03-2024 16:42
Ny video på gång igen Smile. En lite enklare guide nu innan vi går på felkod P0420 videon

06-03-2024 22:05
Ska göra en koll på bromsarna på min förra V70 som grabben har nu, fick en 2a på BP Smile

06-03-2024 13:16
Öppnade upp strömställaren och hittade felet och orsaken till att den slutat fungera http://www.volvosw
eden.se/readarticl
e...cle_id=614

28-02-2024 12:24
thumpsup tack för tips. Vet inte om användaren har nån lysande service lampa i samband med denna kod, men vi får se om han läser detta.

27-02-2024 22:45
Code 44, är nog "dax för service" om jag fattade det rätt.

20-02-2024 12:22
Felkod 44 på en Volvo S80 årsmodell -00. Intressant vad detta kan betyda. Verkar inte finnas nån info globalt heller om detta. thinking

Inloggade användare
· Besökare: 15

· Inloggade användare: 0

· Registrerade användare: 6,570
· Senast registrerade användare: Sweetlarsson
Besök oss även här




Senaste Blogg inlägg
Senast i Betygsätt Volvon
Volvo V70N -04 Röd 209 hk
Senaste downloads
· Byte generator och spän...
· Byte av spolarvätskebeh...
· Byta geartronic växelsp...
· Replace ignition coils V...
· Rengöring av vevhusvent...
· Lösning pÃ¥ automatväx...
· Styrväxelns delar och f...
· Byta inre och yttre styr...
· Hur man byter handskfack...
· Översikt av startspärr...
Senaste videoklipp
66,108,761 unika besök